Άγνωστα διαμαντάκια για να ανακαλύψεις τώρα στο Ertflix

Κλασικές ταινίες του ασπρόμαυρου σινεμά, κλειστοφοβικά θρίλερ και ένας Βιμ Βέντερς… αμερικανός. Σου κινήσαμε το ενδιαφέρον;

Άγνωστα διαμαντάκια για να ανακαλύψεις τώρα στο Ertflix

Ένας αμερικάνος Βιμ Βέντερς, Κιμ Κι Ντουκ συναντά Κάφκα, ένας «Ένοχος» που θα σε αφήσει με το στόμα ανοιχτό.

Στην βιβλιοθήκη του Ertflix θα βρεις από εμπορικό σινεμά, μέχρι άγνωστα εν πολλοίς διαμαντάκια και ταινίες από πρωτοεμφανιζόμενους σκηνοθέτες που έκαναν χαμό στους σινεφίλ.

Μένουμε στα δεύτερα, και ξεχωρίσαμε μερικά για να τα βάλεις άμεσα στην watchlist σου.

A Kind of Loving (1965)

Στο Lancashire της Αγγλίας, μια βιομηχανική περιοχή, ο Βικ (Άλαν Μπέιτς) και η Ίνγκριντ (Τζουν Ρίτσι) εργάζονται στο ίδιο εργοστάσιο. Εκείνος είναι ο σχεδιαστής που θέλει μόνο μια περιστασιακή ερωτική σχέση μαζί της, ενώ εκείνη είναι η δακτυλογράφος που ψάχνει τον μεγάλο έρωτα στον Βικ. Όταν η Ίνγκριντ μένει απρόσμενα έγκυος η δύναμη της σχέσης τους θα δοκιμαστεί.

Το κινηματογραφικό ντεμπούτο του τεράστιου Τζον Σλέσινγκερ, βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του λογοτέχνη Σταν Μπάρστοου, ανήκει στο Νέο Κύμα του βρετανικού κινηματογράφου, με σειρά ταινιών που εστίαζαν σε ζόρικες ιστορίες από την ζωή της εργατικής τάξης. Βραβεύτηκε με τη Χρυσή Άρκτο στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου το 1962 και παραμένει μέχρι σήμερα ένα υποβλητικό πορτραίτο μιας καταραμένης σχέσης, γυρισμένο με σχεδόν ντοκιμαντερίστικη αισθητική. 

Last holiday (1950)

Ένας αποτυχημένος ανθρωπάκος πληροφορείται από τον γιατρό του ότι έχει προσβληθεί από μια θανατηφόρα ασθένεια και ότι έχει μόνο ένα μήνα ζωής. Αποφασίζει να ξοδέψει τις οικονομίες του σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο σε ένα παραθαλάσσιο θέρετρο μαζί με πλούσιους με τους οποίους δεν έχει τίποτα κοινό. Μοναδικό του «όπλο», μερικά κοστούμια ραμμένα στο Σάβιλ Ρόου, που αγόρασε μεταχειρισμένα παίρνοντας ως δώρο και δυο βαλίτσες ενός πολυταξιδεμένου πλούσιου μακαρίτη.

Άγνωστη και «θαμμένη» μαύρη κωμωδία, στη οποία παρελαύνει η αφρόκρεμα των σταρ της εποχής (Άλεκ Γκίνες, Μπέατρις Κάμπελ, Κέι Ουάλς, Γκρεγκουάρ Ασλάν). Απολαυστική στο σύνολό της, ακόμα και σήμερα, κυρίως χάρη στη χημεία των πρωταγωνιστών, αλλά και στον έξυπνο τρόπο με τον οποίο θίγει κοινωνικο-πολιτικά θέματα.

The Net (2016)

Ένας φτωχός ψαράς από τη Βόρεια Κορέα ξεκινά για ψάρεμα, όμως το δίχτυ του πιάνεται στη μηχανή και η βάρκα του παρασύρεται στα ύδατα της Νότιας Κορέας. Το πόσο επικίνδυνο μπορεί να είναι αυτό το ατυχές γεγονός στην κορεατική χερσόνησο θα φανεί αμέσως μετά, όταν στην ελεύθερη πλευρά της, στη Νότια Κορέα, καλοθελητές αξιωματικοί κάνουν τα πάντα για να τον χρίσουν κατάσκοπο του καθεστώτος της Βόρειας Κορέας.

Σταθερός στην ποιότητα του σινεμά που ο ίδιος πρεσβεύει, εκείνο του ωμού ρεαλισμού, αλλά και του λυρισμού, ο Κιμ Κι Ντουκ στο «Δίχτυ» απλώνεται στα θολά νερά που χωρίζουν τη Βόρεια από τη Νότια Κορέα και στήνει ένα πολιτικό θρίλερ με κάφκικες επιρροές, χωρίς να χαρίζεται σε καμία από τις δύο πλευρές.

The Guilty (2018)

Ένας αστυνομικός, τηλεφωνητής στα επείγοντα περιστατικά της Άμεσης Δράσης, απαντάει το ένα μετά το άλλο τηλεφωνήματα ρουτίνας και κλήσεις σε βοήθεια σε μια βάρδια που μοιάζει τυπική. Μέχρι που η κλήση μιας γυναίκας που πιθανά έχει απαχθεί θα δώσει στη βραδιά μια αναπάντεχη τροπή αποκαλύπτοντας ένα έγκλημα πολύ μεγαλύτερο από αυτό που νόμιζε αρχικά.

Με την κάμερα κολλημένη επί 90 λεπτά στο πρόσωπο του πρωταγωνιστή του (Γιάκομπ Σέντεργκρεν), ο Γκούσταβ Μέλερ, στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, μας δίνει ένα μικρό αριστούργημα, μια κλειστοφοβική ταινία δωματίου στα χνάρια του μεγάλου Χίτσκοκ που όμοιά της είχαμε καιρό να δούμε. Μια καθηλωτική δημιουργία που απέσπασε 38 βραβεία σε 43 συνολικά συμμετοχές, μεταξύ αυτών και το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αλλά και το βραβείο Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας για τον πρωταγωνιστή. Πρόλαβέ την μέχρι 15 Μαΐου.

Hammett (1982)

Ο Ντάσιελ Χάμετ εγκαταλείπει τη δράση του ως ιδιωτικός ντετέκτιβ για να γίνει συγγραφέας  και να κάνει ένα νέο ξεκίνημα αφήνοντας πίσω του τις οδυνηρές μνήμες του παρελθόντος, με άσχημες εμπειρίες από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και με την καταστροφική συνήθεια του αλκοολισμού. Μια δυνατή φιλία όμως κι ένα βαρύ αίσθημα χρέους τον φέρνουν για άλλη μια φορά κοντά στον παλιό τρόπο ζωής του. Ενώ πουλάει τις ιστορίες του σε φτηνά περιοδικά για να ζήσει, δέχεται μια επίσκεψη από το παλιό του αφεντικό που του ζητά να τον βοηθήσει σε μια ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση. Σύντομα ο Χάμετ θα βρεθεί να αναζητά σε όλο το Σαν Φρανσίσκο μια γυναίκα από την Κίνα που παίζει κεντρικό ρόλο σε μια υπόθεση εκβιασμού.

Νέο-νουάρ φιλμ μυστηρίου με εντυπωσιακή σκηνογραφία, από τον τεράστιο Γερμανό σκηνοθέτη Βιμ Βέντερς, ο οποίος με παραγωγό τον Φράνσις Φορντ Κόπολα κάνει την πρώτη του αμερικανική παραγωγή, η οποία πέρασε από σαράντα κύματα για να βγει στην τελική της μορφή στις αίθουσες. Παραμένει ένα ενδιαφέρον εγχείρημα, για το οποίο υπήρξαν φήμες ότι παραγωγός και σκηνοθέτης διαφώνησαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, με αποτέλεσμα ο Κόπολα να γυρίσει ο ίδιος από την αρχή, αρκετές από τις σκηνές. Διαθέσιμο από τις 15 Μαΐου. 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v