Ο φιλόδοξος στόχος για 3 εκατ. δημόσιους φορτιστές EV έως το 2029

Η ΕΕ πρέπει να αποκτήσει 3 εκατ. δημόσιους φορτιστές EV έως το 2029, με βάση τις απαιτήσεις αυτοκινητοβιομηχανιών, περιβαλλοντολόγων και οι ομάδων καταναλωτών.

Ο φιλόδοξος στόχος για 3 εκατ. δημόσιους φορτιστές EV έως το 2029

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι περιβαλλοντολόγοι και οι ομάδες καταναλωτών καλούν την ΕΕ να θέσει φιλόδοξους στόχους ανά χώρα για την ανάπτυξη δημόσιων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο καθορισμός στόχων θα στείλει ένα ισχυρό μήνυμα στους καταναλωτές ότι ο αριθμός των δημόσιων σημείων φόρτισης θα συμβαδίζει με τις αυξανόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Θα παρείχε επίσης την πολύ αναγκαία βεβαιότητα στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και στους φορείς εκμετάλλευσης δικτύων, στους φορείς εκμετάλλευσης υποδομών επαναφόρτισης και στις εταιρείες μεταφορών. Η πρόταση θα βοηθήσει επίσης τη δημιουργία ενός εκατομμυρίου θέσεων εργασίας σε ολόκληρη την ήπειρο και θα βοηθήσει την ΕΕ να επιτύχει τους στόχους της για το κλίμα.

Ο Oliver Zipse, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ACEA, δήλωσε: «Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες οδηγούν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και κυριολεκτικά ξεπερνούν η μία την άλλη στην κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών οχημάτων. Όμως η επιτυχία αυτής της τεράστιας προσπάθειας απειλείται σοβαρά από την καθυστερημένη εγκατάσταση υποδομής φόρτισης στην ΕΕ. Η Επιτροπή της ΕΕ πρέπει να αναλάβει γρήγορα δράση και να θέσει δεσμευτικούς στόχους για την ενίσχυση της υποδομής φόρτισης στα κράτη μέλη. Διαφορετικά, ακόμη και οι τρέχοντες στόχοι μείωσης για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής κινδυνεύουν. Εκτός από τη δημόσια υποδομή φόρτισης, πρέπει επίσης να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στη φόρτιση στο χώρο εργασίας και στο σπίτι».

Aπλή και δίκαιη μεθοδολογία

Οι στόχοι θα πρέπει να κατανεμηθούν σε κάθε χώρα με βάση μια απλή και δίκαιη μεθοδολογία που λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως το πόση ιδιωτική χρέωση είναι διαθέσιμη. Ο αριθμός των φορτιστών προσβάσιμων από το κοινό θα πρέπει να αυξηθεί ανάλογα με τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων στο δρόμο, πρότειναν επίσης οι ομάδες. Η ΕΕ θα πρέπει επίσης να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες ανάγκες των οδηγών EV χωρίς ή μικρή πρόσβαση σε ιδιωτική φόρτιση, καθώς και σε ηλεκτρικά ταξί και υπηρεσίες μεταφοράς, θέτοντας στόχους για γρήγορους και εξαιρετικά γρήγορους φορτιστές σε αστικές περιοχές. Ο νόμος θα πρέπει επίσης να θέσει ως στόχο περίπου 1.000 σταθμούς υδρογόνου έως το 2029.

Yποδομές μηδενικών εκπομπών

Η μεταφορά μηδενικών εκπομπών μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο με υποδομές μηδενικών εκπομπών.

Τα επόμενα 10 χρόνια, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών οχημάτων είναι πιθανό να αυξηθούν –πράγματι η ΕΕ ελπίζει σε σημαντική αύξηση για να βοηθήσει τα σχέδιά της για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες μεταφορές– ωστόσο τέτοια αύξηση δεν θα συμβεί εάν οι αυτοκινητιστές δεν έχουν επαρκείς θέσεις για να φορτίσουν τα αυτοκίνητά τους.

Για να χρηματοδοτήσει αυτή την αύξηση, η Ευρώπη θα χρειαστεί να δαπανήσει 20 δισεκατομμύρια ευρώ τα επόμενα 11 χρόνια, ή 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως κατά μέσο όρο, σε ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις.

Το ευρωπαϊκό γενικό σχέδιο θα πρέπει επίσης να εξασφαλίσει την πλήρη κάλυψη όλων των ευρωπαϊκών οδικών δικτύων με φορτιστές το αργότερο έως το 2025 και ότι η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι τόσο απλή και διαφανής για τους καταναλωτές όσο ο ανεφοδιασμός σε πρατήριο καυσίμων. Οι τιμές θα πρέπει επίσης να είναι δίκαιες και να προσφέρονται σε τιμή ανά kWh, παράλληλα με ένα εναρμονισμένο σύστημα αυτόματου ελέγχου ταυτότητας και τη δυνατότητα ad hoc πληρωμής με χρήση πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας.

Iδανικές τοποθεσίες

Εμπορικά ακίνητα όπως μεγάλα καταστήματα, εγκαταστάσεις αναψυχής και αθλητικών εγκαταστάσεων με χώρο στάθμευσης, καθώς και πρατήρια καυσίμων είναι ιδανικές τοποθεσίες και θα πρέπει να απαιτούνται από την ΕΕ και την εθνική νομοθεσία για τη διευκόλυνση της χρέωσης. Η Οδηγία της ΕΕ για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων θα πρέπει να αναθεωρηθεί και να καταρτιστεί κανονισμός που θέτει ελάχιστους στόχους το ένα πέμπτο των θέσεων στάθμευσης σε μεσαίες και μεγάλες εμπορικές ιδιοκτησίες να έχουν φορτιστές έως το 2025 και τις μισές έως το 2030.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v