Renault R5 Turbo 3E: Ηλεκτρική αναγέννηση

Το Renault R5 Turbo 3E μαζί με το Renault 5 Prototype είναι δύο εντυπωσιακά, αμιγώς ηλεκτρικά showcars φτιαγμένα για ανελέητο drifting.

Renault R5 Turbo 3E: Ηλεκτρική αναγέννηση

Ένα εντυπωσιακό, αμιγώς ηλεκτρικό showcar, σχεδιασμένο για drifting, που δημιουργήθηκε με στόχο να αποτίνει φόρο τιμής στις πιο σπορ εκδόσεις του διάσημου μοντέλου: το Renault 5 Turbo και το Turbo 2. Μια φρέσκια θεώρηση πάνω σε ένα κλασσικό θέμα που είναι πληθωρική, προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις, ενώ διαθέτει στοιχεία από τον κόσμο της ψηφιακής τεχνολογίας.

Το Renault R5 Turbo 3E μαζί με το Renault 5 Prototype, είναι ένα ακόμα παράδειγμα της «ηλεκτρικής αναγέννησης» ενός κορυφαίου μοντέλου της μάρκας. Η Renault εξηλεκτρίζει την ιστορία της για να προετοιμάσει καλύτερα το αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον της στην Ευρώπη, μέχρι το 2030.

Κορυφαίες επιδόσεις στην πίστα

Το Renault R5 Turbo 3E, ονομάστηκε “3” γιατί ακολουθεί το Turbo 2 και “E” γιατί είναι ηλεκτρικό. Είναι σχεδιασμένο για κορυφαίες επιδόσεις στην πίστα, καθώς πρόκειται για ένα καθαρόαιμο drifter, πλήρως ηλεκτρικό και με κίνηση στους πίσω τροχούς. Όπως και ο εμβληματικός προκάτοχός του, είναι αυστηρά διθέσιο. Το πίσω μέρος φιλοξενεί το κινητήριο σύνολο – δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε τροχό, με τις μπαταρίες στη μέση, κάτω από το πάτωμα. Διαθέτει σωληνωτό πλαίσιο, με επίπεδη βάση και roll bar εγκεκριμένο από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτων (FIA). Ο κινητήρας έχει συνολική ισχύ 380 ίππων και 700 Nm άμεσα διαθέσιμης ροπής.

Σπάει τα χρονόμετρα

Παράλληλα, κάνει το 0-100 χλμ. σε μόλις 3,5΄΄ (3,9΄΄ σε πρόγραμμα Drift) και επιτυγχάνει τελική ταχύτητα της τάξης των 200 χλμ./ώρα. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 42kWh, ενώ η γωνία του τιμονιού ξεπερνά τις 50 μοίρες, ώστε να είναι πιο εύκολο να αποφύγεις τα εμπόδια στην περίπτωση ενός τεχνικού drifting.

Για να διευκολυνθεί η καταγραφή των επιδόσεων, διαθέτει 10 βραχίονες στήριξης για κάμερες εσωτερικά και εξωτερικά – στις θέσεις των φώτων και τις βάσεις των εξωτερικών καθρεφτών, οι οποίες είναι ιδανικές για την καλύτερη λήψη της πορείας «με το πλάι».

Το καπό, οι πόρτες και το cockpit έχουν το ίδιο σχήμα με τους αυτά του προκατόχου του – αλλά το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Οι χαρακτηριστικές εισαγωγές αέρα του Turbo 2 στα πίσω φτερά εδώ έχουν αποτυπωθεί με ένα νέο, ξεχωριστό τρόπο. Το νέο αμάξωμα έχει πλάτος 2,02 μ. (25 εκατ. φαρδύτερο από τον πρόγονό του), μήκος 4 μ. και ύψος 1,32 μ. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του είναι η τεράστια πίσω αεροτομή, που φροντίζει να κρατά το αυτοκίνητο «βιδωμένο» στο έδαφος, ακόμα και στις πιο έντονες πλαγιολισθήσεις.

Οι μεγάλες εισαγωγές αέρα στον μπροστινό προφυλακτήρα του φροντίζουν για την ψύξη των ηλεκτροκινητήρων και αυξάνουν την κάθετη δύναμη. Τα τετράγωνα φώτα ομίχλης μοιάζουν να μας γυρνούν «πίσω το χρόνο» – αλλά τώρα υπάρχουν τέσσερα και το καθένα περιέχει 16 LED.

Drift

Τα αγωνιστικά μπάκετ καθίσματα από ανθρακονήματα, οι ζώνες ασφαλείας και το τιμόνι είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας με την εταιρεία Sabelt. Ο επιβλητικός κάθετος μοχλός του χειρόφρενου – ένα χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων που προορίζονται για drift – βρίσκεται στη μέση της κεντρικής κονσόλας που είναι βαμμένη σε έντονη pop κίτρινη απόχρωση. Το ίδιο κίτρινο συνδυάζεται με το ροζ, για να προσθέσει λάμψη στο γκρι και μαύρο ταρτάν – μία ακόμα παραπομπή στις επενδύσεις των μοντέλων της δεκαετίας του 1980 – στα καθίσματα και στο ταμπλό. Υπάρχει επίσης ένα λογότυπο – το οποίο φωτίζεται – στο κέντρο του τιμονιού. Όλες αυτές οι πολύχρωμες πινελιές έρχονται σε αντίθεση με την επένδυση του πατώματος από μαύρο φελλό, ενώ το επάνω μέρος του ταμπλό και τα πάνελ των θυρών καλύπτονται με Alcantara.

Τα 10 αναλογικά όργανα, που ήταν ένα από τα άμεσα αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά του Renault 5 Turbo 2, στο ταμπλό του R5 Turbo 3E, έχουν αντικατασταθεί από 10 ψηφιακές οθόνες. Λειτουργούν σαν widgets, μοιάζουν πολύ με τα Pixel Art2 και Glitch Art3 και δείχνουν να έχουν ξεπηδήσει από το ρετρό σχεδιασμό των βιντεοπαιχνιδιών. Για παράδειγμα, για να ξεκινήσετε το αυτοκίνητο, πρέπει να πατήσετε το κουμπί “Free play” στην κεντρική κονσόλα. Στο ίδιο πνεύμα, οι διάφορες επιλογές οδήγησης έχουν μετονομαστεί σε Turbo (για drifting), Track invader (για παιχνίδι), Donut (για τα θεαματικά donuts 360°) και ούτω καθεξής.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v