Νέο Toyota Prius: Συναρπαστικές οδηγικές επιδόσεις

Το νέο Prius λανσάρεται με το πρώτο Plug-in Hybrid System 2.0 και υπόσχεται την απόλυτη οδηγική εμπειρία.

Νέο Toyota Prius: Συναρπαστικές οδηγικές επιδόσεις

Η Toyota αποκάλυψε το ολοκαίνουργιο Prius για πρώτη φορά παγκοσμίως. Οι εκδόσεις Series Parallel Hybrid (HEV) θα κυκλοφορούν τον χειμώνα του 2022 και τα Plug-in Hybrid (PHEV) την άνοιξη του 2023.

Έχοντας το σύνθημα «Ακριβώς στην ώρα για τον 21ο αιώνα», το Prius κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1997, ως το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στον κόσμο. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου παρουσίασε για πρώτη φορά τη χαρακτηριστική σιλουέτα του Prius και παρείχε ακόμη καλύτερη απόδοση καυσίμου με την ενσωμάτωση ενός εξελιγμένου υβριδικού συστήματος παράλληλης σειράς (THSII). Η τρίτη γενιά Prius παρουσίασε έναν κινητήρα 1,8 λίτρων μεγαλύτερης χωρητικότητας και πιο αποδοτικό υβριδικό σύστημα για να βελτιώσει όχι μόνο την απόδοση καυσίμου αλλά και την οδηγική απόδοση. Με την τέταρτη γενιά, το Prius χρησιμοποίησε την πλατφόρμα Toyota New Global Architecture (TNGA) για πρώτη φορά για να προσφέρει βελτιωμένες περιβαλλοντικές επιδόσεις και μια εξελιγμένη οδηγική εμπειρία.

Ηγέτης στα υβριδικά

Στα λατινικά σημαίνει "προηγούμενο", το Prius ηγήθηκε της επέκτασης των HEV τα 25 χρόνια από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά ως οικολογικό αυτοκίνητο νέας γενιάς με εξαιρετική απόδοση καυσίμου. Οι συνολικές πωλήσεις του Prius παγκοσμίως έφτασαν περίπου τα 5,05 εκατ. μονάδες, αντιστοιχώντας σε μείωση που ισοδυναμεί με τουλάχιστον περίπου 82 εκατ. τόνους εκπομπών CO2 από τον Μάρτιο του 2022. Ενώ το υβριδικό σύστημα ξεκίνησε με το Prius, σχεδόν κάθε μοντέλο σήμερα, από συμπαγή αυτοκίνητα μέχρι SUV, minivan και επαγγελματικά οχήματα, έχει μια υβριδική έκδοση που απολαμβάνουν οι οδηγοί.

Ξεκίνησαν από το μηδέν

Η ομάδα ανάπτυξης αποφάσισε να ξεκινήσει από το μηδέν και να εξετάσει τι χρειάζεται το Prius για να παραμείνει δημοφιλές για τα επόμενα 25 χρόνια. Με βάση την επιθυμία να ανανεωθεί το ίδιο το Prius και να μεταδοθεί η απήχηση των υβριδικών αυτοκινήτων σε ένα ακόμη ευρύτερο κοινό, δημιουργήθηκε το concept Hybrid Reborn.

Η αυτοκινητοβιομηχανία διανύει έναν μετασχηματισμό που συμβαίνει μια φορά τον αιώνα, με μια σειρά νέων επιλογών μετάδοσης κίνησης επόμενης γενιάς που αναπτύσσεται. Για να συνεχίσει το Prius HEV ως το όχημα επιλογής για την επόμενη γενιά, το νέο Prius χρειαζόταν κάτι περισσότερο από τη βασική του δύναμη ως ένα φιλικό προς το περιβάλλον αυτοκίνητο. Ως εκ τούτου, αναπτύχθηκε ως ένα πακέτο με, κομψά σχέδια και συναρπαστικές οδηγικές επιδόσεις.

Μετά την Ιαπωνία, το νέο Prius θα κυκλοφορήσει στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο. Θα προσφέρεται και στην Ιαπωνία μέσω της συνδρομητικής υπηρεσίας αυτοκινήτου KINTO.

Σπορ εξωτερικό στυλ

Κληρονομώντας τη χαρακτηριστική σιλουέτα του αρχικού Prius, το νέο Toyota Prius έχει ακόμα πιο κομψές αναλογίες, χαμηλότερο κέντρο βάρους και μεγάλης διαμέτρου τροχούς 19 ιντσών. Η πλατφόρμα TNGA δεύτερης γενιάς είναι το πιο ισχυρό στοιχείο του υβριδικού αυτοκινήτου.

Ο πίνακας οργάνων χρησιμοποιεί το πρώτο σύστημα προειδοποίησης με φωτισμό της Toyota, που συνδέεται με το Toyota Safety Sense. Ειδοποιεί τον οδηγό για ανιχνευμένα αντικείμενα μέσω φώτων που αναβοσβήνουν πριν από τις ηχητικές προειδοποιήσεις για να δημιουργήσει μια πιο καθησυχαστική εμπειρία οδήγησης.

Plug-in Hybrid System 2.0

Το νέο Prius λανσάρεται με το πρώτο Plug-in Hybrid System 2.0 της Toyota. Υπόσχεται καλύτερη επιτάχυνση και χαμηλότερο επίπεδο θορύβου από το προηγούμενο μοντέλο. Η απόδοση καθορίσθηκε στους 223 ίππους, διατηρώντας παράλληλα το ίδιο επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου με το προηγούμενο μοντέλο, ανακοίνωσε η μάρκα. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,7΄΄.

Η αυτονομία οδήγησης EV είναι περίπου 50% υψηλότερη από το προηγούμενο μοντέλο. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργεί μόνο σε λειτουργία EV για περισσότερες καθημερινές διαδρομές. Έρχεται επίσης με τη λειτουργία "My Room Mode" που επιτρέπει στους χρήστες να απολαμβάνουν συστήματα κλιματισμού και ήχου από την εξωτερική πηγή τροφοδοσίας, ενεργοποιώντας τον διακόπτη λειτουργίας κατά τη φόρτιση, κάνοντας τον εσωτερικό χώρο ακόμα πιο άνετο.

Η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα αντί στον χώρο φόρτωσης, δίνοντας στο νέο Prius χαμηλότερο κέντρο βάρους και αυξημένη χωρητικότητα φορτίου.

Παράλληλο υβριδικό σύστημα σειράς

Αυτή η έκδοση του νέου Prius χρησιμοποιεί το πιο πρόσφατο υβριδικό σύστημα παράλληλης σειράς. Προσφέρει ικανοποιητική επιτάχυνση και οδήγηση με απόκριση, διατηρώντας παράλληλα το ίδιο επίπεδο απόδοσης καυσίμου με το προηγούμενο μοντέλο. Η μέγιστη ισχύς του συστήματος είναι 193 ίπποι για την έκδοση 2.0, η οποία είναι 1,6 φορές υψηλότερη από το προηγούμενο μοντέλο, επιτυγχάνοντας την κατάλληλη δυναμική απόδοση για το νέο Prius.

Αυτή η έκδοση συνοδεύεται από το πιο πρόσφατο σύστημα E-Four. Χρησιμοποιώντας έναν κινητήρα υψηλής απόδοσης και άλλα χαρακτηριστικά, προσφέρει βελτιωμένη απόδοση σε ανηφόρες σε επιφάνειες δρόμων χαμηλής τριβής, όπως χιονισμένους δρόμους, και μεγαλύτερη σταθερότητα κατά τις στροφές.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v