ΕΥΕΞΙΑΥΓΕΙΑ

Ο Νεάντερταλ μέσα σου φταίει για το λίπος στην κοιλιά

Νέες έρευνες δείχνουν πως οι μακρινοί μας πρόγονοι φταίνε για πολλά κακά της μοίρας μας –συμπεριλαμβάνονται το junk food και τα ξενύχτια.

Ο Νεάντερταλ μέσα σου φταίει για το λίπος στην κοιλιά

Δε φταίτε εσείς που συσσωρεύετε εύκολα λίπος στην κοιλιά. Ούτε ο τρόπος ζωής σας. Δε φταίτε, επίσης, για το πόσο εύκολα ή δύσκολα μαυρίζετε, ούτε για το ότι ξενυχτάτε κάθε βράδυ. Για όλα φταίει η προδιάθεση που μας κληροδότησαν οι πρόγονοί μας οι Νεάντερταλ.

Δύο νέες επιστημονικές έρευνες δείχνουν ότι η κληρονομημένη επίδραση των μακρινών «ξαδέρφων» μας είναι μεγαλύτερη από ό,τι νομίζαμε έως τώρα.

Κατ' αρχάς, η γενετική ανάλυση μιας γυναίκας Νεάντερταλ που ζούσε στην Κροατία πριν από περίπου 52.000 χρόνια, η οποία έγινε από ερευνητές με επικεφαλής τον εξελικτικό γενετιστή Κέι Πρίφερ του Ινστιτούτου Εξελικτικής Ανθρωπολογίας Μαξ Πλανκ της Γερμανίας, δείχνει ότι οι Ευρωπαίοι οφείλουν το 1,8% έως το 2,6% του DNA τους στους Νεάντερταλ (έναντι 1,5% έως 2,1% που ήταν έως τώρα η εκτίμηση). Το μικρότερο ποσοστό γονιδίων Νεάντερταλ έχουν σήμερα οι Αφρικανοί.

Μια δεύτερη μελέτη, με επικεφαλής την Τζάνετ Κέλσο, επίσης του Ινστιτούτου Εξελικτικής Ανθρωπολογίας Μαξ Πλανκ στη Λειψία, συνέκρινε αρχαίο DNA με το γενετικό υλικό 112.000 συγχρόνων ανθρώπων (από τη βρετανική βάση γενετικών δεδομένων Biobank).

Η γενετική ανάλυση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι διάφορα χαρακτηριστικά, όπως το χρώμα του δέματος και των τριχών, η ευκολία με την οποία μαυρίζει κανείς, το αν είναι νυχτερινός ή όχι τύπος, αν έχει προδιάθεση για ρευματοειδή αρθρίτιδα, υψηλή χοληστερίνη, συσσώρευση λίπους στην περιφέρεια της μέσης, ακόμη και για σχιζοφρένεια, έχουν επηρεασθεί από τις επιμιξίες των προγόνων μας Homo sapiens με τους Νεάντερταλ.

«Ανάμνηση» από αυτές τις επιμιξίες αποτελούν τα νεαντερτάλειας προέλευσης γονίδια, που έχουν στο γενετικό υλικό τους οι σημερινοί άνθρωποι. Οι ερευνητές, έκαναν τις σχετικές δημοσιεύσεις στα περιοδικά «Science» και «American Journal of Human Genetics».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

SPONSORED LINKS

"Πατριώτης είναι κάποιος που αγαπάει τη χώρα του, αλλά δεν χωνεύει τους πολίτες της."

Εβάν Εσάρ

• 1936 - Γεννιέται ο πρώην πρωθυπουργός και πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Κώστας Σημίτης.
    1952 - Η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πραγματοποιεί τη μεγαλύτερη, μέχρι τότε, αεροπορική επίθεση κατά της Βόρειας Κορέας.
    1985 - Ένα Μπόινγκ 747 των Ινδικών Αερογραμμών συντρίβεται στον Ατλαντικό Ωκεανό, με αποτέλεσμα 329 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους.
    1993 - Μεγάλος μακεδονικός τάφος ανακαλύπτεται στην περιοχή μεταξύ Μεσιανής και Γιαννιτσών, 2,5 χλμ. από το Αρχαιολογικό Μουσείο της Πέλλας.
    1996 - Απεβίωσε ο πρώην πρωθυπουργός και ιδρυτής του ΠΑΣΟΚ, Ανδρέας Παπανδρέου.