ΕΥΕΞΙΑΥΓΕΙΑ

Ανακαλύφθηκε το γονίδιο της ανδρικής μακροζωίας

Γονιδιακή μετάλλαξη χαρίζει έως δέκα παραπάνω χρόνια ζωής, αλλά… μόνο στους άνδρες, σύμφωνα με τα ευρήματα νέας μελέτης.

Ανακαλύφθηκε το γονίδιο της ανδρικής μακροζωίας

Μια κοινή γενετική μετάλλαξη σχετίζεται με το αυξημένο προσδόκιμο των ανδρών, σύμφωνα με ερευνητές που δημοσίευσαν νέα μελέτη επί του θέματος την Παρασκευή στο επιστημονικό περιοδικό Science Advances.

Τα ευρήματά τους «δείχνουν» την μετάλλαξη αυτή ως υπεύθυνη για τα δέκα κατά μέσο όρο παραπάνω χρόνια που ζουν οι άνδρες σε σύγκριση με τις γυναίκες αλλά και τους υπόλοιπους άνδρες που δεν έχουν την συγκεκριμένη γενετική μετάλλαξη.

Πέρα από τις συνθήκες ζωής και τις συνήθειες των ανθρώπων λοιπόν, η επιστήμη επιβεβαιώνει ότι υπάρχει και ο γονιδιακός παράγοντας: Υπάρχουν λίγα γονίδια – ένα εξ αυτών και αυτό που μελετήθηκε στην μελέτη αυτή, που καθορίζουν την υγεία και ως εκ τούτου την διάρκεια της ανθρώπινης ζωής. Το γονίδιο αυτό όμως απ’ ό,τι φαίνεται, επηρεάζει μόνο τους άνδρες και όχι τις γυναίκες. Βρέθηκε δε, στο 12% των ανδρών με ηλικία πάνω από τα 100 έτη.

Μελετώντας περαιτέρω αυτά τα γονίδια και τις μεταλλάξεις, οι επιστήμονες ελπίζουν ότι θα μπορέσουν να προχωρήσουν σε παραγωγή φαρμάκων που θα μιμούνται τις επιπτώσεις τους, επιβραδύνοντας τη γήρανση.

Πηγή: New York Times

SPONSORED LINKS

"Είναι πολύ λεπτή η γραμμή ανάμεσα στο να αγαπάμε τη ζωή και να είμαστε άπληστοι για αυτήν."

Maya Angelou

• 1410 - Ο ενωμένος στρατός Πολωνών και Λιθουανών νικά το Τευτονικό Τάγμα στη μάχη του Γκρούνβαλντ, μια από τις μεγαλύτερες στη μεσαιωνική Ευρώπη.
    1974 - Η ελληνική στρατιωτική κυβέρνηση με αρχηγό τον ταξίαρχο Ιωαννίδη οργανώνει πραξικόπημα στη Κύπρο, που οδηγεί στην ανατροπή του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου και στον ορισμό του Νίκου Σαμψών ως Προέδρου της Κύπρου.