Ήρθε το νέο Fiesta ST

Με σπορ ανάρτηση και 6-τάχυτο κιβώτιο, βελτιωμένα φρένα και προηγμένα τεχνολογικά συστήματα, το νέο «μικρό» της Ford δείχνει τα… δόντια του.
Ήρθε το νέο Fiesta ST
του Σπύρου Ρέκκα

Το νέο Ford Fiesta ST είναι το ταχύτερο και δυναμικότερο μικρό αυτοκίνητο παραγωγής της μάρκας. Έχοντας εξελιχθεί από τη Ford Team RS, το ευρωπαϊκό τμήμα του Global Performance Vehicle group της Ford Motor Company, εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα 1.6 EcoBoost που προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9’’, ισχύ 182 ιππων, ροπή 240 Nm και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα.

Η Ford Team RS σετάρισε τα συστήματα κινητήρα, ανάρτησης, διεύθυνσης και φρένων με στόχο τη βέλτιστη οδική συμπεριφορά και λανσάρισε συστήματα γνωστά από μεγαλύτερα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων – όπως το αναβαθμισμένο Torque Vectoring Control (eTVC) και το 3-mode Electronic Stability Control (ESC), εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και πίσω δισκόφρενα. Η μέση κατανάλωση είναι 5,9 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές CO2 138 γραμ./χλμ. Μείωση ρύπων 20% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Fiesta ST, παρά την αυξημένη κατά 20% ισχύ σε σχέση με το δίλιτρο κινητήρα του μοντέλου πρώτης γενιάς.

Το νέο Fiesta ST φέρει μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα. Στο ανανεωμένο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα καθίσματα Recaro, ενώ ένα νέο αντηχείο Sound Symposer μεταφέρει τον ήχο του κινητήρα στην καμπίνα, συνοδεύοντας άριστα την οδηγική εμπειρία και παράλληλα προσφέρει το SYNC και την τεχνολογία MyKey. Το eTVC ασκεί πίεση πέδησης στον εσωτερικό εμπρός τροχό του Fiesta ST όταν στρίβει για να βελτιωθεί το κράτημα και να μειωθεί η υποστροφή χωρίς να επηρεάζεται η ταχύτητα. Νέο λογισμικό ελέγχει την ισορροπημένη απόκριση στις εντολές του τιμονιού κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ το ESC προσφέρει 3 προγράμματα λειτουργίας με: πλήρη επέμβαση, περιορισμένη επέμβαση για αυξημένη ολίσθηση και πλήρη απενεργοποίηση ESC.

Και τα δύο συστήματα υποστηρίζουν ένα νέο εμπρός ακραξόνιο, τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα με ειδικό σετάρισμα για μειωμένες κλίσεις αμαξώματος, τις μοναδικές ρυθμίσεις ελατηρίων και αποσβεστήρων μπροστά και πίσω και το χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 15 mm για βελτιστοποιημένη οδική συμπεριφορά και οδηγική ποιότητα. Το Electronic Power Assisted Steering προσφέρει ταχύτερο λόγο υποπολλαπλασιασμού 13.69:1 και πιο κοντό βραχίονα ακραξονίου-κρεμαγιέρας για πιο άμεση απόκριση. Το Fiesta ST είναι η πρώτη πλατφόρμα Fiesta που χρησιμοποιεί πίσω δισκόφρενα και λανσάρει μεγαλύτερη αντλία φρένων για βελτιωμένη απόδοση πέδησης.

Ο ελαφρύς κινητήρας EcoBoost συμβάλλει στη βελτιωμένη οδική συμπεριφορά με τεχνολογίες όπως υπερσυμπίεση, άμεσος ψεκασμός καυσίμου υψηλής πίεσης και Twin-independent Variable Cam Timing. Ο κινητήρας και η κλιμάκωση του νέου εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου βελτιώθηκαν σε τμήματα της πίστας του Nürburgring Nordschleife, καλύπτοντας το αντίστοιχο 100+ γύρων στο σιρκουί των 21 χλμ.

Η Ford υπέβαλε το νέο Fiesta σε δοκιμή αντοχής 850.000 χλμ. Για να διασφαλίσει υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας από το νέο Fiesta ST ακόμα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες χρήσης, η Ford οδήγησε το hot hatchback για 7.500. επιπλέον χιλιόμετρα σε αγωνιστική πίστα και για 5.000 χλμ. με υψηλή ταχύτητα. Το εγχείρημα περιλάμβανε ένα ‘βασανιστήριο’ στην πίστα δοκιμών του Τεχνικού Κέντρου Nardo (Ιταλία), με το Fiesta ST να οδηγείται με τέρμα γκάζι σε θερμοκρασίες πάνω από 40 C.

Η Ford αύξησε την παραγωγή του δημοφιλούς, νέου Fiesta ST μετά τον διπλάσιο από τον αναμενόμενο αριθμό παραγγελιών στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο της κυκλοφορίας του στην αγορά, στα μέσα του 2013. Για να μπορέσει να ικανοποιήσει τη ζήτηση, η εταιρία αποφάσισε να αυξήσει την παραγωγή κατά 15% στα 60 οχήματα την ημέρα στο εργοστάσιο της Κολωνίας. Η ζήτηση για το νέο Ford Fiesta ST ήταν υψηλότερη στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου καταγράφηκε το 56% των πωλήσεων από το σύνολο της Ευρώπης και ακολουθούν η Γερμανία και η Ελβετία. Αυτές οι τρεις αγορές συγκεντρώνουν πάνω από το 87% των Ευρωπαϊκών πωλήσεων.


Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v