Εκρηκτική δύναμη στο ανανεωμένο Audi S3

Με 333 ίππους και 420 Nm ροπής το φρεσκαρισμένο Audi S3 δείχνει τα δόντια του, πιο ισχυρό από ποτέ.

Εκρηκτική δύναμη στο ανανεωμένο Audi S3

Με πλήθος νέων χαρακτηριστικών, το Audi S3 έχει δεχθεί κάτι περισσότερο από μια απλή αναβάθμιση: Η αυξημένη απόδοση, ο κατανεμητής ροπής (torque splitter) και άλλα τεχνολογικά χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις και ακόμη πιο απολαυστική δυναμική συμπεριφορά. Εξωτερικά, το ανανεωμένο S3 ξεχωρίζει από την ενισχυμένη δυναμική του εικόνα με εκφραστική σχεδίαση εμπρός, σπορ διαχύτη και σύστημα εξάτμισης Performance με τετραπλές απολήξεις. Το Audi S3 θα είναι διαθέσιμο, σε έκδοση Sportback και Sedan, το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Αρχική τιμή από 63.980 ευρώ.

Πιο ισχυρό από ποτέ

Με 333 ίππους και 420 Nm ροπής, το S3 είναι πιο ισχυρό από ποτέ. Στο πλαίσιο της προϊοντικής ανανέωσης, ο 2.0 TFSI επιδεικνύει μία αύξηση ισχύος κατά 23 ίππους και μεγαλύτερη ροπή κατά 20 Nm. Το αποτέλεσμα είναι ακόμη καλύτερες επιδόσεις. Το S3 επιταχύνει από 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε 4,7΄΄. Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, από τις 2.100 έως τις 5.500 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα.
Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων έχουν μία πιο σπορ ρύθμιση: με σταθερή ταχύτητα και κατά τη διάρκεια χαμηλής έως μεσαίας επιτάχυνσης στην περιοχή μερικού φορτίου, ο «προ-φορτισμένος» υπερσυμπιεστής του turbo διατηρεί σταθερές σ.α.λ. Σε συνδυασμό με τη βαλβίδα γκαζιού, η οποία ανοίγει κατά τη λειτουργία overrun, αυτή η ρύθμιση βελτιώνει τις επιδόσεις. Το S tronic των 7 σχέσεων επιτρέπει μια πιο άμεση εμπλοκή, χάρη στην αυξημένη πίεση της σύμπλεξης. Επιπλέον, όταν το κιβώτιο ταχυτήτων είναι στη θέση D, ο χρόνος αλλαγής των σχέσεων υπό πλήρες φορτίο έχει μειωθεί στο μισό και οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται υπό μερικό φορτίο, κάτι που διασφαλίζει καλύτερη απόκριση.

Αυξημένη πρόσφυση

Μετά το RS 3, ο κατανεμητής ροπής (torque splitter) είναι τώρα διαθέσιμος και στο S3, αυξάνοντας τόσο την πρόσφυση όσο και το κράτημα. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει την πλήρως μεταβλητή κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών. Το torque splitter χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε πίσω ημιαξόνιο για τη βέλτιστη κατανομή της ροπής μεταξύ του πίσω εξωτερικού και του πίσω εσωτερικού τροχού κατά τη διάρκεια μιας στροφής - ανάλογα με τις συνθήκες και την επιλεγμένη λειτουργία Audi drive select.

Το Audi drive select προσφέρει έξι ξεχωριστές λειτουργίες για ένα ευρύ φάσμα οδηγικών εμπειριών - από έμφαση στην άνεση έως την εξαιρετικά δυναμική οδήγηση. Εκτός από τα γνωστά προφίλ (auto, comfort, dynamic, individual και efficiency), το νέο S3 περιλαμβάνει τη νέα λειτουργία dynamic plus, η οποία - όπως υποδηλώνει το όνομά της - εξασφαλίζει ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα δυναμικής οδήγησης. Για το σκοπό αυτό, ο κατανεμητής ροπής στέλνει όσο το δυνατόν περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα και στον πίσω τροχό που βρίσκεται στην εξωτερική πλευρά κατά τη διάρκεια μιας στροφής, με αποτέλεσμα μία μικρή τάση υπερστροφής.

Απολαυστική εμπειρία οδήγησης

Το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC) είναι αυτόματα ενεργό στη λειτουργία sport. Οι διακριτικές επεμβάσεις του ESC εξασφαλίζουν μια αυξημένη και ακόμη πιο απολαυστική εμπειρία οδήγησης σε επιφάνειες με διαφορετικούς συντελεστές τριβής. Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων έχουν επίσης ρυθμιστεί ειδικά για τη λειτουργία dynamic plus. Σε σύγκριση με τη λειτουργία dynamic, το ρελαντί του 2.0 TFSI έχει αυξηθεί κατά 200 σ.α.λ. στις 1.300 σ.α.λ. για να βελτιωθούν περαιτέρω οι επιδόσεις.

Το βελτιωμένο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης βοηθά το S3 να στρίβει με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια. Ειδικά στη μεσαία επιλογή, το σύστημα διεύθυνσης, έχει μεγαλύτερη ακρίβεια γύρω από την ευθεία του, γεγονός που βελτιώνει και άλλο τον έλεγχο. Με τη sport ανάρτηση S το πλαίσιο είναι χαμηλωμένο κατά 15 χιλ. Το ίδιο ισχύει και για την προαιρετική sport ανάρτηση S προσαρμοζόμενης απόσβεσης, η οποία έχει ρυθμιστεί ειδικά για το torque splitter και τις αντίστοιχες λειτουργίες Audi drive select.

Επίσης, έχει υιοθετηθεί μια νέα γενιά του ηλεκτρονικού συστήματος ESC. H λειτουργία ελέγχου κατανομής της ροπής (wheel-selective torque control), η οποία φρενάρει ελαφρώς και επιλεκτικά τους τροχούς στο εσωτερικό της στροφής, έχει επίσης εξελιχθεί περαιτέρω, όπως και η προοδευτικότητα της πρόσφυσης και της επιβράδυνσης. Συνολικά, η ειδική για το S3 ρύθμιση των συστημάτων ελέγχου της ανάρτησης έχει ως αποτέλεσμα μία πιο δυναμική και απολαυστική οδηγική συμπεριφορά.

Η βελτιωμένη δυναμική οδήγηση συνεπάγεται αυξημένες απαιτήσεις για τα φρένα. Για το λόγο αυτό, το νέο S3 διαθέτει μεγαλύτερους αεριζόμενους δίσκους φρένων εμπρός, οι οποίοι είναι διάτρητοι.

Το ανανεωμένο Audi S3 έχει αποκτήσει μια ακόμη πιο δυναμική και πιο ελκυστική εμφάνιση. Η εξαγωνική, χωρίς πλαίσιο, μάσκα Singleframe είναι αισθητά πιο επίπεδη και φαρδιά.

Για να ταιριάζει με το πιο εντυπωσιακό αμάξωμα, το εσωτερικό έχει επίσης αναβαθμιστεί. Υπάρχουν αρκετές αλλαγές - από τη σχεδίαση του επιλογέα ταχυτήτων και τους αεραγωγούς μέχρι τα διακοσμητικά υφασμάτινα ένθετα και το νέο εσωτερικό φωτισμό. Η κεντρική κονσόλα και οι ποτηροθήκες διαθέτουν πλέον φωτισμό περιγράμματος. Ένα εντυπωσιακό νέο σχεδιαστικό στοιχείο αφορά τις εμπρός πόρτες και συγκεκριμένα το υφασμάτινο πάνελ τους που διαμορφώθηκε με λέιζερ 300 φορές. Τα πέντε τμήματά του έχουν κρυφό φωτισμό στο πάνελ της πόρτας.

Το S3 είναι ψηφιακά διασυνδεδεμένο χάρη στις πολυάριθμες υπηρεσίες συνδεσιμότητας, τις on demand λειτουργίες και το app store. Διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό Audi virtual cockpit 10,25'', οθόνη αφής 10,1΄΄, ψηφιακή ραδιοφωνική λήψη DAB+ και επαγωγική φόρτιση smartphone. Πέρα από τις δύο εμπρός θύρες φόρτισης USB-C στην κεντρική κονσόλα, στάνταρ είναι και δύο επιπλέον θύρες για τους πίσω επιβάτες.

Άλλα προαιρετικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το σύστημα πλοήγησης MMI plus, μαζί με το πλήρες σύνολο συνδεσιμότητας και την πρόσβαση στο Audi app store, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών απευθείας στην οθόνη του αυτοκινήτου. Οι επιλεγμένες εφαρμογές εγκαθίστανται στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του S3 - χωρίς αυτός να χρειάζεται κάποια παρέμβαση του χρήστη μέσω του smartphone. Οι χρήστες μπορούν επίσης να αλληλοεπιδρούν με τις εφαρμογές τους μέσω φωνητικών εντολών. Οι on demand λειτουργίες εξασφαλίζουν υψηλό βαθμό ευελιξίας. Ακόμη και μετά την αγορά του αυτοκινήτου μπορούν συνολικά να προστεθούν online πέντε μεμονωμένες λειτουργίες infotainment και άνεσης μέσω της εφαρμογής myAudi.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v