Ford Focus: Παγκόσμιο best-seller το 2013

Για ακόμα μια χρονιά, το Ford Focus αναδείχτηκε ‘Παγκόσμιο Best – Seller’ για το 2013, βάσει ετήσιων στοιχείων που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα από την IHS Automotive.
Ford Focus: Παγκόσμιο best-seller το 2013
του Σπύρου Ρέκκα

Το Ford Focus διατήρησε τον τίτλο του παγκόσμιου best-seller για το 2013, σύμφωνα με ανάλυση της Ford βασισμένη στα στοιχεία ετήσιων ταξινομήσεων καινούργιων οχημάτων της Polk που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα από την IHS Automotive.

Οι ταξινομήσεις Focus αυξήθηκαν κατά 8,1 % με τις παγκόσμιες πωλήσεις να ανέρχονται στα 1.097.618 αυτοκίνητα το 2013 (1.014.965 το 2012), από τα οποία τα 317.110 στην Ευρώπη – ποσοστό 29%. Η Κίνα έχει τη μερίδα του λέοντος με πάνω από ένα στα τρία Focus στο σύνολο των παγκόσμιων πωλήσεων, πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία της Polk.

Το ανανεωμένο Focus διαθέτει πιο σοφιστικέ εμφάνιση, με ανασχεδιασμένα καπό, μάσκα και προβολείς, νέα πίσω φωτιστικά σώματα και στυλιστικά ανανεωμένο πορτμπαγκάζ. Στο εσωτερικό, τα χρώματα και τα υλικά έχουν καθαρή, μοντέρνα εμφάνιση με λεπτομέρειες σε satin chrome, νέες ταπετσαρίες καθισμάτων και διακόπτες καθώς και νέες τεχνολογίες όπως ένα προαιρετικό, θερμαινόμενο τιμόνι. Μία νέα κεντρική κονσόλα που ενσωματώνει προσαρμοζόμενες ποτηροθήκες αυξάνει τις αποθηκευτικές δυνατότητες.

Η Ford προάγει την διάσημη οδηγική απόλαυση - αναπόσπαστο στοιχείο του DNA του μοντέλου - αναβαθμίζοντας την οδική συμπεριφορά και τα χαρακτηριστικά διεύθυνσης του νέου Focus. Οι μηχανικοί της Ford πέτυχαν ταχύτερη απόκριση και πιο συμπαγή αίσθηση και πληροφόρηση από το δρόμο, αυξάνοντας τη δομική ακαμψία μπροστά, αναβαθμίζοντας τη γεωμετρία της ανάρτησης, αυξάνοντας την εγκάρσια ακαμψία των σάιλεντ μπλοκ της ανάρτησης ‘που σχετίζεται με την κατευθυντικότητα’, ρυθμίζοντας εκ νέου τα αμορτισέρ και ενσωματώνοντας ένα νέο Electronic Stability Programme. Το Electric Power Assist Steering έχει επαναρυθμιστεί για βελτιωμένη αίσθηση του δρόμου από τον οδηγό.

Η Ford αναβάθμισε επίσης το δημοφιλές σύστημα αποφυγής συγκρούσεων Active City Stop, που ασκεί αυτόματα πίεση πέδησης για να περιορίσει τις επιπτώσεις σύγκρουσης με χαμηλή ταχύτητα μέσα στην πόλη. Τώρα το Active City Stop λειτουργεί με ταχύτητες μέχρι 50 χλμ./ώρα.

Η Ford λανσάρει επίσης στην Ευρώπη το σύστημα Pre-Collision Assist. Αυτό λειτουργεί όπως το Active City Stop αλλά με πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια ανίχνευσης για να υποστηρίξει τον οδηγό σε υψηλότερες ταχύτητες, για παράδειγμα στον αυτοκινητόδρομο, προειδοποιώντας τον οδηγό και εάν χρειαστεί ενεργοποιώντας τα φρένα.

Η σημερινή τεχνολογία Adaptive Cruise Control επιτρέπει στους οδηγούς του Focus να διατηρούν μία ορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Για περιπτώσεις όπου το Adaptive Cruise Control δεν είναι ενεργό, η Ford λανσάρει τώρα στην Ευρώπη για πρώτη φορά το νέο Distance Alert & Indication system, που επιτρέπει στους οδηγούς να ορίζουν την επιθυμητή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Ένα νέο πακέτο τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού βασισμένο σε αισθητήρες πετυχαίνει νέα επίπεδα άνεσης για τους πελάτες του Focus και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: Cross Traffic Alert, που προειδοποιεί τους οδηγούς για διερχόμενα οχήματα όταν βγαίνουν με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης, Perpendicular Parking, μία νέα hands-free τεχνολογία παρκαρίσματος που βασίζεται στο σύστημα Active Park Assist του σημερινού Focus και βοηθά τους οδηγούς να παρκάρουν με όπισθεν παράπλευρα σε άλλα οχήματα, επιπλέον των παράλληλων χώρων στάθμευσης και το Park-Out Assist, που βοηθά στη αποφυγή εμποδίων καθώς το όχημα εξέρχεται από παράλληλο χώρο στάθμευσης.

Το Focus θα είναι το πρώτο ευρωπαϊκό όχημα Ford με σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 2 με φωνητική ενεργοποίηση που παρέχει πρόσβαση σε συστήματα ήχου, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού και τα συμβατά κινητά τηλέφωνα. Πιέζοντας απλά το μπουτόν φωνητικού ελέγχου και λέγοντας ‘I’m hungry’ (Πεινάω) εμφανίζεται μία λίστα τοπικών εστιατορίων και στη συνέχεια ο οδηγός λαμβάνει οδηγίες πλοήγησης που τον κατευθύνουν σε όποιο από αυτά επιλέξει.

Το ανανεωμένο Focus θα εφοδιάζεται επίσης για πρώτη φορά με την τεχνολογία MyKey της Ford. Με αυτή, οι ιδιοκτήτες μπορούν να προγραμματίζουν ένα κλειδί – συνήθως για νεαρούς οδηγούς – που περιορίζει την τελική ταχύτητα, μειώνει τη μέγιστη ένταση του ηχοσυστήματος, ή το απενεργοποιεί πλήρως, εάν ο οδηγός και οι επιβάτες δεν φοράνε ζώνες ασφαλείας.

Το βελτιωμένο Adaptive Front Lighting System ρυθμίζει τις δέσμες των νέων προβολέων Bi-Xenon HID (High-Intensity Discharge) σύμφωνα με τις οδικές συνθήκες. Το σύστημα αξιολογεί το φωτισμό περιβάλλοντος γύρω από το αυτοκίνητο, καθώς και αντικείμενα που βρίσκονται στο δρόμο μπροστά και στη συνέχεια προσαρμόζει τη γωνία δέσμης και την ένταση των προβολέων σε μία από τις επτά ρυθμίσεις ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, τη γωνία διεύθυνσης και την απόσταση από το αντικείμενο μπροστά.

Πέρα από τη στυλιστική ανανέωση και την τεχνολογική εξέλιξη, το νέο Focus θα προσφέρει τον πολύ αποδοτικό, απολαυστικό κινητήρα 1.0 EcoBoost – Διεθνή Κινητήρα της Χρονιάς για το 2012 και 2013 – με εξατάχυτο κιβώτιο, που πετυχαίνει μικρότερη κατανάλωση από το προηγούμενο μοντέλο.

Το ντεμπούτο του νέου 4θ Focus και του Focus Electric στη Νέα Υόρκη ακολουθεί το λανσάρισμα των εκδόσεων 3θ και 5θ hatchback και wagon του Focus στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Μία νέα έκδοση του σπορ Focus ST θα παρουσιαστεί αργότερα μέσα στη χρονιά.

Η Ford κατασκευάζει το Focus σε οκτώ εργοστάσια, σε τέσσερις ηπείρους. Η συνολική δυναμικότητα παραγωγής των εγκαταστάσεών της σε Γερμανία, ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα, Βιετνάμ, Ταϋλάνδη και Αργεντινή ξεπερνά τα 1,5 εκατομμύρια Focus το χρόνο με ρυθμό παραγωγής πάνω από δύο οχήματα το δευτερόλεπτο. Από το 1998 που λανσαρίστηκε το Focus, παγκόσμιο best-seller για δύο συνεχόμενες χρονιές, έχει πουλήσει πάνω από 12 εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο.

Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Polk, το Ford Fiesta αναδείχτηκε πρώτο στην κατηγορία subcompact σε παγκόσμιο επίπεδο, με 735.299 ταξινομήσεις για το 2013. Συνολικά, οι ταξινομήσεις μικρών αυτοκινήτων Ford – Fiesta και Focus – ανήλθαν στα 1.832.917 μονάδες πέρσι, αύξηση 4,3% από το 2012.

Δείτε περισσότερα εδώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v