Youtube: 8 μοναδικά κανάλια απλοποιημένης επιστήμης

Διασκεδαστικές επεξηγήσεις δύσκολων εννοιών, DIY πειράματα, απλές απαντήσεις σε «δύσκολα» ερωτήματα. Η επιστήμη… απλά, μέσα από 8 κανάλια στο Youtube.
Youtube: 8 μοναδικά κανάλια απλοποιημένης επιστήμης
του Νικόλα Γεωργιακώδη

Το ότι αγαπάμε την επιστήμη είναι γνωστό. Χωρίς αυτήν, ο κόσμος μας δεν θα ήταν όπως τον ξέρουμε. Όμως σε αρκετές περιπτώσεις, η επιστήμη μπορεί να γίνει αρκετά πολύπλοκη για εμάς τους… αδαείς και να μας απομακρύνει από τον μαγευτικό της κόσμο.

Κανένα πρόβλημα. Όρεξη και χρόνο να έχετε και τα παρακάτω κανάλια αναλαμβάνουν να σας επιμορφώσουν διασκεδαστικά και χωρίς… βαρεμάρα πάνω σε θεμελιώδεις έννοιες της Φυσικής, της Χημείας και πολλών ακόμα κλάδων της Επιστήμης.

Minute Physics
Όπως δηλώνει και το όνομά του, το άκρως ενδιαφέρον αυτό κανάλι φιλοξενεί δεκάδες βιντεάκια με εκατομμύρια views, τα οποία εξηγούν θεμελιώδεις έννοιες από τον χώρο της Φυσικής (και όχι μόνο) η διάρκεια των οποίων κυμαίνεται από ένα μέχρι τρία λεπτά. Η πρωτοτυπία του έγκειται στο γεγονός ότι η πλειοψηφία των βίντεο περιλαμβάνει πέραν της αφήγησης και κατατοπιστικά σκιτσάκια τα οποία κάνουν την παρακολούθησή τους ακόμα πιο ευχάριστη. Αγαπημένα μας τα Why is the solar System Flat?, Science, Religion, and the Big Bang και φυσικά τα Παράλληλα Σύμπαντα.

The Science Channel
Αν θέλετε να μορφωθείτε πάνω σε θεμελιώδεις έννοιες της Φυσικής και της Αστρονομίας, αλλά και να δείτε εντυπωσιακές εικόνες από το Διάστημα, τότε το Science Channel θα σας ικανοποιήσει και με το παραπάνω. Χρησιμοποιώντας απλή γλώσσα, φιλοξενεί και αυτό ολιγόλεπτα επεξηγηματικά βιντεάκια για μια ευρεία γκάμα εννοιών, από το τι είναι η Σκοτεινή Ύλη μέχρι το τι ακριβώς γίνεται στο CERN και που βρισκόμαστε σε σχέση με το Σύμπαν.

Στο παρακάτω βίντεο ο Θεωρητικός Φυσικός John Ellis εξηγεί τι… στο καλό είναι το μποζόνιο του Higgs με απλά λόγια.

SciShow
Το «παιδί» του blogger Hank Green, είναι ένα κανάλι αφιερωμένο στην εξερεύνηση της επιστήμης μέσα από απλούς και αρκετά διασκεδαστικούς τρόπους. Τα επιστημονικά θέματα που καλύπτονται δεν αφορούν κάποιο συγκεκριμένο τομέα της επιστήμης. Έτσι εδώ θα βρείτε βιντεάκια τα οποία εξηγούν την συνεισφορά μεγάλων επιστημόνων όπως ο Nicolas Tesla, μέχρι επεξηγηματικές και κατανοητές ερμηνείες για το πού βρίσκεται αυτή τη στιγμή η έρευνα για τον καρκίνο και τι «παίζει» με την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Αγαπημένο μας; Η Επιστήμη του Ψέμματος. Δείτε το παρακάτω:

The Periodic Table Of Videos
Σας άρεσε η Χημεία στο σχολείο; Αν ναι, τότε το εν λόγω κανάλι έβαλε στόχο της… ζωής του να φτιάξει ένα βίντεο για το κάθε ένα από τα 118 στοιχεία του περιοδικού πίνακα (ναι, αυτού που ο καθηγητής είχε αφισοκολλημένο δίπλα από τον μαυροπίνακα) και τα κατάφερε δημιουργώντας ένα άκρως ενδιαφέρον αποτέλεσμα. Παράλληλα, τους τελευταίους μήνες ανεβάζει και βιντεάκια τα οποία δείχνουν πώς αλληλεπιδρούν με τρόφιμα διάφορες χημικές ουσίες (π.χ. το Υδροχλωρικό οξύ με ένα… cheeseburger), κάτι που πάντα θέλαμε να μάθουμε (και να δούμε) από μικρή ηλικία.

Στο παρακάτω βίντεο, εξηγούν πόση καφεΐνη περιέχει ο καφές που πίνουμε:

Veritasium
Όπως αναφέρουν και στο εισαγωγικό τους βίντεο, οι τύποι πίσω από το Veritasium δίνουν απαντήσεις στα πιο σύνθετα ερωτήματα με τον πιο απλό τρόπο, ακόμα και αν αυτός ο τρόπος είναι το… τραγούδι. Ναι, σε αυτό κανάλι θα μορφωθείτε παρακολουθώντας επιστημονικά τραγουδάκια, αλλά και απλοποιημένες απαντήσεις σε ερωτήματα όπως «Πώς λειτουργούν τα φτερά;», και «Πόσο απέχει το φεγγάρι στην κλίμακα του Σύμπαντος

Αγαπημένο μας βιντεάκι, το Why the Sky Isn’t Blue (αλήθεια, το γνωρίζατε αυτό;):

Sick Science!
Δημιούργημα του καθηγητή και συγγραφέα Steve Spangler το project εν ονόματι Sick Science! έχει πρωταρχικό στόχο να αποδείξει ότι η επιστήμη μπορεί να είναι (και) διασκέδαση. Και τα καταφέρνει περίφημα μέσα από δεκάδες βίντεο με απλά πειράματα που μπορεί να κάνει ο καθένας στο σπίτι του, χωρίς κάποιον ειδικό εξοπλισμό ή εκπαίδευση. Εν ολίγοις, η Επιστήμη στην πιο πρακτική της μορφή. Αγαπημένα μας βίντεο εκείνα με το νερό που αψηφά τους νόμους της Φύσηςτο υγρό… φως και το γάλα που αλλάζει χρώματα.

ASAP Science
Θέλοντας να κάνει αυτό που λέει το όνομά του, να εξηγήσει δηλαδή την επιστήμη όσο πιο σύντομα γίνεται, το εν λόγω κανάλι διαθέτει δεκάδες ολιγόλεπτα βιντεάκια με σκίτσα τα οποία αποτελούν απαντήσεις σε ερωτήσεις χρηστών προς το κανάλι. «Γιατί χασμουριόμαστε;», «Πώς επιδρά στον εγκέφαλο η μαριχουάνα;» και «Τι θα γινόταν αν κάποια στιγμή σταματούσαμε να κοιμόμαστε;» είναι μερικά από τα πιο δημοφιλή ερωτήματα που βρίσκουν διασκεδαστικές απαντήσεις μέσω του καναλιού.

Αγαπημένο μας το «Μπορείς να εμπιστεύεσαι τα μάτια σου;»

cosmosgrsubs
Αν και δεν διαθέτει πρωτογενές επιστημονικό υλικό, το εν λόγω κανάλι συγκαταλέγεται στα αγαπημένα μας για τον απλούστατο λόγο ότι παίρνει βίντεο από αντίστοιχα ξενόγλωσσα κανάλια (όπως το Minute Earth και το Minute Physics) και ενσωματώνει ελληνικούς υπότιτλους. Επίσης, εδώ θα βρείτε όλη την εκπληκτική σειρά εκλαϊκευμένης επιστήμης Cosmos του Carl Sagan με ελληνικούς υπότιτλους,  καθώς επίσης και υποτιτλισμένες συνεντεύξεις προσωπικοτήτων της σύγχρονης επιστήμης όπως ο Neil de Grasse Tyson και ο Richard Dawkins.