Σε ποιους πήγε το χρυσό αγαλματάκι;

Προβλέψεις τέλος. Η φαντασμαγορική βραδιά των Όσκαρ πραγματοποιήθηκε χθες για 80η φορά στην ιστορία της, μοιράζοντας χρυσά αγαλματάκια, δάκρυα χαράς και χαμόγελα στα σημαντικότερα κινηματογραφικά πρόσωπα της χρονιάς που πέρασε. Ποιοι ήταν, λοιπόν, οι νικητές;
Σε ποιους πήγε το χρυσό αγαλματάκι;
του Λουκά Τσουκνίδα

Η Ακαδημία "μίλησε" τα ξημερώματα και τα βραβεία Όσκαρ είναι πλέον στα χέρια των δικαιούχων, με τους αδερφούς Κοέν να μαζεύουν τέσσερα απ' τα πιο σημαντικά. Καλύτερη ταινία λοιπόν για φέτος το No Country for Old Men με καλύτερο ηθοποιό σε δεύτερο ανδρικό ρόλο τον Χαβιέ Μπαρδέμ, το καλύτερο διασκευασμένο σενάριο αλλά και την καλύτερη σκηνοθεσία. Όπου να 'ναι θα το δούμε κι εμείς, να κρίνουμε κι από μόνοι μας.

Το βραβείο πρώτου ανδρικού, πήγε στα χέρια του πανάξιου Ντάνιελ Ντέι Λιούις για την ερμηνεία του στο There Will Be Blood του Πολ Τόμας Άντερσον, ενώ του πρώτου γυναικείου το είχε καπαρώσει προ πολλού η γλυκύτατη Μαριόν Κοτιγιάρ με τη μεταμόρφωσή της στην εκκεντρική ντίβα Εντίτ Πιάφ (La Vie En Rose). Για το ρόλο της στο Michael Clayton βραβεύθηκε η Τίλντα Σουίντον, σε μια κατηγορία όπου φαβορί ήταν η Κέιτ Μπλάνσετ για το I'm not There και αουτσάιντερ η νεοφερμένη Έιμι Ράιαν για το υποτιμημένο γενικότερα Gone Baby Gone του Μπεν Άφλεκ. Η Μπλάνσετ ήταν μάλλον η μεγάλη χαμένη μαζί με τον Πολ Τόμας Άντερσον, αφού είχε προταθεί και για το πρώτου γυναικείου ως Elizabeth.

Ο Μπραντ Μπερντ παρέλαβε με χιούμορ το βραβείο καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων για το καταπληκτικό Ratatouille. Ήταν υποψήφιος και για Όσκαρ αυθεντικού σεναρίου αλλά το 'χασε από την Ντιάμπλο Κόντι, τη σεναριογράφο του πολύ αγαπητού Juno. Στις τεχνικές κατηγορίες, επικράτησε δίκαια το Bourne Ultimatum, πλην των ειδικών εφέ που πήγε στο εντυπωσιακό Golden Compass κι εκείνο της φωτογραφίας που χρησίμευσε ως παρηγοριά για το τιμ του There Will Be Blood.

Στα μουσικά Όσκαρ, το Atonement κέρδισε με τη μουσική του Ντάριο Μαριανέλι, ο οποίος προτείνεται για δεύτερη φορά με ταινία του Ράιτ όπου παίζει η Κίρα Νάιτλι μετά το Pride & Prejudice. Το τραγούδι “Falling Slowly” της συμπαθητικής ανεξάρτητης ιρλανδέζικης παραγωγής Once, μετά από περιπέτειες με τη συμμετοχή του, κέρδισε τελικά και δικαίωσε τους συνθέτες και πρωταγωνιστές της ταινίας, Γλεν Χάνσαρντ και Μαρκέτα Ιγκλόβα.

Καλύτερο ντοκιμαντέρ αναδείχθηκε το Taxi to the Dark Side των Άλεξ Γκίμπνι και Εύα Όρνερ, η ανασκόπηση της περίπτωσης του αφγανού ταξιτζή που πέθανε απ' το ξύλο στα χέρια αμερικανών στρατιωτών το 2002. Ο Γκίμπνι είχε ξαναπροταθεί για το απολαυστικό Enron, The Smartest Guys in the Room. Το Όσκαρ των αλλόγλωσσων πήγε στην Αυστρία για πρώτη φορά, μέσω της ταινίας The Counterfeiters του Στέφαν Ρουζοβίτσκι, ο οποίος αναφέρθηκε και στους αυστριακούς που άφησαν την Ευρώπη για το Χόλιγουντ λόγω του ναζισμού (και φυσικά πρόκοψαν), όπως ο Μπίλι Γουάιλντερ κι ο Φρεντ Τσίνεμαν.

Αφόρητα προβλέψιμα όπως πάντα, τα βραβεία καλλιτεχνικής διεύθυνσης, κοστουμιών και μακιγιάζ πήγαν αντίστοιχα στο Sweeney Todd, το Elizabeth και το La Vie En Rose.

Και του χρόνου στο κόκκινο χαλί.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v