Ξεκινά η επίθεση της VW

Η γερμανική φίρμα παρουσίασε το πλάνο της για την επόμενη δεκαετία, με τίτλο Transform 2025+.
Ξεκινά η επίθεση της VW
Ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα κατά την διάρκεια του 2016 είναι η απόφαση των αυτοκινητοβιομηχανιών και πολλών ευρωπαϊκών κρατών να απαλλαγούν από τους κινητήρες ντίζελ.

Η αφορμή δόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο του dieselgate. H VW, κατηγορήθηκε για παραποίηση στοιχείων σχετικών με τις εκπομπές επικίνδυνων ρύπων από τους πετρελαιοκινητήρες της. Η έρευνα απέδειξε ότι και άλλες μάρκες ακολούθησαν αυτή την τακτική, για να ξεπεράσουν τις ασφαλιστικές δικλείδες των κρατών και να επωφεληθούν από τα μπόνους των φορολογικών συστημάτων. Οπότε, είναι άδικο να κατηγορείται μόνο ο γερμανικός όμιλος.

Αυτά όμως πλέον είναι παρελθόν, γιατί μέσα σε ένα χρόνο άλλαξε το σκηνικό στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η ηλεκτροκίνηση και η υβριδική τεχνολογία αναπτύχθηκαν με εντονότερους ρυθμούς και τώρα λίγο πριν να έρθει το 2017, οι μάρκες ανακοινώνουν την στρατηγική τους για τα επόμενα χρόνια.

Η πιο σημαντική εξέλιξη στην αυτοκινητοβιομηχανία έρχεται από την VW, που πλέον έμαθε από τα λάθη της και περνά στην επίθεση.

Παρουσίασε τη στρατηγική της για την επόμενη δεκαετία με τον τίτλο TRANSFORM 2025+. Πλέον θα υπάρχει συνεχής αναδιοργάνωση και αναδιάρθρωση. Επιστρέφει στη βιώσιμη, επικερδή ανάπτυξη και βάζει στόχο την αύξηση του λειτουργικού περιθωρίου στο 6% μέχρι το 2025. Επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ για να γίνει παγκόσμιος ηγέτης του τομέα ηλεκτρικής μετακίνησης μέχρι το 2025 και να αναπτύξει το ισχυρότερο ψηφιακό οικοσύστημα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Υλοποιούνται περιφερειακά σχέδια ανάκαμψης.

Το πρόγραμμα TRANSFORM 2025+ καθορίζει την πορεία της μάρκας για την επόμενη δεκαετία και ακόμα παραπέρα. Η νέα στρατηγική επικεντρώνεται σε πιο σαφή θέση της μάρκας στις διάφορες περιοχές και κατηγορίες, με την υποστήριξη σημαντικών βελτιώσεων στην απόδοση και παραγωγικότητα. Παράλληλα, η μάρκα θα προβεί σε τεράστιες επενδύσεις στους τομείς ηλεκτρικής μετακίνησης  και συνδεσιμότητας.

Ενθουσιώδεις πελάτες, ισχυρή κερδοφορία που εξασφαλίζει ένα σίγουρο  μέλλον, βιώσιμη μετακίνηση και μία νέα ομαδική κουλτούρα θα αποτελέσουν τη βάση  για το ταξίδι της μάρκας στο μέλλον. Το νέο όραμα που ισχύει σε όλο τον κόσμο είναι: “Volkswagen: Moving People Forward”. (Volkswagen: Οδηγεί τον κόσμο μπροστά)

Ο επαναπροσανατολισμός της μάρκας: Μέχρι το 2020, η μάρκα θα αναδιαρθρώσει πλήρως τη βασική της δραστηριότητα και θα ολοκληρώσει μία μεταμόρφωση σε όλη τη ροή αξιών ενώ ταυτόχρονα, η εταιρεία θα αναπτύξει νέες τεχνογνωσίες.

Μέχρι το 2025, σκοπεύει να διεκδικήσει την πρωτοκαθεδρία στον τομέα της ηλεκτρικής μετακίνησης (e-mobility) έχοντας ανακτήσει τη δύναμή της ως ένας από τους κορυφαίους, κερδοφόρους κατασκευαστές αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής. Στη φάση αυτή, στόχος είναι η δημιουργία μιας ευρύτερης βάσης εσόδων, για παράδειγμα μέσω νέων υπηρεσιών μετακίνησης. Στοχεύει επίσης να είναι από τους πρωτεργάτες στη διαμόρφωση της πλήρους μεταμόρφωσης της βιομηχανίας που αναμένεται μετά το 2025. Προτίθεται να αναλάβει έναν ηγετικό ρόλο στο νέα κόσμο της μετακίνησης μέχρι το 2030.

Η VW στοχεύει να γίνει Νο1 αυτοκινητοβιομηχανία στον τομέα μαζικής παραγωγής σε όλο τον κόσμο.

Μέσω της νέας  στρατηγικής θα επιδιώξει μία θέση στην κορυφή των κατασκευαστών οχημάτων μαζικής παραγωγής κοντά στους premium ανταγωνιστές. Μέχρι σήμερα, έχει πετύχει να γίνει η Νο1 κατασκευάστρια αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής μόνο στην Κίνα και την Ευρώπη. Στο μέλλον, θα επιδιώξει να επεκτείνει αυτή τη θέση σε όλο τον κόσμο, μέσω επανευθυγράμμισης της προϊοντικής στρατηγικής – με μία ‘επίθεση’ SUV σε πρώτη φάση και ένα κύμα ηλεκτρικών οχημάτων σε δεύτερη φάση. Στοιχείο της νέας στρατηγικής είναι επίσης ένα ομοιόμορφο παγκόσμιο σύστημα μάρκας με νέα σχεδιαστική ταυτότητα και φιλοσοφία.

Στο μέλλον, η ηλεκτρική μετακίνηση (e-mobility) θα αποτελέσει τμήμα του πυρήνα της VW. Από το 2020, θα ξεκινήσει τη μεγάλη  επίθεση στο χώρο της ηλεκτρικής μετακίνησης. Μέχρι το 2025, ευελπιστεί να πουλά ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα το χρόνο και να γίνει Νο1 στην παγκόσμια αγορά της ηλεκτρικής μετακίνησης. Τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα θα είναι το νέο σήμα κατατεθέν της VW.

Η προώθηση ηλεκτρικών οχημάτων θα υποστηριχθεί από αρκετά μέτρα όπως διακοπή παραγωγής ορισμένων χαμηλού όγκου και κέρδους συμβατικών μοντέλων και εκδόσεων. Αυτό θα απελευθερώσει κονδύλια άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για τον τομέα e-mobility.

Η μάρκα θα αναπτύξει τη δική της ψηφιακή πλατφόρμα. Με αυτό τον τρόπο, αφενός θα πλησιάσει περισσότερο τους πελάτες της, αφετέρου θα δημιουργήσει νέες δυνατότητες κέρδους με μία ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών, Μέχρι το 2025, εκτιμά ότι θα έχει περίπου 80 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες ανά τον κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι θα διαθέτει το μεγαλύτερο ψηφιακό οικοσύστημα σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία.

Υπολογίζει ότι τα έσοδα  από τις πωλήσεις υπηρεσιών σχετικών με δικτυωμένα οχήματα θα φτάνει περίπου το 1 δισεκατομμύριο το χρόνο μέχρι το 2025 και εκτιμά ότι θα συμβάλλουν θεαματικά στα κέρδη της από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Στη Β. Αμερική, η VW στοχεύει να εξελιχθεί από προμηθευτή εξειδικευμένων μοντέλων σε ένα ουσιαστικό και κερδοφόρο κατασκευαστή μαζικής παραγωγής. Θα λανσάρει νέα ηλεκτρικά μοντέλα μας στη Β. Αμερική.

Τα επόμενα χρόνια θα προχωρήσουμε σε σημαντικές επενδύσεις σε ηλεκτρικές υποδομές. Στην Κίνα, σκοπεύει να ενισχύσει την πρωτοκαθεδρία της μεταξύ κατασκευαστών μαζικής παραγωγής. Αυτό θα επιτευχθεί από μία ‘επίθεση’ SUV και από το ραγδαίο λανσάρισμα ηλεκτρικών οχημάτων. Στην Κίνα, στοχεύει επίσης να επωφεληθεί από τις δυνατότητες που προσφέρει η ισχυρή ανάπτυξη αυτού του τμήματος της οικονομίας. Έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες για την εξέλιξη των κατάλληλων μοντέλων. Σε άλλες σημαντικές αγορές όπως η Ινδία, η Ν. Αμερική και η Ρωσία, η VW σκοπεύει επίσης να αναπτύξει αυτό το τμήμα της οικονομίας.

Το νέο στρατηγικό σχέδιο θα υποστηρίξει μία πλήρης εταιρική αναδιοργάνωση. Στόχοι της αναδιοργάνωσης θα είναι η ευελιξία, ένα ισχυρότερο επιχειρηματικό πνεύμα, μία πιο διάφανη κουλτούρα διαλόγου, πιο επίπεδες ιεραρχίες και πιο ευέλικτα εργασιακά μοντέλα. Σε αυτό θα συμβάλει μία νέα εταιρική αποστολή – με συγκεκριμένους στόχους σε ό,τι αφορά τη δύναμη κερδοφορίας, τη βιωσιμότητα και την ελκυστικότητα μας ως εργοδότη – καθώς και ένα νέο μοντέλο ‘ηγεσίας’ και μία ευρεία καμπάνια εντιμότητας.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v