Νέο Audi Q6 e-tron: Το επόμενο τεχνολογικό άλμα στην ηλεκτροκίνηση

Βρεθήκαμε στη Βιέννη και γνωρίσαμε από κοντά το νέο μέλος της γκάμας της Audi, το αμιγώς ηλεκτρικό Q6 e-tron.

Νέο Audi Q6 e-tron: Το επόμενο τεχνολογικό άλμα στην ηλεκτροκίνηση

Αποστολή στη Βιέννη

Η Audi έκανε το επόμενο βήμα στην ανάπτυξη της premium ηλεκτρικής κινητικότητας. Η γερμανική εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων, δημιούργησε το ολοκαίνουργιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Q6 e-tron που θέτει νέα πρότυπα όσον αφορά τις επιδόσεις, την αυτονομία, τη φόρτιση, τη δυναμική οδήγησης και τη σχεδίαση.

Η θυγατρική μάρκα του Ομίλου Volkswagen, κατά 100% από τις 18 Ιουνίου 2020, έχει αναλάβει τον ρόλο της πολυτελέστερης εταιρείας μαζικής παραγωγής, μέσα στον Όμιλο. Η έδρα της Audi βρίσκεται στο Ίνγκολσταντ, στη Βαυαρία. Το γερμανικό της σλόγκαν είναι «Vorsprung durch Technik» (Πρόοδος μέσω της τεχνολογίας).

Το πρώτο αυτοκίνητο Χορχ (Horch) παρήχθη το 1901 στο Τσβίκαου (Zwickau) της Σαξωνίας. Το 1910, ο Χορχ πώλησε την επιχείρηση που είχε ιδρύσει. Άρχισε έπειτα μία νέα επιχείρηση στο Τσβίκαου και συνέχισε να χρησιμοποιεί το εμπορικό σήμα Horch. Οι προηγούμενοι συνεργάτες του τον μήνυσαν για την παράβαση εμπορικών σημάτων και ένα γερμανικό δικαστήριο καθόρισε ότι το εμπορικό σήμα Horch ανήκε στην προηγούμενη επιχείρησή του. Ο Χορχ αναγκάστηκε να αλλάξει το όνομα της επιχείρησης παραγωγής αυτοκινήτων. Η λέξη «horch» μεταφράζεται «να ακούσει», ο Χορχ καθιέρωσε το λατινικό αντίστοιχο του ονόματός του, που είναι η λέξη Audi. Η Audi έγινε το 1921 η πρώτη γερμανική εταιρία, η οποία κατασκεύασε αυτοκίνητο με το τιμόνι αριστερά. Τώρα στο τιμόνι της Audi βρίσκεται ο Gernot Döllner, βετεράνος μάνατζερ που κατέχει την θέση του Διευθύνοντος Σύμβουλου της premium μάρκας.

Παρουσίαση στην πόλη με υψηλή ποιότητα ζωής

Κατά την διάρκεια της δημοσιογραφικής αποστολής στη Βιέννη είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και να αξιολογήσουμε το νέο μέλος της γκάμας της Audi και να συνομιλήσουμε με ειδικευμένα στελέχη για τις προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης.

Η Βιέννη είναι γνωστή για την υψηλή ποιότητα ζωής της. Σε μελέτες κατατάσσεται στις πρώτες θέσεις της λίστας με τις πιο βιώσιμες πόλεις του κόσμου. Προσελκύει πάνω από 6,8 εκατομμύρια τουρίστες ετησίως.

Η πρώτη πληροφορία που μας έδωσαν τα στελέχη της μάρκας στην επίσημη παρουσίαση αφορά την καινοτομική πλατφόρμα. Το Audi Q6 e-tron είναι το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής που βασίζεται στην καινοτομική πλατφόρμα για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα Premium Platform Electric (PPE). Σηματοδοτεί το επόμενο βήμα στη μετατροπή της εταιρείας σε πάροχο υψηλής ποιότητας ηλεκτρικής κινητικότητας.

Στη παρουσίαση τονίσθηκε ότι αυτό το μοντέλο δεν χαρακτηρίζεται μόνο από την εντυπωσιακή απόδοση οδήγησης και φόρτισης, αλλά και από την αυξημένη απόδοση και τη μεγάλη αυτονομία.

Αρμονία στη σχεδίαση

Όπως διαπιστώσαμε, ενσωματώνει το τυπικό στυλ των μοντέλων SUV της μάρκας με μια περαιτέρω εκλεπτυσμένη σχεδιαστική άποψη της γλώσσας που χαρακτηρίζει την σειρά των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων e-tron. Η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία στο εσωτερικό και οι πρωτοποριακές τεχνολογίες που κάνουν το ντεμπούτο τους, ξεκινούν το επόμενο κεφάλαιο στην ηλεκτρική κινητικότητα. Κυρίο χαρακτηριστικό η αρμονία.

Η καινοτομική πλατφόρμα για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα Premium Platform Electric (PPE), που αναπτύχθηκε από κοινού με την Porsche, και η ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E3 1.2, αποτελούν σημαντικά ορόσημα στην επέκταση της παγκόσμιας γκάμας ηλεκτροκίνητων μοντέλων της Audi. Σηματοδοτούν την έναρξη μιας συνολικής ενίσχυσης και ανανέωσης του χαρτοφυλακίου των μοντέλων της μάρκας.

Το Q6 e-tron στηρίζει την υπόσχεση της φίρμας να προσφέρει ηλεκτρικά μοντέλα σε όλες τις βασικές κατηγορίες έως το 2027.

Μεγάλη αυτονομία και απόδοση φόρτισης

Κατά την διάρκεια της παρουσίασης, έμφαση δόθηκε και στην απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος, που αποτελεί την καρδιά του πολυτελούς μοντέλου μηδενικών ρύπων. Το τεχνολογικό υπόβαθρο περιλαμβάνει ισχυρούς, συμπαγείς και υψηλής απόδοσης ηλεκτρικούς κινητήρες καθώς και μια πρόσφατα αναπτυγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου που αποτελείται από δώδεκα μονάδες και 180 πρισματικές κυψέλες συνολικής ολικής χωρητικότητας 100 kWh (94,9 καθαρή χωρητικότητα). Ανακοινώθηκε ότι η αυτονομία φθάνει τα 625 χλμ.

Το Audi Q6 e-tron, διασφαλίζει τις σπορ επιδόσεις για τις οποίες είναι γνωστή η μάρκα με απόδοση συστήματος 285 kW. Το SQ6 e-tron έχει ισχύ έως και 380 kW όταν ενεργοποιείται η επιπλέον λειτουργία.

Το Q6 e-tron quattro επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9΄΄. Το SQ 6 e-tron χρειάζεται μόλις 4,3΄΄. Οι τελικές ταχύτητες των οχημάτων είναι 210 χλμ./ώρα και 230 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

Γρήγορη φόρτιση

Χάρη στην τεχνολογία 800 Volt και τη μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης 270 kW, οι σύντομες στάσεις για φόρτιση είναι ιδιαίτερα αποδοτικές. Αποκτά αυτονομία έως και 255 χλμ. μόλις σε 10 λεπτά σε κατάλληλο σταθμό φόρτισης (High Power Charging, HPC). Η φόρτιση από 10% σε 80% ολοκληρώνεται σε περίπου 21 λεπτά, στον κατάλληλο σταθμό φόρτισης (High Power Charging, HPC).

Ένα σημαντικό στοιχείο για την αύξηση της απόδοσης και συνεπώς της εμβέλειας είναι το προηγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Περίπου το 95% όλων των καθημερινών διαδικασιών πέδησης μπορεί να χειριστεί αυτό το σύστημα, ανακτά έως και 220 kW.

Τοποθετείται στην κατηγορία premium μεσαίου μεγέθους, με μήκος 4.771 χιλ., πλάτος 1.939 χιλ. και ύψος 1.648 χιλ. Το μεταξόνιο των 2.899 χιλ. συμβάλει στην εξασφάλιση άφθονου χώρου για τα πόδια των επιβατών στη δεύτερη σειρά καθισμάτων.

Παγκόσμια πρώτη στην τεχνολογία φωτισμού

Με το Q6 e-tron, η Audi δεν ξεκινά μόνο ένα νέο κεφάλαιο στην ηλεκτρική κινητικότητα, αλλά και σε ένα σημαντικό κομμάτι, την τεχνολογία φωτισμού. Με την πρώτη ενεργή ψηφιακή υπογραφή φωτός στον κόσμο, το ηλεκτρικό SUV εγκαινιάζει μια νέα εποχή που χαρακτηρίζεται από τη σχεδίαση και την αισθητική.

Η τεχνολογία, που κάνει το ντεμπούτο της και θέτει επίσης νέα πρότυπα όσον αφορά την εξατομίκευση, είναι οι συνολικά έως και οκτώ ψηφιακές υπογραφές φωτός στα επανασχεδιασμένα φώτα ημέρας των προβολέων Matrix LED και στα ψηφιακά OLED πίσω φώτα.

Όπως διαπιστώσαμε, το εσωτερικό είναι προσανατολισμένο στις ανάγκες των επιβατών. Η πανοραμική οθόνη Audi MMI και η οθόνη για τον συνοδηγό MMI σχηματίζουν μια ενιαία ψηφιακή σκηνή. Επιλέχθηκαν μοντέρνα χρώματα και υλικά υψηλής ποιότητας, μερικά από τα οποία ανακυκλώνονται.

Γενναιόδωρη αίσθηση ευρυχωρίας

Χάρη στο νέο PPE, το οποίο αναπτύχθηκε ειδικά για την ηλεκτροκίνηση, το όχημα έχει μια γενναιόδωρη αίσθηση ευρυχωρίας καθώς και υψηλό επίπεδο καθημερινής πρακτικότητας. Το εσωτερικό προσφέρει άφθονο αποθηκευτικό χώρο και θήκες. Η αυξημένη άνεση του μεσαίου καθίσματος στο πίσω μέρος είναι χαρακτηριστική ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μακρύ μεταξόνιο (2.899 χιλ.) και χωρίς κεντρικό τούνελ. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 526 λίτρα αποθηκευτικού χώρου. Εάν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν, ο αποθηκευτικός χώρος αυξάνεται στα 1.529 λίτρα. Άλλα 64 λίτρα αποθηκευτικού χώρου είναι διαθέσιμα στο μπροστινό καπό για αποθήκευση μικρών ταξιδιωτικών τσαντών κ.α.

Ηλεκτρονική αρχιτεκτονική υψηλής απόδοσης

Η νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική υψηλής απόδοσης E³ 1.2 βασίζεται σε μια νέα δομή με πέντε υπολογιστές υψηλών επιδόσεων (High-Performance Computing Platform, HCP), οι οποίοι ελέγχουν όλες τις λειτουργίες του οχήματος - από τις λειτουργίες infotainment και οδήγησης έως ημιαυτόματη οδήγηση σε μεταγενέστερα εξελικτικά στάδια. Η πιο ισχυρή ηλεκτρονική αρχιτεκτονική μέχρι σήμερα όσον αφορά την υπολογιστική ισχύ είναι προσανατολισμένη στις απαιτήσεις του οδηγού και των επιβατών.

Σημαντικό στοιχείο είναι και η προαιρετική Augmented Reality Head-Up Display, ένα ακόμη επίτευγμα της ψηφιακής τεχνολογίας. Αντανακλά ένα μεγάλο κεκλιμένο επίπεδο εικόνας στο παρμπρίζ στη πλευρά προς τον οδηγό και δείχνει σχετικές πληροφορίες όπως ταχύτητα, σήματα κυκλοφορίας, σύμβολα πλοήγησης κ.α. Το επίπεδο εικόνας έχει κλίση προς τα εμπρός για να ενισχύσει την εντύπωση επαυξημένης πραγματικότητας.

Χρήση avatar

Ο ψηφιακός βοηθός με υποστήριξη AI είναι ενσωματωμένος στο όχημα και, για πρώτη φορά, εμφανίζεται με χρήση avatar στην κεντρική οθόνη αφής του MMI και στην οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας. Ο νέος φωνητικός βοηθός κατανοεί περισσότερες από 800 φωνητικές εντολές. Μαθαίνει συνεχώς με βάση τη συμπεριφορά του οδηγού και έτσι παρέχει καλύτερη υποστήριξη, η οποία μπορεί να ομαδοποιηθεί σε τρεις κατηγορίες: προληπτικές προτάσεις (οι πληροφορίες περιβάλλοντος χρησιμοποιούνται για να προτείνουν προληπτικά λειτουργίες για ενεργοποίηση με βάση αυτά τα δεδομένα), έξυπνες ρουτίνες (αναγνωρίζει αυτόματα επαναλαμβανόμενες ακολουθίες λειτουργίας, όπως η χρήση του κλιματιστικού καθίσματος πάνω από ορισμένες εξωτερικές θερμοκρασίες) και έξυπνες λίστες (όπως λίστες κλήσεων). Οι εκφωνούμενες εντολές εμφανίζονται επίσης στην οθόνη.

Over-the-air ενημερώσεις

Το νέο σύστημα infotainment χρησιμοποιεί το Android Automotive OS ως λειτουργικό του σύστημα για πρώτη φορά. Το περιεχόμενο είναι πάντα ενημερωμένο χάρη στις over-the-air ενημερώσεις. Οι πιο πρόσφατες υπηρεσίες Audi connect και ο βελτιωμένος σχεδιασμός δρομολογίων, που περιλαμβάνονται στάνταρ, είναι πάντα ενημερωμένοι. Εφαρμογές όπως το YouTube είναι διαθέσιμες μέσω του τμήματος για εφαρμογές τρίτων, το οποίο είναι ενσωματωμένο απευθείας στο MMI και δεν απαιτεί smartphone.

Το τμήμα για εφαρμογές τρίτων επεκτείνεται συνεχώς και παρέχει στον οδηγό πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών: Μουσική, βίντεο, παιχνίδια, πλοήγηση, στάθμευση και φόρτιση, παραγωγικότητα, καιρός, υπηρεσίες ειδήσεων κ.α.

Η καρδιά του συστήματος ήχου Bang & Olufsen Premium είναι ένας ενισχυτής υψηλής απόδοσης. Οδηγεί 20 ηχεία με ισχύ 830 Watt. Τέσσερα από αυτά είναι ενσωματωμένα στα προσκέφαλα των μπροστινών καθισμάτων, επιτρέποντας για πρώτη φορά ζώνες ήχου σε ένα μοντέλο της μάρκας.

Συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Σχετικά με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού παρέχει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών που βελτιώνουν σημαντικά την καθημερινή οδήγηση και την οδική ασφάλεια. Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι ο προσαρμοζόμενος βοηθός οδήγησης plus. Δεν βοηθά μόνο στην επιτάχυνση, τη διατήρηση της ταχύτητας, τη διατήρηση της απόστασης και την καθοδήγηση στη λωρίδα, αλλά χρησιμοποιεί επίσης δεδομένα χαρτών υψηλής ανάλυσης και δεδομένα σμήνους από άλλα οχήματα που συγκεντρώνονται στο cloud για τη βελτίωση του χειρισμού του αυτοκινήτου. Το SUV χρησιμοποιεί τους αισθητήρες ραντάρ, την μπροστινή κάμερα και τους αισθητήρες υπερήχων για εύκολη καθοδήγηση. Το όχημα χρησιμοποιεί τις συλλεγόμενες πληροφορίες για να δημιουργήσει μια εικονική διαδρομή και την ακολουθεί αξιόπιστα και όσο το δυνατόν πιο άνετα σε όλο το εύρος ταχύτητας και σε κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Υποβοήθηση στάθμευσης πίσω, cruise control, προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, υποβοήθηση αποτελεσματικότητας, ενεργή μπροστινή υποβοήθηση και σύστημα προειδοποίησης απόσπασης της προσοχής και υπνηλίας είναι όλα στο βασικό εξοπλισμό από την εκτόξευση.

Υλικά από διαδικασίες ανακύκλωσης

Τα υλικά που παρασκευάζονται με διαδικασίες ανακύκλωσης μειώνουν τη χρήση των πρωτογενών πόρων στην παραγωγή του πολυτελούς αυτοκινήτου και διασφαλίζουν έναν βιώσιμο κύκλο υλικών. Εκτός από τα υλικά που κατασκευάζονται από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, τα πλαστικά εξαρτήματα που είναι χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών μοντέλων, όπως ο κορμός και τα παρακείμενα καλύμματα στο μπροστινό τμήμα, είναι επίσης κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο υλικό.

Για την παραγωγή του χάλυβα που απαιτείται για το εξωτερικό τμήμα οροφής, η μάρκα χρησιμοποιεί παλιοσίδερα, μερικά από τα οποία προέρχονται από οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Το ποσοστό του σκραπ που χρησιμοποιείται στην παραγωγή χάλυβα ανέρχεται κατά μέσο όρο έως και 15%.

Η γκάμα του Audi Q6 e-tron, η πρώτη αποκλειστικά ηλεκτρική σειρά μοντέλων που παράγεται στο εργοστάσιο του Ingolstadt, αντιπροσωπεύει τη δέσμευση της μάρκας για την βιωσιμότητα, από την παραγωγή μέχρι το τελικό προϊόν. Η εταιρεία αναπροσαρμόζει σταδιακά όλες τις εγκαταστάσεις παραγωγής για την κατασκευή αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων αντί να κατασκευάζει νέες. Σύμφωνα με την απόφαση για σταδιακή κατάργηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, η μάρκα προώθησε επίσης εντατικά την μετεκπαίδευση των εργαζομένων της και εκπαίδευσε το εργατικό δυναμικό για νέους τομείς που αφορούν την ηλεκτροκίνηση.

Τα Audi Q6 e-tron quattro και SQ6 e-tron θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία από τον Μάιο του 2024. Τα πρώτα αυτοκίνητα θα εισαχθούν στην Ελλάδα το καλοκαίρι. Στη Γερμανία οι τιμές πώλησης ξεκινούν από τα 74.700 ευρώ και 93.800 ευρώ, αντίστοιχα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v