To νέο Toyota Prius δεν "φοβάται" τα τέλη κυκλοφορίας

Η νέα γενιά του Prius, του καινοτομικού υβριδικού μοντέλου της Toyota, συνδυάζει οικονομία καυσίμου και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
To νέο Toyota Prius δεν φοβάται τα τέλη κυκλοφορίας
του Σπύρου Ρέκκα

Οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας δημιουργούν μια νέα οικογένεια αυτοκινήτων που απαλλάσσονται από την καταβολή των αυξημένων τελών κυκλοφορίας. Το όριο πλέον είναι τα 90 γραμ./χλμ. Η Toyota, ξεπερνά και αυτό το όριο χάρη στις τεχνικές προδιάγραφες της νέας γενιάς του Prius. Το καινοτομικό υβριδικό μοντέλο εκπέμπει μόλις 70 γραμ. CO2/χλμ.

Σημειώστε ότι, η τέταρτη γενιά Prius πετυχαίνει την καλύτερη απόδοση στην ιστορία του μοντέλου, με εκπομπές CO2 από 70 γραμ. /χλμ. και συνδυασμένη οικονομία καυσίμου από 3 λίτρα/100χλμ. Οι αντίστοιχες τιμές του απερχομένου μοντέλου είναι 89γραμ./χλμ. και 3,9 λίτρα/100χλμ. Το νέο υβριδικό σύστημα, ο αποδοτικός βενζινοκινητήρας, η πρώτη εφαρμογή πλατφόρμας TNGA (Toyota New Global Architecture) και μία καινοτομική αεροδυναμική σχεδίαση συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων και στην κατανάλωση καυσίμου.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι ότι ο  εξελιγμένος βενζινοκινητήρας 1.8 VVT-i κύκλου Atkinson επιτυγχάνει την παγκοσμίως καλύτερη θερμική απόδοση 40%. Οι  αλλαγές στην κινητήρια μονάδα μείωσαν την τριβή και τις μηχανικές απώλειες, με αποτέλεσμα τη βέλτιστη αξιοποίηση ενέργειας από κάθε σταγόνα καυσίμου.

Τα εξαρτήματα του συστήματος έχουν ανασχεδιαστεί ή βελτιωθεί για εξοικονόμηση βάρους και βελτίωση της απόδοσης. Ανάμεσα τους το σύστημα μετάδοσης, ο ηλεκτροκινητήρας και η μονάδα ελέγχου ισχύος. Μία νέα μπαταρία νικελίου - υδριδίου μετάλλου (NiMH) έχει πιο συμπαγείς διαστάσεις και αυξημένη πυκνότητα ενέργειας, για καλύτερες επιδόσεις – ενώ η τοποθέτησή της κάτω από το πίσω κάθισμα δεν επηρεάζει το χώρο αποσκευών.

Βήματα μπροστά και στην αεροδυναμική, με αποτέλεσμα το νέο Prius, να έχει ξεχωριστά στοιχεία. Το χαμηλότερο στήσιμο του αυτοκινήτου με τις λείες επιφάνειες το κάνουν πιο κομψό, εντυπωσιακό και ταυτόχρονα πιο αεροδυναμικό. Η Toyota κατάφερε να βελτιώσει περαιτέρω το συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) από 0,25 του απερχόμενου μοντέλου στα 0,24. Τόσο το αμάξωμα όσο και η υποδαπέδια περιοχή ωφελούνται από λεπτομέρειες που βοηθούν στην εξομάλυνση της ροής αέρα από όλα τα σημεία του αυτοκινήτου, μειώνοντας την κατανάλωση.

Το νέο Prius επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 10,6’’. Η εν κινήσει επιτάχυνση στον αυτοκινητόδρομο από 80 στα 120χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 8,3‘’ και η τελική ταχύτητα είναι 180 χλμ./ώρα. Το νέο υβριδικό σύστημα αποδίδει τώρα 122 ίππους (συνδυασμένη ισχύς), ενώ η λειτουργία του συστήματος μετάδοσης είναι πιο φιλική προς το χρήστη. Η νέα PCU (Power Control Unit) επιτρέπει στο σύστημα να χρησιμοποιεί περισσότερο την ηλεκτροκίνηση, που σημαίνει ότι η επιτάχυνση είναι πιο φυσική με τις στροφές του κινητήρα να ανεβαίνουν σταδιακά καθώς το αυτοκίνητο αποκτά ταχύτητα. Η καθημερινή χρηστικότητα βελτιώνεται σημαντικά επίσης. Η τέταρτη γενιά Prius είναι η πρώτη που μπορεί να τραβήξει τρέιλερ χάρη στην ικανότητα ρυμούλκησης 725 κιλά (χωρίς φρένο).

Η βελτιωμένη απόδοση έχει συνδυαστεί με τη δέσμευση της Toyota στην επίτευξη πιο δυναμικών επιδόσεων που κάνουν το νέο Prius απολαυστικό στην οδήγηση. Πρωταρχικό στοιχείο ήταν η χρήση μιας πλατφόρμας βασισμένης στην αρχιτεκτονική TNGA (Toyota New Global Architecture) που χαμήλωσε αισθητά το κέντρο βάρους (-2.5 χιλ.)– σημαντικό για τη διασφάλιση καλύτερης συμπεριφοράς.

Σε αυτό προστίθεται ένα πολύ πιο άκαμπτο κέλυφος αμαξώματος – βελτίωση 60% έναντι του τρέχοντος μοντέλου, στο οποίο συνετέλεσε η χρήση νέων τεχνικών συγκόλλησης και κατασκευής και η στρατηγική χρήση ισχυρού αλλά ελαφρού ατσαλιού υψηλής αντοχής.

Μία νέα πίσω ανάρτηση με διπλό ψαλίδι συμβάλλει στην καλύτερη συμπεριφορά και ευστάθεια σε συνδυασμό με αυξημένη άνεση για τους επιβάτες. Αυτή είναι ρυθμισμένη ώστε να αξιοποιεί τις βελτιωμένες επιδόσεις, μειώνοντας τις κλίσεις του αμαξώματος και διατηρώντας την ευστάθεια σε ευθεία πορεία, έτσι το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται άριστα σε δρόμους με στροφές αλλά και σε ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο.

Οι αρετές αυτές συνδυάζονται με βελτιωμένη πληροφόρηση και απόκριση από το γκάζι, το τιμόνι και τα φρένα, αυξάνοντας αισθητά τις δυναμικές επιδόσεις του Prius και συμβάλλοντας στον πιο απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα του.

Έμαθα ότι οι πωλήσεις ξεκινούν τον Ιανουάριο του 2016 και πως η τιμή του θα είναι εξαιρετική.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v