Ασφάλεια σε δυο τροχούς

BMW, Honda και Yamaha αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να εξετάσουν προσεκτικότερα τα θέματα ασφάλειας των μοτοσυκλετών.
Ασφάλεια σε δυο τροχούς
του Σπύρου Ρέκκα

Έστω και καθυστερημένα τρεις μεγάλες εταιρείες κατασκευής μοτοσυκλετών αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να εξετάσουν προσεκτικότερα τα θέματα ασφάλειας που αντιμετωπίζουν οι μοτοσυκλέτες. Η συνεργασία των Honda, BMW και Yamaha για την αναβάθμιση της ασφάλειας των μηχανοκίνητων δικύκλων, είναι μια σημαντική εξέλιξη, που αποσκοπεί στη μείωση των τραυματισμών και την άμεση παροχή πληροφοριών.

Συνεργάζονται για να βελτιώσουν τις εφαρμογές των Συνεργαζόμενων Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών - Cooperative-Intelligent Transportation Systems (C-ITS) στα μηχανοκίνητα δίκυκλα και πρόκειται να ιδρύσουν μία κοινοπραξία με την ονομασία Connected Motorcycle Consortium. Η νέα συνεργασία ανακοινώθηκε στις 6 Οκτωβρίου 2015 στο Παγκόσμιο Συνέδριο ITS στο Μπορντό της Γαλλίας.

Τα Intelligent Transport Systems (ITS) απαιτούν την ενσωμάτωση τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών συμπεριλαμβανομένης της υποδομής μεταφορών, οχημάτων και χρηστών. Βασικές εφαρμογές υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε συστήματα πλοήγησης GPS, όπου παρέχονται πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο όπως συμβουλές για αναπροσαρμογή διαδρομής λόγω μποτιλιαρίσματος. Στον τομέα οδικών μεταφορών ειδικότερα, η δια-τμηματική ασύρματη επικοινωνία μεταξύ οχημάτων θα επιτρέπει στους χρήστες των δρόμων να λαμβάνουν συντονισμένες αποφάσεις βασισμένες σε άριστη πληροφόρηση για τη διαδρομή τους καθώς και να ελίσσονται με μεγαλύτερη ασφάλεια στους συνωστισμένους δρόμους των πόλεων.

Οι τεχνολογίες ITS υπόσχονται σημαντικά πλεονεκτήματα ασφάλειας σε ό,τι αφορά τα μηχανοκίνητα δίκυκλα, προσφέροντας τουλάχιστον ένα επίπεδο ηλεκτρονικής επικοινωνίας που μπορούν να μοιράζονται αναβάτες και οδηγοί άλλων οχημάτων.

Οι τρεις εταιρίες έχουν ήδη αποκτήσει εμπειρία στην τεχνολογία συνδεδεμένων οχημάτων σε αρκετές ευρωπαϊκές δοκιμές. Μαζί με κατασκευαστές αυτοκινήτων και σημαντικούς προμηθευτές, η BMW συμμετείχε στο simTD (www.simtd.de), μία μεγάλης κλίμακας δοκιμή που πραγματοποιήθηκε πάνω σε συνδεδεμένα οχήματα στην ευρύτερη περιοχή της Φρανκφούρτης της Γερμανίας. Η Honda και η Yamaha συμμετείχαν στο DRIVE C2X (www.drive-c2x.eu), ένα ευρωπαϊκό project δοκιμής ITS.

Τα συστήματα μοτοσικλετών ITS θα διαφέρουν από αυτά των αυτοκινήτων. Συστήματα ITS σχεδιασμένα για αυτοκίνητα απλά δεν μπορούν να μεταφέρονται σε μοτοσικλέτες. Λόγω του περιορισμένου διαθέσιμου χώρου, τα ηλεκτρονικά συστήματα πρέπει να είναι μικρότερων διαστάσεων και ανθεκτικά στο νερό, τη σκόνη και τους κραδασμούς. Επειδή οι μοτοσικλέτες κινούνται διαφορετικά, η εξέλιξη λογισμικού και οι αλγόριθμοι έχουν ειδικές απαιτήσεις.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v