H Toyota οδηγεί την υβριδική τεχνολογία

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου ηγείται στην αγορά των υβριδικών οχημάτων, με ναυαρχίδα της το Prius.
H Toyota οδηγεί την υβριδική τεχνολογία
του Σπύρου Ρέκκα

Η Toyota, παρά τις δυσκολίες που συνάντησε κατάφερε να γίνει ο ηγέτης και στα υβριδικά αυτοκίνητα. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, απολαμβάνει τους καρπούς της επιτυχίας της και έγραψε στο κοντέρ των πωλήσεων το απίστευτο νούμερο των 8 εκατομμυρίων. Πούλησε σε όλο τον κόσμο 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα διαφόρων τύπων με υβριδικό σύστημα κίνησης και δεν άφησε κανένα περιθώριο στους ανταγωνιστές της.

Ο Πρόεδρος της Toyota Takeshi Uchiyamada θυμάται την αδιάκοπη προσπάθεια της ομάδας του να κινήσει το πρώτο πρωτότυπο Prius επί 49 ημέρες. Όπως διηγείται ο ίδιος, «Δεν είχαμε ιδέα ποιο ήταν το πρόβλημα, γι’ αυτό δουλεύαμε μέρα νύχτα προσπαθώντας να το εντοπίσουμε. Τελικά καταφέραμε να το κινήσουμε γύρω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο, αλλά η χαρά μας κράτησε μόνο για 500 μέτρα!»

Ήταν το 1995, την εποχή που τα υβριδικά αυτοκίνητα ήταν μη δοκιμασμένες, πειραματικές μηχανές με αβέβαιο μέλλον. Είκοσι χρόνια πέρασαν και η Toyota ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι οι πωλήσεις της υπερβαίνουν τα 8 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα1, μόλις 10 μήνες μετά το προηγούμενο ορόσημο των επτά εκατομμυρίων.

Ίσως είναι δύσκολο να αντιληφθεί κάποιος τι σημαίνει ο αριθμός οκτώ εκατομμύρια για το περιβάλλον και την εμπειρία που έχουν χαρίσει τους ιδιοκτήτες υβριδικών. Ενδεικτικά, η Toyota υπολογίζει ότι μέχρι τις 31 Ιουλίου, οι εκπομπές CO2 των υβριδικών οχημάτων της ήταν περίπου 58 εκατομμύρια τόνους2 λιγότερες σε σχέση με αυτές που θα παρήγαγαν βενζινοκίνητα οχήματα αντίστοιχου μεγέθους και επιδόσεων. Η Toyota εκτιμά επίσης ότι τα υβριδικά της οχήματα έχουν εξοικονομήσει περίπου 22 εκατομμύρια λίτρα βενζίνης συγκριτικά με βενζινοκίνητα μοντέλα παρόμοιων διαστάσεων.

Το μήνυμα είναι σαφές: έχοντας γίνει ευρέως αποδεκτά σε όλο τον κόσμο, τα υβριδικά …ήρθαν για να μείνουν. Από το 1997 που λανσαρίστηκε το Prius, η Toyota έχει προσθέσει σταδιακά υβριδικά μοντέλα σε όλη τη γκάμα της, από το συμπαγές Yaris Hybrid μέχρι το RAV4 Hybrid που ανακοινώθηκε πρόσφατα.

Από αυτό το μήνα, η Toyota πουλά 30 υβριδικά επιβατικά μοντέλα και ένα plug-in υβριδικό σε περισσότερες από 90 αγορές. Μόνο τον τελευταίο χρόνο, η Toyota λανσάρισε αρκετά νέα υβριδικά μοντέλα, ανάμεσα στα οποία το Esquire Hybrid (μόνον Ιαπωνία), το Lexus RC300h, και το πρόσφατο Sienta Hybrid. Άλλα νέα υβριδικά μοντέλα είναι στα σκαριά, όπως τα Corolla Hybrid και Levin Hybrid (μόνο Κίνα) και RAV4 Hybrid. Αυτή η τάση θα συνεχιστεί, με νέα υβριδικά μοντέλα να προστίθενται στη γκάμα Toyota και να πωλούνται σε περισσότερες αγορές από ποτέ.

Υβριδικές τεχνολογίες κατάλληλες για όλα τα εξαρτήματα που είναι απαραίτητα για τη δημιουργία περιβαλλοντικά συμβατών αυτοκινήτων και που επιτρέπουν τη χρήση διαφορετικών συνδυασμών καυσίμου, έχουν καθιερωθεί σαν βασικές περιβαλλοντικές τεχνολογίες της Toyota για τον εικοστό πρώτο αιώνα. Υιοθετώντας αυτές τις τεχνολογίες, η Toyota προσπαθεί επίσης να αναβαθμίσει τα μη υβριδικά μοντέλα της. Συνολικά, η Toyota στοχεύει στη βελτίωση των επιδόσεων, στη μείωση του κόστους και στην επέκταση της προϊοντικής γκάμας της — συμπεριλαμβανομενων και των μη υβριδικών οχημάτων της.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v