Το νέο Opel Astra ποντάρει και στη βενζινοκίνηση

Σε δύο εκδόσεις θα διαθέσει τον νέο της τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα η Opel για το νέο της μοντέλο, το Astra.
Το νέο Opel Astra ποντάρει και στη βενζινοκίνηση
του Σπύρου Ρέκκα

Η νέα τάση που θέλει την στροφή των καταναλωτών στη βενζινοκίνηση κυρίως για περιβαλλοντικούς λόγους, ενισχύει την θέση των κινητήρων βενζίνης στη γκάμα των καινούργιων αυτοκινήτων. Η Opel ανακοίνωσε τα πρώτα στοιχεία για τον βενζινοκινητήρα 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo. Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με άμεσο ψεκασμό θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, 125 και 150 ίππων. Πρόκειται για ένα συνδυασμό του νέου, αλουμινένιου κινητήρα με τον πρόσφατα λανσαρισμένο 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo γνωστό από τα Opel Adam και Corsa.

Στην ουσία, ο νέος τετρακύλινδρος 1.4, είναι ο μεγάλος αδερφός του χιλιάρη τρικύλινδρου. Και οι δύο είναι μέλη της λεγόμενης οικογένειας μικρών κινητήρων – μιας ομάδας high-tech κινητήρων με τρεις ή τέσσερις κυλίνδρους και κυβισμό κάτω από 1.600 κ.εκ. Αυτοί είναι βασικοί παίκτες στη μεγαλύτερη επέλαση κινητήρων στην ιστορία της Opel, με το λανσάρισμα 17 νέων κινητήριων μονάδων από το 2014 μέχρι το 2018. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη δυναμική απόκριση και τις υψηλές επιδόσεις και παράλληλα στη μείωση της κατανάλωσης κατά τη διάρκεια εξέλιξης του 1.4 turbo, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή 24,6 χλγμ. από τις 2.000 - 3.500 σ.α.λ. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά δεδομένα, η μέση κατανάλωση περιορίστηκε στα 4,9 λίτρα/100χλμ. και οι εκπομπές CO2 114 γραμ./χλμ.

Οι μηχανικοί για μία φορά ακόμα μελέτησαν σχολαστικά τα επίπεδα θορύβων και κραδασμών κατά τη διάρκεια εξέλιξης του 1.4 turbo. Το μπλοκ του κινητήρα κατασκευάστηκε με κριτήριο τη μείωση των συντονισμών, το κάρτερ λαδιού χωρίζεται σε δύο τμήματα, η ενσωμάτωση της κυλινδροκεφαλής στην πολλαπλή εξαγωγής είναι ηχομονωμένη, έχει σχεδιαστεί ένα ηχοαπορροφητικό κάλυμμα εκκεντροφόρων, τα μπεκ ψεκασμού υψηλής πίεσης είναι απομονωμένα, ενώ η καδένα χρονισμού έχει υποστεί ειδική κατεργασία με στόχο τη μείωση του θορύβου. Λόγω δομής, ο νέος 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo προσθέτει λιγότερο βάρος στο αυτοκίνητο. Μόνο το αλουμινένιο μπλοκ ζυγίζει δέκα κιλά λιγότερο συγκριτικά το μπλοκ από χυτοσίδηρο του υπάρχοντος 1.4 turbo, με αποτέλεσμα να εναρμονίζεται πλήρως με τη προσπάθεια μείωσης του βάρους του νέου Opel Astra. Μερικά τεχνικά πλεονεκτήματα, για το λιγότερο δυνατόν βάρος, ο στρόφαλος είναι χυτός και κοίλος, η αντλία λαδιού είναι χαμηλών τριβών και λειτουργεί σε δύο επίπεδα πίεσης ανάλογα με τις απαιτήσεις. Ολόκληρος ο κινητήρας είναι σχεδιασμένος για λιπαντικά χαμηλών τριβών με ιξώδες 5W-30.
 
Ο 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo κατασκευάζεται στο Flex Plant της Opel στο Szentgotthárd, στην Ουγγαρία. Αυτός ήδη σηματοδοτεί ένα νέο ορόσημο για το ουγγρικό εργοστάσιο. Ο οκτω εκατομμυριοστός κινητήρας του Szentgotthárd πέρασε προσφατα από τη γραμμή παραγωγής και ήταν μία αλουμινένια τετρακύλινδρη μονάδα που θα κάνει ντεμπούτο στο νέο Opel Astra από το Σεπτέμβριο. Το νέο μικρομεσαίο μοντέλο της γερμανικής μάρκας θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) το Σεπτέμβριο( 17-27/9/2015).
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v