Οδηγούμε το νέο Renault Kadjar

Το νέο μικρομεσαίο crossover της γαλλικής φίρμας είναι αναμφισβήτητα ένα ξεχωριστό μοντέλο. Το οδηγήσαμε και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Οδηγούμε το νέο Renault Kadjar
Αποστολή στην Ισπανία του Σπύρου Ρέκκα

Στο αεροδρόμιο της Σαραγόσα στην Ισπανία, με περίμενε το αυτοκίνητο που θέλει να αποσπάσει μερίδιο από ένα best seller. Αναφέρομαι στο νέο Renault Kadjar, το φιλόδοξο μικρομεσαίο crossover που τολμάει να τα βάλει με το Nissan Qasqhai. Και να σκεφθείτε ότι πρόκειται για μια μάχη που θα γίνει μεταξύ δυο στενών συγγενών, είναι ξαδελφάκια και δημιουργήθηκαν από τον γαλλοιαπωνικό όμιλο. Το είχα δει στην έκθεση της Γενεύης και λόγω των ειδικών χαρακτηριστικών του, το κατέταξα στη λίστα με τα πιο ενδιαφέροντα νέα μοντέλα.

Από την πρώτη στιγμή που βρέθηκα πίσω από το τιμόνι του νέου Renault Kadjar, διαπίστωσα ότι έχω στα χέρια μου ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο. Το πρώτο μικρομεσαίο crossover έχει ελάχιστα μειονεκτήματα και εκτιμώ ότι αν τύχει της ανάλογης υποστήριξης από την ελληνική αντιπροσωπεία θα αποσπάσει σημαντικό μερίδιο από την κατηγορία που τόσο αγάπησαν και οι Έλληνες οδηγοί. Στο δρόμο κινείται σαν ένα ενιαίο τμήμα χάλυβα. Μου έκανε εντύπωση η συμπεριφορά του και κυρίως η αμεσότητα του στην εκτέλεση των εντολών μου. Δεν ‘’χαζεύει’’ στο δρόμο, δεν επηρεάζεται ούτε από την καταρρακτώδη βροχή ενώ όταν αυξήθηκαν τα μποφόρ διαπίστωσα ότι πρόκειται για μια μελετημένη κατασκευή που θα σταθεί στα ίσια δίπλα από το ξ ξαδελφάκι του. Μάλιστα οι καιρικές συνθήκες ήταν κομμένες και ραμμένες στα μέτρα του νέου αυτοκινήτου. Οδήγησα για δυο ώρες με καταιγίδα και δυνατούς πλευρικούς ανέμους. Κινήθηκε σαν τρένο και μου έκανε εντύπωση η πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

Οδήγησα την πρώτη ημέρα την βενζινοκίνητη έκδοση 1.200 κ.εκ. ισχύος 130 ίππων και ειλικρινά εντυπωσιάστηκα από την απόδοση και την συμπεριφορά του κινητήρα. Συνδυασμένο με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο αποδίδει σχεδόν σε όλο το φάσμα λειτουργίας του και δίνει την ενέργεια για να πιάσει το αυτοκίνητο άνετα και τα 180 χλμ./ώρα με πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες.Μου έκανε εντύπωση και η απόδοση της ηχομόνωσης. Στη καμπίνα εισέρχονται ελάχιστοι θόρυβοι. Το πιο σημαντικό στοιχείο όμως για όσους ψάχνουν τις λεπτομέρειες είναι η αρίστη ποιότητα κύλισης. Έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός crossover: Εκτός δρόμου δυνατότητες, χάρη στα αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης και την μεγάλη απόσταση από το έδαφος (200χλστ.). Πολυμορφικότητα και μεγάλο χώρο αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα 527λίτρα τον κατατάσσει στην κορυφή. Εφοδιάζεται με το νέο R-Link2 tablet, που προσφέρει άνετη και με δυνατότητες προσωποποίησης συνδεσιμότητα. Διαθέσιμο σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με ορισμένες από τις δικίνητες εκδόσεις να εφοδιάζονται με το σύστημα Extended Grip.

Οι συμπαγείς διαστάσεις (4.45 μέτρα μήκος x 1.84 μέτρα πλάτος1) και το χαμηλό συνολικό ύψος (1.60μ.) τονίζουν τη δυναμική φόρμα του αυτοκινήτου. Τα καθίσματα είναι φαρδιά και άνετα με καλη πλευρική στήριξη, ενώ παράλληλα σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να αφήνουν μεγάλο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Η ελαφριά κλίση των προσκέφαλων προς τα εμπρός διασφαλίζει την καλύτερη στήριξη και τη μέγιστη δυνατή άνεση. Επίσης ανεβαίνοντας προς τα πάνω στις πλάτες των καθισμάτων οι επιφάνειες πλευρικής στήριξης μειώνονται ώστε να βρίσκουν την ιδανική θέση όλοι οι σωματότυποι. Κατασκευασμένα με τη χρήση αφρώδους υλικού διπλής πυκνότητας, τα καθίσματα παρέχουν άνεση και στήριξη. Η ενιαία ηλιοροφή με συνολική επιφάνεια 1,4 τ.μ συντελεί στην αίσθηση ευρυχωρίας και φωτεινότητας της καμπίνας.Είναι διαθέσιμο με κοτσαδόρο ο οποίος μπορεί να ανασυρθεί μέσω ενός επιλογέα στο χώρο αποσκευών.

Εφοδιασμένες με τον κινητήρα Energy dCi 130, οι τετρακίνητες εκδόσεις επωφελούνται από το σύστημα ETC (Electronic Traction Control) που εξελίχθηκε από την Renault – Nissan Alliance. Το συγκεκριμένο σύστημα διασφαλίζει την παροχή ισχύος στους τροχούς του πίσω άξονα, σύμφωνα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και το επίπεδο πρόσφυσης. Το σύστημα μετάδοσης ρυθμίζεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, επιτρέποντας τη χρήση τριών διαφορετικών επιλογών:

— Στην επιλογή ‘Lock’ το σύστημα «κλειδώνει» ηλεκτρονικά τη μεταφορά κίνησης και στους τέσσερις τροχούς και μεταφέρει το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς. Η χρήση αυτής της επιλογής ενδείκνυται σε εκτός δρόμου διαδρομές και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (π.χ. χιόνι, λάσπη). Αυτή η ρύθμιση είναι διαθέσιμη μέχρι την ταχύτητα των 40 χλμ./ωρα.

— Στην επιλογή ‘Auto’ η ροπή αυτόματα διανέμεται ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς, σύμφωνα με τα επίπεδα πρόσφυσης. Κάτω από κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης μπορεί να μεταφερθεί πίσω έως το 50% της ροπής. Σε ακραίες καταστάσεις το 50% της ροπής μεταφέρεται σε έναν από τους δύο άξονες. Σε φάση εκκίνησης, το σύστημα διανέμει τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς.

— Στην επιλογή ‘2WD’ η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Η οθόνη στο ταμπλό βοηθά τον οδηγό να διαχειριστεί την μετάδοση παρουσιάζοντας σε πραγματικό χρόνο το ποσοστό ροπής που μεταφέρεται σε κάθε άξονα.

Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, οι δικινητες εκδόσεις του μπορούν να εφοδιαστούν με το σύστημα Extended Grip. Αυτό το προηγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης επιτρέπει στο όχημα να κινείται με σιγουριά ακόμα και σε δύσκολες επιφάνειες, όπως χιόνι και λάσπη. Το Extended Grip συνδυάζεται αποκλειστικά με ελαστικά Mud & Snow διάστασης 17 ιντσών με συγκεκριμένη χάραξη ώστε να αποβάλουν όσο το δυνατόν περισσότερο από το πέλμα τους τη λάσπη και το χιόνι. Γυρνώντας τον επιλογέα στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το είδος λειτουργίας: Road, Loose Ground ή Expert.

- “Road” είναι η βασική επιλογή κατάλληλη για κίνηση σε κανονικούς δρόμους. Το σύστημα λειτουργεί όπως ένα παραδοσιακό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Στην περίπτωση που έχει επιλεγεί κάποια άλλη λειτουργία και ξεπεραστούν τα 40 χλμ./ωρα το σύστημα επιστρέφει αυτόματα στη λειτουργία “Road”.

- Η επιλογή “Loose Ground” αυτόματα περνά τον έλεγχο της πρόσφυσης στο σύστημα Extended Grip system. Αυτή η επιλογή αυτόματα διαχειρίζεται τη ροπή και τα φρένα ώστε να επιτρέπει μεγαλύτερη ολίσθηση των εμπρός τροχών.

- Τέλος η επιλογή “Expert”, επιτρέπει στον οδηγό να έχει πλήρη έλεγχο της ροπής του κινητήρα και κατ επέκταση της επιτάχυνσης, αφήνοντας στο σύστημα μόνο τη διαχείριση των φρένων.

Ο κινητήρας Energy dCi 110 τοποθετεί το Kadjar στην κορυφή της κατηγορίας σε επίπεδο οικονομίας και εκπομπών ρύπων με 99γρμ./χλμ CO2 και 3.8λτ./100χλμ. Αυτά τα εξαιρετικά επίπεδα επιτυγχάνονται είτε με το χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC. Συνδυασμένος με το χειροκίνητο κιβώτιο, αποδίδει 26,6 χλγμ. ροπής τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ., στοιχείο που συνεισφέρει στη μεγαλύτερη δυνατή οδηγική απόλαυση. Αυτό το στοιχείο είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης μελέτης στο σύστημα τροφοδοσίας και ανάφλεξης, όπως και της υιοθέτησης προηγμένης αρχιτεκτονικής του τούρμπο. Ο κινητήρας Energy dCi 110 είναι επίσης διαθέσιμος με το 6ταχυτο αυτόματο κιβώτιο EDC. Το συγκεκριμένο κιβώτιο επιτυγχάνει αντίστοιχα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων με το χειροκίνητο κιβώτιο, προσφέροντας παράλληλα την επιπλέον άνεση και αμεσότητα της λύσης του διπλού συμπλέκτη. Ο κινητήρας Energy dCi 130 –διαθέσιμος σε δικινητες και τετρακινητες εκδόσεις ξεχωρίζει για το σύνολο των προηγμένων εφαρμογών του, με αποτέλεσμα η 16βαλβιδη μονάδα να αποδίδει 96kW (130ίπποι) από 1,6 λίτρα. Ο Energy dCi 130 συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ ο εξαιρετικά αποδοτικός σχεδιασμός του βασίζεται στην τετράγωνη αρχιτεκτονική που προήλθε από την εμπειρία της Renault στη Formula1. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει μέση κατανάλωση 4,3 λιτρα/100χλμ. και εκπομπές CO2 113 γραμ./χλμ.

Οι πωλήσεις ξεκινούν τον Οκτώβριο. Δεν ανακοινώθηκε αν θα είναι φθηνότερο ειτε ακριβότερο από το Nissan Qashqai.

Η Σαραγόσα (στα καστιλιάνικα ισπανικά προφέρεται Θαραγόθα) είναι μία από τις σημαντικές πόλεις της Ισπανίας, πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας και η πολυπληθέστερη πόλη της αυτόνομης περιφέρειας της Αραγωνίας. Βρίσκεται επί του ποταμού Έβρου, 275 χλμ. ΒΑ. της Μαδρίτης. Η κατά τον 20ο αιώνα ταχύτατη βιομηχανική της ανάπτυξή οφείλεται στο γεγονός ότι αποτελεί σημαντικό σιδηροδρομικό κόμβο.

Η Σαραγόσα αποτελεί έδρα καθολικού αρχιεπισκόπου και έχει δύο καθεδρικούς ναούς που χρονολογούνται ο μεν ένας από τον 12ο αιώνα ο δε άλλος από το 1681. Άλλα σημαντικά ιστορικά οικοδομήματα της πόλης αυτής είναι η Λόνχα ρυθμού αναγέννησης, η Αουδιένθια ανάκτορο διαμονής των κομίτων της Λούνας και η Αλχαφερία, ανάκτορο μόνιμης διαμονής των άλλοτε Βασιλέων της Αραγώνας καθώς επίσης και το ιστορικό Πανεπιστήμιο της Σαραγόσας που ιδρύθηκε το 1558. Υφίσταται ακόμη και Ποντιφικό Πανεπιστήμιο καθώς και άλλες τεχνικές σχολές και πνευματικά ιδρύματα. Επίσης, στη Σαραγόσα εδρεύει ένας από τους ιστορικότερους ποδοσφαιρικούς συλλόγους της Ισπανίας , η Ρεάλ Σαραγόσα. Η Σαραγόσα κατά τη Ρωμαϊκή περίοδο ήταν από το 27 (μ.Χ.) ρωμαϊκός σταθμός. Το 712 καταλήφθηκε από τους Μαυριτανούς και το 1118 από τον Βασιλέα Αλφόνσο Α' της Αραγώνος ή Αραγωνίας.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v