Οδηγούμε το ανανεωμένο Toyota Avensis

Οδηγήσαμε στη Γενεύη το ανανεωμένο Toyota Avensis, γνωρίσαμε όλες τις νέες του λειτουργίες στον δρόμο και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Οδηγούμε το ανανεωμένο Toyota Avensis
Αποστολή στη Γενεύη του Σπύρου Ρέκκα 

Ποια διαδρομή θα έκανες με την οικογένεια σου; Μια βόλτα στο βουνό είτε δίπλα στη λίμνη; Μήπως έχεις καιρό να πας μια εκδρομή; Αυτά τα ερωτήματα που απασχολούν κάθε οικογενειάρχη για να περάσει όμορφα και να χαλαρώσει με τους δικούς του ανθρώπους, προφανώς σκέφτηκαν και τα στελέχη της Toyota όταν οργάνωναν την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου Avensis,στην Ελβετία. Δημιουργήσαν μια διαδρομή που ξεκίνησε από την Γενεύη και κατέληξε στο Βερμπιέρ, το δημοφιλές χιονοδρομικό κέντρο.

Είχα τρεις επιλογές, για το μήκος της διαδρομής. Επέλεξα εκείνη που περνούσε μέσα από τα πανέμορφα ελβετικά ορεινά χωριουδάκια. Μερίδα Ελβετών αυτή την εποχή δεν κάνουν διακοπές, επισκευάζουν τα σπίτια τους, φτιάχνουν τους δρόμους και ετοιμάζονται για την επόμενη σεζόν. Μια σεζόν που χάρη το χιόνι, είναι η πιο κερδοφόρα επιχείρηση για τους περισσότερους κατοίκους της μικρής χώρας, με τις μοναδικές ομορφιές.

Οδήγησα την έκδοση, που θα προτιμήσει η μεγαλύτερη πλειοψηφία των υποψήφιων αγοραστών του ιαπωνικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Κάτω από το αψεγάδιαστο καπό ζούσε το νέο μοτέρ πετρελαίου 1.600 κ.εκ. απόδοσης 112 ίππων με πρόσθετο πλεονέκτημα την υψηλή ροπή των 27,4 χλγμ. Η επενέργεια της έρχεται από τις 1.750 σ.α.λ. και κάνει την σημαντική διαφορά μέχρι τις 2.250 σ.α.λ.

Η πρώτη μου παρατήρηση είναι η σημαντική βελτίωση στο στήσιμο του αυτοκινήτου. Οι νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο, οι αναβαθμισμένες αναρτήσεις και το νέο λογισμικό  στο τιμόνι δημιουργούν ένα πλέγμα που δίνει άλλη υπόσταση στο αυτοκίνητο της οικογένειας. Πλέον είναι στιβαρό, νοιώθεις ότι οδηγείς μια καλοφτιαγμένη κατασκευή, που υπακούει τις εντολές σου και κυρίως δεν θυμίζει την καταγωγή του. Πλησιάζει τα γερμανικά στάνταρ στην αίσθηση και στην ποιότητα οδήγησης. Μου άρεσε και η ποιότητα κύλισης. Στις ανηφορικές διαδρομές όμως παρατήρησα ότι η δύναμη του μοτέρ δεν αρκεί για να κινηθεί γρήγορα. Επίσης θα ήθελα καλύτερη λειτουργία της πίσω ανάρτησης. Η μέση κατανάλωση στο τεστ ήταν 6,5 λίτρα/100χλμ., εργοστασιακη 4,1λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 108 χλμ./ώρα.

Το Avensis σχεδιάστηκε σε μεγάλο ποσοστό στην Ευρώπη. Κατασκευάζεται στην Ευρώπη, ενώ πάνω από 1.711.800 αυτοκίνητα που εκπροσωπούν τέσσερις γενιές έχουν κυκλοφορήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους από τα τέλη του 1997 που λανσαρίστηκε. Το υπάρχον μοντέλο λαμβάνει σταθερά υψηλή βαθμολογία στην κατηγορία D για τα συγκεκριμένα, ενώ το 2014 συγκέντρωσε το υψηλότερο σκορ στη γερμανική έρευνα για την ικανοποίηση ιδιοκτητών οχημάτων J.D.Power. Οι σημαντικότερες βελτιώσεις:

- Ανανεωμένη εξωτερική σχεδίαση και τεχνολογία φώτων LED.

- Αντιληπτή ποιότητα και άνεση, αισθητική αναβάθμιση εσωτερικού, καλύτερο φινίρισμα και αποδοτικότερη ηχομόνωση.

- Ασφάλεια, αναβάθμιση συστημάτων ασφαλείας με στόχο τα 5 αστέρια Euro NCAP. Έμφαση στην τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας με το Toyota Safety Sense, που είναι στάνταρ σε όλη τη γκάμα.

- Αναβαθμισμένος εξοπλισμός και καλύτερη σχέση αξίας / τιμής (Value for Money). Στάνταρ το σύστημα Toyota Touch 2 και η οθόνη πολυμέσων 8".

- Καλύτερη οδηγική απόλαυση και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Δύο νέοι ντίζελ, χαμηλότερες εκπομπές CO2 σε όλη τη γκάμα, μεγαλύτερα διαστήματα service και χαμηλότερο κόστος service και βελτιώσεις πλαισίου για βελτιωμένη οδηγική άνεση και συμπεριφορά.

Και οι δύο εκδόσεις του νέου Avensis - sedan και Touring Sports – έχουν αποκτήσει μία πιο χαρακτηριστική και δυναμική εμφάνιση. Επεκτείνοντας το συνολικό μήκος του οχήματος κατά 40 χιλ., το εμπρός τμήμα είναι μία ερμηνεία της σχεδιαστικής γλώσσας Under Priority & Keen Look της Toyota. Το λογότυπο είναι τοποθετημένο σε πιο περίοπτη θέση στην μικρότερη, δυναμικότερη μάσκα που φέρει μία χρωμιωμένη, διακοσμητική μπάρα ανάμεσα στις νέες μονάδες προβολέων LED. Οι προβολείς ενσωματώνουν φώτα ημέρας LED Daytime Running Lights (DRL).

Ο διευρυμένος κάτω αεραγωγός καταλαμβάνει το κεντρικό τμήμα του προφυλακτήρα που είναι βαμμένο σε γυαλιστερό μαύρο. Η τοποθέτηση των κελυφών των προβολέων ομίχλης στα άκρα του εμπρός προφυλακτήρα είναι ένα οπτικό τρικ που αυξάνει το πλάτος του οχήματος. Στο πλάι, ένα νέο διακοσμητικό μαρσπιέ δίνει μεγαλύτερη οριζόντια έμφαση στο προφίλ του οχήματος, για να χαμηλώσει οπτικά το κέντρο βάρους. Αυτό το κομψότερο προφίλ τονίζεται ακόμα περισσότερο με νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου 17" και 18". Η σχεδίαση του πίσω τμήματος αποσκοπεί να δώσει έμφαση στο φαρδύ στήσιμο. Τα πίσω φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν τεχνολογία LED.

Το ταμπλό διαιρείται σε δύο βασικά τμήματα. Το κομψό, φαρδύ επάνω στοιχείο φιλοξενεί ένα πίνακα οργάνων με το στροφόμετρο και το ταχύμετρο αριστερά και δεξιά της μεγάλης, έγχρωμης οθόνης TFT πολλαπλών πληροφοριών 4.2" (από την έκδοση Mid). Το κάτω τμήμα φιλοξενεί μία κεντρική κονσόλα που είναι ανεξάρτητη από το τούνελ της μετάδοσης και κυρίαρχο στοιχείο εκεί είναι μία έγχρωμη διεπαφή οθόνης αφής 8”. Ένα προσεκτικά σχεδιασμένο τιμόνι και ο επιλογέας ταχυτήτων ολοκληρώνουν το cockpit. Η αίσθηση και η λειτουργία όλων των μοχλοδιακοπτών έχει βελτιωθεί, και η αντιληπτή ποιότητα έχει αναβαθμιστεί με τον προσεκτικό εναρμονισμό γραμματοσειρών και συμβόλων. Το μέγεθος των πλατών των καθισμάτων έχει αυξηθεί και τα μαξιλάρια τους έχουν ανασχεδιαστεί, συνδυάζοντας πρόσθετη στήριξη κορμού και ώμων. Το πλέγμα ανάρτησης του καθίσματος έχει ανασχεδιαστεί για βελτίωση της κατανομής πίεσης και μείωση της κόπωσης στα μακρινά ταξίδια. Η γωνία του μαξιλαριού έχει αυξηθεί για να προσφέρει καλύτερη υποστήριξη μηρού ενώ τα πλαϊνά μαξιλάρια της έδρας έχουν νέο σχήμα για βελτιωμένη πλευρική στήριξη.

Τα χαρακτηριστικά θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH) έχουν βελτιωθεί αισθητά. Νέας σύστασης υλικά παρέχουν καλύτερη απορρόφηση και μόνωση των θορύβων και η ποσότητα, το πάχος και το πλάτος των τσιμουχών έχει αυξηθεί σε όλο το αμάξωμα. Το πάχος και η πυκνότητα της μόνωσης του καπό, αλλά και το πάχος και το μέγεθος του κάτω καλύμματος του κινητήρα έχουν αυξηθεί, ενώ μια μονωτική ποδιά προστίθεται στις εκδόσεις ντίζελ. Ένα μονωτικό από αφρό πολυουρεθάνης έχει ενσωματωθεί στο εσωτερικό των φτερών. Ο θόρυβος από το A/C έχει μειωθεί με την ενσωμάτωση πτερυγίων στους αεραγωγούς του εσωτερικού.

Η νέα γκάμα κινητήρων έχει ανασχεδιαστεί πλήρως. Περιλαμβάνει δύο νέα ντίζελ, 1.6 D-4D 112 ίππων και 2.0 D-4D 143 ίππων. Ο 1.6 D-4D έχει εκπομπές CO2 μόνο 108 γραμ./χλμ., 11 γραμ./χλμ. λιγότερο από τη δίλιτρη μονάδα που αντικαθιστά, ενώ τα 119 γραμ./χλμ. του νέου κινητήρα 2.0 αντιπροσωπεύουν μία σημαντική μείωση, 24 γραμ./χλμ. σε σχέση με τις εκπομπές του απερχόμενου 2.2. Το λειτουργικό κόστος των ντίζελ έχει μειωθεί, με μία αύξηση διαστημάτων service και για τις δύο μονάδες στα 20.000 χλμ., και με μία μείωση στο κόστος service των 90.000 χλμ./3 ετών κατά 20% περίπου και για τις δύο μονάδες, αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Εκφράζοντας την τρέχουσα τάση downsizing των κινητήρων για την επίτευξη μεγαλύτερης οικονομίας καυσίμου, χαμηλότερων ρύπων και βελτιωμένης δυναμικής συμπεριφοράς, ο νέος κινητήρας 1.6 D-4D αντικαθιστά τον τρέχοντα 2.0 D-4D. Σε συνδυασμό με ένα εξατάχυτο κιβώτιο και κατά 20 κιλά ελαφρύτερος από το δίλιτρο προκάτοχό του, αυτός ο κινητήρας προδιαγραφών Euro 6 αποδίδει 112 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 27,4 χλγμ. από τις 1.750 έως τις 2.250 σ.α.λ. Επιταχύνει το ανανεωμένο Avensis από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4’’ και προσδίδει τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση 4,1λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 108 χλμ./ώρα.

Ο κινητήρας έχει ρυθμιστεί ώστε να προσφέρει ταχεία απόκριση στο γκάζι σε όλη την κλίμακα στροφών. Ξεκινά με μία ικανοποιητική απόκριση στις χαμηλές στροφές, και μετά καθώς αυξάνεται η πίεση υπερπλήρωσης προσφέρει γραμμική αύξηση της ροπής που παράγεται δυναμικά και σε υψηλότερες στροφές, ώστε ο κινητήρας να ‘ανεβάζει’ ελεύθερα και πέρα από τις 3000 στροφές χωρίς να ‘ξεμένει’ από αναπνοή.

Ο νέος κινητήρας 2.0 D-4D προδιαγραφών Euro 6, προσφέρει ισχύ 143 ίππων, στις 4.000 σ.α.λ. και πλούσια ροπή 32,6 χλγμ. από 1.750 έως 2.500 σ.α.λ. Η γραμμική καμπύλη ροπής του νέου δίλιτρου κινητήρα και η προθυμία του να ανεβάζει στροφές χαρίζει ισχυρή απόκριση και επιτάχυνση εν κινήσει. Επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5΄΄ και έχει τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Πολυάριθμες εξελίξεις όπως μία νέα καδένα χρονισμού διασφαλίζουν ότι ο κινητήρας παράγει λιγότερο θόρυβο, ενώ η τεχνολογία Stop & Start σε συνδυασμό με μία μακριά έκτη σχέση για οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, επιτρέπει στο νέο 2.0 D-4D να καταναλώνει μόλις 4,5 λιτρα/100χλμ., με εκπομπές CO2 μόνο 119 γραμ./χλμ., αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Βελτιώσεις για οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές CO2 έγιναν επίσης και στους υπάρχοντες κινητήρες βενζίνης: 1.5 ισχύος 132 ίππων, 1.8 147 ίππων και 2.0 152 ίππων. Οι μειώσεις στην κατανάλωση επιτεύχθηκαν χάρη στις υψηλότερες αναλογίες συμπίεσης, στη βελτιστοποίηση της γωνίας και του χρονισμού ψεκασμού, στην υιοθέτηση επιστρώσεων Teflon και ρητίνης, στη χρήση υλικών χαμηλών τριβών και στον ιμάντα αξεσουάρ με αυτόματο τεντωτήρα. Περαιτέρω μείωση 4% στην κατανάλωση έχει επιτευχθεί μέσω εκτενούς αναβάθμισης στα κιβώτια CVT των βενζινοκινητήρων 1.8 και 2.0, που περιλαμβάνουν ένα νέο μετατροπέα ροπής, συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση, αντλία λαδιού, γρανάζια μειωτήρα και διαφορικού, μονάδα υδραυλικού ελέγχου και CVT σύστημα θέρμανσης υγρού. Το λογισμικό του εγκεφάλου του CVT έχει επίσης αναβαθμιστεί για μείωση των στροφών του κινητήρα υπό μεσαίο φορτίο, ώστε η απόκριση του κινητήρα να θυμίζει περισσότερο συνδυασμό με συμβατικό αυτόματο κιβώτιο.

Οι βελτιώσεις αυτές μειώνουν την κατανάλωση σε όλη τη γκάμα των βενζινοκινητήρων. Mέση κατανάλωση 1.6 από 6,5 λίτρα/100 χλμ. έως 6,1 λίτρα/100 χλμ. ανάλογα με την έκδοση, 1.8 6,5 λίτρα/100χλμ. έως 6 λίτρα/100 χλμ. και 2.0 6,9 λίτρα/100χλμ. έως 6.1 λίτρα/100 χλμ. Επίσης οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί σε όλη τη γκάμα των βενζινοκινητήρων: 1.6 142 γραμ./χλμ., 1.8 139 γραμ./χλμ. και 2.0 142 γραμ./χλμ.

Το ανανεωμένο Avensis διατηρεί την ίδια, δοκιμασμένη διάταξη ανάρτησης με γόνατα McPherson μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω του προκατόχου του. Ωστόσο, τόσο το εμπρός όσο και το πίσω σύστημα ανάρτησης έχουν βελτιωθεί σημαντικά με σκοπό την αύξηση της οδηγικής άνεσης και την αναβάθμιση της οδικής συμπεριφοράς. Η εμπρός ανάρτηση έχει νέα πάνω βάση και ρουλεμάν, πιο μαλακά ελατήρια, αυξημένη αντιστάθμιση εγκάρσιων φορτίων στο ελατήριο, προσαρμογή των αποσβέσεων και στην περίπτωση μοντέλων ντίζελ, νέο σετάρισμα προφόρτισης ελατηρίων. Η πίσω ανάρτηση έχει πιο μαλακά ελατήρια και αμορτισέρ, νέο σετάρισμα προφόρτισης ελατηρίων στα μοντέλα ντίζελ, ενώ η νέα σχεδίαση βαλβίδων εμβόλων αμορτισέρ προσφέρει αισθητή αύξηση οδηγικής άνεσης. Η αίσθηση και η απόκριση του τιμονιού έχουν βελτιωθεί με την υιοθέτηση ενός νέου ενδιάμεσου άξονα, μιας αλλαγής στη διάμετρο της αντιστρεπτικής δοκού και μιας αύξησης στην ακαμψία του αμαξώματος με τη χρήση υλικού υψηλής αντοχής για τη συγκόλληση του παρμπρίζ.

Προσβλέποντας σε μία κατάταξη 5 αστέρων στο πρόγραμμα Euro NCAP crash test, προάγει την ενεργητική ασφάλεια και την υποστήριξη οδηγού σε νέα επίπεδα με το Toyota Safety Sense, που τοποθετείται στάνταρ σε όλη τη γκάμα. Επεξεργαζόμενο πληροφορίες που παρέχει μία συμπαγής μονάδα τοποθετημένη στο παρμπρίζ όπου συνδυάζεται ένα σύστημα λέιζερ και μία κάμερα, προσφέρει στους πελάτες τις λειτουργίες Pre-Collision System που ενσωματώνει Forward Collision Warning και Autonomous Emergency Braking, σύστημα Lane Departure Alert, Auto High Beam και Road Sign Assist.

Οι πωλήσεις στην Ελλάδα ξεκίνησαν. Τιμές 1.6 βενζίνη 18.080 ευρώ, 1.6 ντίζελ 22.420 ευρώ και 2.0 ντίζελ 25.570 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v