Skoda Octavia RS 230: Μοντέλο που… πετάει

Η σπορ έκδοση της Octavia είναι και η πιο «αεράτη» μέχρι στιγμής, με εντυπωσιακές επιδόσεις και μοντέρνο στιλ.
Skoda Octavia RS 230: Μοντέλο που… πετάει
του Σπύρου Ρέκκα

Στη φετινή Έκθεση της Γενεύης παρουσιάστηκαν πολλά αυτοκίνητα ειδικών προδιαγραφών τα οποία εξασφαλίζουν υψηλές επιδόσεις και μεγαλύτερες δόσεις οδηγικής ευχαρίστησης. H Skoda εκτός από την ολοκαίνουργια Superb φιλοξενεί στο περίπτερο της και την ισχυρότερη έκδοση παραγωγής του γνωστού μοντέλου Octavia. Πρόκειται για την Skoda Octavia RS 230, που είχα την ευκαιρία να δω από κοντά και να ενημερωθώ από ανώτατα στελέχη για τα καλούδια της.

Όπως έμαθα, κάτω από το καπό της ταχύτερης Octavia που έχει περάσει ποτέ από την γραμμή παραγωγής βρίσκεται ο αναβαθμισμένος 2.0 TSΙ προερχόμενος από τη Octavia RS. Στην περίπτωση της Octavia RS 230 η ισχύς έχει αυξηθεί στους 230 ίππους ενώ την μετάδοση στους εμπρός τροχούς αναλαμβάνει μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (εναλλακτικά DSG-6). Η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 6,7΄΄ ενώ η τελική αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα.

Σημείωσα ότι εφοδιάζεται με ένα προηγμένο διαφορικό στον εμπρός άξονα που συνδυάζεται με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο σετ (το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στο διαφορικό και στο δεξί ημιαξόνιο) και έχει τη δυνατότητα κλειδώματος του εσωτερικού τροχού στην διάρκεια στροφής. Είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που υποδέχεται αυτό τον τύπο διαφορικού (VAQ) εμπνευσμένο από τους αγώνες. Έχει την δυνατότητα να στέλνει την ροπή στον ένα μπροστινό τροχό έως 100%, λειτουργώντας ως ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και περιορίζοντας την υποστροφή. Το VAQ συνεργάζεται στενά με το σύστημα ESP και όπως στην ‘νορμάλ‘ RS, έτσι και στην ŠKODA Octavia RS 230 η σπορ ανάρτηση είναι στάνταρ με χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 15 χιλ.

Τον αγωνιστικό χαρακτήρα της τονίζει το πακέτο Black design με σκουρόχρωμες λεπτομέρειες, η κυψελωτή γρίλια του προφυλακτήρα, η Xtreme σχεδίασης ζάντες 19’’, οι τραπεζοειδούς σχήματος απολήξεις με ειδική ρύθμιση για σπορ ήχο κ.α. Στο εσωτερικό κυριαρχεί και εδώ το σπορ στοιχείο, με την μαύρη επένδυση του σαλονιού να δημιουργεί όμορφη αντίθεση με τις κόκκινες λεπτομέρειες και ραφές. Τα μπάκετ καθίσματα έχουν ειδική σχεδίαση για να προσφέρουν κορυφαία πλευρική στήριξη, ενώ όπως και στο αμάξωμα τα λογότυπα vRS υπενθυμίζουν τον εκρηκτικό χαρακτήρα της ταχύτερης Octavia.
Το μενού Performance Mode είναι στάνταρ και προσφέρει τέσσερις επιλογές: Standard, Sport, Eco και Individual προσαρμόζοντας ανάλογα τον κινητήρα, το κιβώτιο DSG, την υποβοήθηση του τιμονιού, τον κλιματισμό κ.α. Επίσης, η Octavia RS 230 με το αυτόματο κιβώτιο DSG συνδυάζεται με διακόπτες αλλαγής σχέσεων (paddles) στο τιμόνι.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v