Toyota Avensis: Άνεση και στιλ με ευρωπαϊκό αέρα

Στιλάτο, άνετο και ασφαλές, το ανανεωμένο Avensis ενισχύει την παρουσία της Toyota στην κατηγορία των οικογενειακών μοντέλων.
Toyota Avensis: Άνεση και στιλ με ευρωπαϊκό αέρα
του Σπύρου Ρέκκα

Στην 85η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης (5-15 Μαρτίου) η Toyota παρουσίασε το ανανεωμένο Avensis. Η νέα προσπάθεια της μάρκας να ενδυναμώσει την παρουσία του οικογενειακού αυτοκινήτου στην ευρωπαϊκή αγορά περιλαμβάνει πολλά καινούργια και ενδιαφέροντα στοιχεία.

Συγκεκριμένα δόθηκε έμφαση σε πέντε τομείς: Στο εξωτερικό στυλ, στο σαλόνι, στην ασφάλεια, στον εξοπλισμό και στην οδική συμπεριφορά. Όπως διαπίστωσα στην Γενεύη, και οι δύο εκδόσεις του ανανεωμένου Avensis – σεντάν και Touring Sports στέσιον βάγκον – έχουν αποκτήσει μία πιο χαρακτηριστική και δυναμική εμφάνιση. Επεκτείνοντας το συνολικό μήκος του οχήματος κατά 40 χιλ., το εμπρός τμήμα είναι μία νέα ερμηνεία της σχεδιαστικής γλώσσας Under Priority & Keen Look της Toyota.

Το λογότυπο είναι τοποθετημένο σε πιο περίοπτη θέση στην μικρότερη, δυναμικότερη μάσκα που φέρει μία χρωμιωμένη, διακοσμητική μπάρα ανάμεσα στις νέες μονάδες προβολέων LED. Οι προβολείς ενσωματώνουν φώτα ημέρας LED Daytime Running Lights (DRL). Ο διευρυμένος κάτω αεραγωγός καταλαμβάνει το κεντρικό τμήμα του προφυλακτήρα που είναι βαμμένο σε γυαλιστερό μαύρο. Στο πλάι, ένα νέο διακοσμητικό μαρσπιέ δίνει μεγαλύτερη οριζόντια έμφαση στο προφίλ του οχήματος, για να χαμηλώσει οπτικά το κέντρο βάρους. Αυτό το κομψότερο προφίλ τονίζεται ακόμα περισσότερο με νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου 17" και 18". Τα πίσω φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν τεχνολογία LED.

Μεγάλο ήταν το πρόγραμμα αναβάθμισης του εσωτερικού χώρου. Μου άρεσε η προσπάθεια για αντιληπτή ποιότητα ενώ έμαθα ότι τα χαρακτηριστικά NVH έχουν αναβαθμιστεί κατά ένα επίπεδο. Η καμπίνα είναι ανανεωμένη με νέες ταπετσαρίες, φινιρίσματα και χρωματικούς συνδυασμούς. Το ταμπλό διαιρείται σε δύο βασικά τμήματα.

Το κομψό, φαρδύ επάνω στοιχείο φιλοξενεί ένα πίνακα οργάνων με το στροφόμετρο και το ταχύμετρο αριστερά και δεξιά της μεγάλης, έγχρωμης οθόνης TFT πολλαπλών πληροφοριών 4.2" (από την έκδοση Mid).Το κάτω τμήμα φιλοξενεί μία κεντρική κονσόλα που είναι ανεξάρτητη από το τούνελ της μετάδοσης και κυρίαρχο στοιχείο εκεί είναι μία έγχρωμη διεπαφή οθόνης αφής 8”. Ένα προσεκτικά σχεδιασμένο τιμόνι και ο επιλογέας ταχυτήτων ολοκληρώνουν το cockpit. Η αίσθηση και η λειτουργία όλων των μοχλοδιακοπτών έχει βελτιωθεί, και η αντιληπτή ποιότητα έχει αναβαθμιστεί με τον προσεκτικό εναρμονισμό γραμματοσειρών και συμβόλων, αλλά και με τη μεγαλύτερη συνοχή του φωτισμού του φόντου. Τα chrome satin ένθετα στο ταμπλό οργάνων, το τιμόνι και οι μοχλοδιακόπτες στην κεντρική κονσόλα, οι αεραγωγοί και ο λεβιές ταχυτήτων έχουν πιο ελκυστική και ποιοτική εμφάνιση. Η πιο ελκυστική και πολυτελής, ποιοτική καμπίνα βελτιώνεται με μία νέα σχεδίαση καθισμάτων που είναι ιδανική για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Εκτίμησα θετικά, το μέγεθος των πλατών των καθισμάτων έχει αυξηθεί και τα μαξιλάρια τους έχουν ανασχεδιαστεί, συνδυάζοντας πρόσθετη στήριξη κορμού και ώμων.

Το πλέγμα ανάρτησης του καθίσματος έχει ανασχεδιαστεί για βελτίωση της κατανομής πίεσης και μείωση της κόπωσης στα μακρινά ταξίδια. Η γωνία του μαξιλαριού έχει αυξηθεί για να προσφέρει καλύτερη υποστήριξη μηρού ενώ τα πλαϊνά μαξιλάρια της έδρας έχουν νέο σχήμα για βελτιωμένη πλευρική στήριξη. Νέας σύστασης υλικά παρέχουν καλύτερη απορρόφηση και μόνωση των θορύβων και η ποσότητα, το πάχος και το πλάτος των τσιμουχών έχει αυξηθεί σε όλο το αμάξωμα. Το πάχος και η πυκνότητα της μόνωσης του καπό, αλλά και το πάχος και το μέγεθος του κάτω καλύμματος του κινητήρα έχουν αυξηθεί, ενώ μια μονωτική ποδιά προστίθεται στις εκδόσεις ντίζελ. Ένα μονωτικό από αφρό πολυουρεθάνης έχει ενσωματωθεί στο εσωτερικό των φτερών. Ο θόρυβος από το A/C έχει μειωθεί με την ενσωμάτωση πτερυγίων στους αεραγωγούς του εσωτερικού. Εκδόσεις με πανοραμική ηλιοροφή Skyview φέρουν ένα μονωτικό στην επένδυση οροφής, ενώ ένας δυναμικός αποσβεστήρας έχει προστεθεί στην πίσω πόρτα στις εκδόσεις Touring Sports.
Ανακοινώθηκε ότι η γκάμα κινητήρων έχει ανασχεδιαστεί πλήρως, στοχεύοντας να προσφέρει μειώσεις στην κατανάλωση, τις εκπομπές ρύπων και το κόστος χρησης.

Επιπλέον, οι αναβαθμίσεις πλαισίου βελτιώνουν την οδηγική άνεση και οδική συμπεριφορά σε όλη τη γκάμα του μοντέλου. Η ισχυρή γκάμα πέντε κινητήρων περιλαμβάνει δύο νέα ντίζελ: 1.6 D-4D 112 ίππων και 2.0 D-4D 143 ίππων. Ο 1.6 D-4D έχει εκπομπές CO2 μόνο 108 γραμ./χλμ. και ο μεγαλύτερος 119 γραμ./χλμ. Βελτιώσεις για οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές CO2 έγιναν επίσης και στους υπάρχοντες κινητήρες βενζίνης, 1.6 132 ίππων, 1.8 147 ίππων και 2.0 152 ίππων.

Διατηρεί την ίδια διάταξη ανάρτησης με γόνατα McPherson μπροστά και διπλά ψαλίδια αλλά έχουν γίνει νέες ρυθμίσεις, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Η πίσω ανάρτηση έχει πιο μαλακά ελατήρια και αμορτισέρ. Η αίσθηση και η απόκριση του τιμονιού έχουν βελτιωθεί. Προσβλέποντας σε μία κατάταξη 5 αστέρων στο πρόγραμμα Euro NCAP, το ανανεωμένο Avensis προάγει την ενεργητική ασφάλεια και την υποστήριξη οδηγού σε νέα επίπεδα με το Toyota Safety Sense, που τοποθετείται στάνταρ σε όλη τη γκάμα. Επεξεργαζόμενο πληροφορίες που παρέχει μία συμπαγής μονάδα τοποθετημένη στο παρμπρίζ όπου συνδυάζεται ένα σύστημα λέιζερ και μία κάμερα, το Toyota Safety Sense προσφέρει τις λειτουργίες Pre-Collision System που ενσωματώνει Forward Collision Warning και Autonomous Emergency Braking, σύστημα Lane Departure Alert, Auto High Beam και Road Sign Assist.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v