Νέα γενιά smart!

Σε μια λαμπρή εκδήλωση στο Βερολίνο, η Mercedes παρουσίασε τα νέα της μοντέλα Smart For Two και For Four.
Νέα γενιά smart!
Αποστολή στη Γερμανία του Σπύρου Ρέκκα

Η Mercedes για μια ακόμη φορά απέδειξε ότι γνωρίζει καλά το παιχνίδι της επικοινωνίας και πως μπορεί να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των φίλων του αυτοκινήτου. Στο Βερολίνο μόλις λίγες ημέρες μετά τους ξέφρενους πανηγυρισμούς για την κατάκτηση του Μουντιάλ, η μάρκα με σήμα το αστέρι και βασικός χορηγός της γερμανικής ομάδας ποδοσφαίρου, δημιούργησε μια μεγάλη και ιδιαίτερα ακριβή εκδήλωση. Στο Tempodrom του Βερολίνου πραγματοποιήθηκε η παγκόσμια στατική παρουσίαση των νέων μοντέλων smart, παρουσία εκατοντάδων δημοσιογράφων από όλο τον κόσμο.

Είδα από κοντά και τα δυο νέα μοντέλα της μάρκας που άλλαξε τη ροή της αυτοκίνησης στην πόλη. Τα νέα smart fortwo και forfour αποκαλύφθηκαν και τα ανώτατα στελέχη της εταιρείας έδωσαν μια πλήρη περιγραφή του καινούργιου φιλόδοξου εγχειρήματος. Η παρουσία του smart forfour, του πρώτου τετράθυρου και τετραθέσιου αυτοκινήτου που φέρει τα σήματα της smart, συγκέντρωσε το ενδιαφέρον.

Αν και αποτελεί μέρος του κοινού προγράμματος που έχει εκπονήσει η Mercedes με τη Renault, διατηρεί τη δική του προσωπικότητα και έχει να προτάξει πολλά στοιχεία τα οποία ενισχύουν τον premium χαρακτήρα του. Δίπλα του ήταν τοποθετημένη νέα γενιά του δίπορτου smart fortwo, του αυτοκινήτου που αγάπησαν όσοι κινούνται κυρίως στην πόλη και ενδιαφέρονται για την πρακτικότητα και την ευκολία στο παρκάρισμα.

Ας δούμε τις διαφορές στις διαστάσεις τους. Το μήκος για το fortwo είναι 2,69 μ. και για το fortwo και 3,49 μ. Έχουν ίδιο πλάτος 1.66μ. και ίδιο ύψος 1.55μ. Μεταξόνιο 2.494 χιλ. και 1.873 χιλ. αντίστοιχα. Θέλω να σταθώ στο θέμα της ασφάλειας που τόσο συζητήθηκε για το απερχόμενο μοντέλο. Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές με ενημέρωσαν ότι η νέα γενιά έχει υψηλότερα ποσοστά ασφάλειας για τους επιβάτες σε σχέση με την απερχόμενη και πως αναμένουν να πάρει την υψηλότερη βαθμολογία στα κρας τεστ του EuroNcap.

Και η νέα γενιά διαθέτει τον κλωβό tridion. Χρησιμοποιούνται υψηλές αναλογίες χάλυβα υπερ-υψηλής και μέγιστης, multiphase αντοχής. Έγιναν εσωτερικές δοκιμές πρόσκρουσης και είχαν πολύ καλές επιδόσεις σε μετωπικές συγκρούσεις με S-Class και C-Class, τόνισαν ανώτατα στελέχη. Επικουρείται από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, όπως οι λειτουργίες Crosswind Assist (βασικός εξοπλισμός), το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα (προαιρετικός εξοπλισμός) και το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (προαιρετικός εξοπλισμός).

Ενδιαφέρθηκα και για την οδική συμπεριφορά. Μου έδειξαν τη μπροστινή ανάρτηση όπου ο σχεδιασμός του εμπρός άξονα υιοθέτησε στοιχεία από την προηγούμενη Mercedes C-Class. Ο βελτιστοποιημένος πίσω άξονας De Dion αύξησε σημαντικά τη διαδρομή των ελατηρίων. Έμαθα ότι το σασί και η ανάρτηση της νέας γενιάς smart αναπτύχθηκαν και σχεδιάστηκαν για να επιτευχθούν υψηλά ποσοστά οδικής συμπεριφοράς.

Πολλές αναφορές έγιναν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στον τομέα της εύκολης κίνησης στην πόλη και στον μικρό κύκλο στροφής που έχουν και τα δυο μοντέλα. Ο κύκλος στροφής από κράσπεδο σε κράσπεδο είναι μόλις 6.95μ. για το fortwo και 8.65μ. για το fortwo, από τις μικρότερες τιμές στη κατηγορία τους. Ένα ακόμη στοιχείο που μου έκανε εντύπωση είναι ότι αυξήθηκαν οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Στο διθεσιο fortwo κάθισαν άνετα και υψηλοί Γερμανοί με παραπανήσια κιλά. Στο τετραθέσιο και τετράπορτο forfour, οι μπροστινοί επιβάτες κάθονται άνετα ενώ ικανοποιητικός είναι ο χώρος για τους πίσω επιβάτες.

Η αποθηκευτική ικανότητα είναι 185 λίτρα και 255 λίτρα αντίστοιχα. Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων του forfour μπορούν να αναδιπλωθούν, οπότε δημιουργείται μία επιφάνεια φόρτωσης 1285 x 996 χιλ. με όγκο φόρτωσης μέχρι 975 λίτρα. Ο κινητήρας βρίσκεται πάλι πίσω προφέροντας μια σειρά από πλεονεκτήματα στην εξοικονόμηση χώρου, στη κίνηση και στην ισορροπία του αυτοκινήτου. Ο γνωστός τρικύλινδρος κινητήρας 1.000 κ.εκ. αναβαθμίστηκε και έχει καλύτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας, ανακοίνωσε η μάρκα. Το Νοέμβριο που θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις θα είναι έτοιμες προς διάθεση δυο επιλογές όσον αφορά την αποδιδόμενη ισχύ. Η μια είναι ατμοσφαιρική με 71 ίππους και η άλλη υπερτροφοδοτούμενη με υψηλότερη απόδοση 90 ίππων. Αργότερα αναμένεται να προστεθεί στη γκάμα η ατμοσφαιρική έκδοση με τη μικρότερη ισχύ των 60 ίππων. Η μετάδοση της ισχύος πραγματοποιείται μέσω ενός πεντατάχυτου μηχανικού κιβωτίου ή μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη twinamic.

Δημιουργήθηκαν τρία εξοπλιστικά πακέτα (passion, prime, proxy) και ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός συνδυασμών χρωμάτων. Το βασικό επίπεδο εξοπλισμού και των δυο μοντέλων περιλαμβάνει, φώτα ημέρας LED, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, οπτική επαλήθευση σήματος κλειδώματος και immobilizer, cruise control με περιοριστή (limiter) μεταβλητής ταχύτητας, ένδειξη εξωτερικής θερμοκρασίας με προειδοποίηση παγετού, πίνακα οργάνων με μονόχρωμη οθόνη LCD και υπολογιστή ταξιδιού και ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά. Δεν αναμένονται σημαντικές διαφορές στις τιμές πώλησης. Οι πρώτες εκτιμήσεις θέλουν το forfour να είναι ακριβότερο από το fortwo γύρω στα 700 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v