To Opel Adam με νέο οικονομικό κινητήρα

Μέσω της νέας γκάμας του Adam, η Opel λανσάρει τον οικονομικό της τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 Ecotec Direct Injection.
To Opel Adam με νέο οικονομικό κινητήρα
του Σπύρου Ρέκκα

Από τη γκάμα του Adam ξεκίνησε η εμπορική καριέρα του νέου τρικύλινδρου κινητήρα 1.0 Ecotec Direct Injection. Συγκεκριμένα κινεί και τις δυο εκδόσεις αμαξώματος, εκείνο με σταθερή οροφή καθώς και το ανοιχτό που φέρει την ονομασία Rocks. Το αυτοκίνητο πόλης εφοδιάζεται με τον σύγχρονο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.000 κ.εκ. με υπερσυμπίεση. Η μάρκα ανακοίνωσε ότι προσφέρει καλή συμπεριφορά, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία. Αυτός ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού κάνει το ντεμπούτο του στη σειρά Adam συνδυασμένος με το ανανεωμένο, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Αναφέρεται ότι είναι πιο οικονομικός και πιο φιλικός προς το περιβάλλον και πως υπερέχει από πολλούς τετρακύλινδρους κινητήρες σε επίπεδο θορύβων και κραδασμών. Αυτή η μικρή κινητήρια μονάδα κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις ισχύος, που αποδίδουν 90 είτε 115 ίππους. Και οι δύο παράγουν ισχυρή ροπή στις χαμηλές στροφές και συγκεκριμένα 17,2 χλγμ. από τις 1.800 σ.α.λ. και σε μεγάλο εύρος στροφών. Σαν αποτέλεσμα, πετυχαίνει καλύτερη επιτάχυνση στις χαμηλές στροφές από μεγαλύτερους κινητήρες με παρόμοια ιπποδύναμη σε συνδυασμό με πολύ χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2.

Συγκριτικά με την υπάρχουσα, ατμοσφαιρική κινητήρια μονάδα 1.4 100 ίππων της Opel, ο νέος 1.0 προσφέρει αισθητά βελτιωμένες επιδόσεις. Ειδικότερα κατά την κίνηση, επιταχύνει από 80 – 120 χλμ./ώρα, σε 13,2’’(με τους 90 ίππους) ενώ η έκδοση 115 ίππους χρειάζεται μόλις 10,9’’.

Παρά τις ζωηρές επιδόσεις, ο 1.0 καταναλώνει μόλις 4,2 λιτρα/100χλμ. (90) και 4,9 (115) στο μικτό κύκλο, σύμφωνα με την εταιρεία. Η ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης (15 και 16-ιντσών) συμβάλλουν περαιτέρω στην εξοικονόμηση καυσίμου. Η νέα τρικύλινδρη μονάδα ήδη πληροί τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6.

Οι οδηγικές επιδόσεις του νέου Adam Rocks με 1.0 turbo είναι εφάμιλλες του στάνταρ Adam: η μέγιστη ταχύτητα είναι 180χλμ./ωρα (90) και 196 χλμ./ώρα (115), με χρόνο επιτάχυνσης 0 – 100χλμ./ώρα μόλις 11,9’’ και 9,9’’ αντίστοιχα. Παρά την κατά 15 χιλ. μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και τους φαρδύτερους θόλους τροχών, η κατανάλωση μικτού κύκλου του Roks είναι ελαφρώς υψηλότερη στα 4,5 και 5,1 λίτρα/100χλμ. – στην έκδοση 115 ίππων η αύξηση είναι μόλις 4%.

Οι προηγμένες τεχνολογίες περιλαμβάνουν άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης, ένα πολύ συμπαγές σύστημα υπερσυμπίεσης, συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό βαλβίδων και ελαφριά αλουμινένια δομή με πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Ανάμεσα στα πολλά, έξυπνα μέτρα που συμβάλλουν στην πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα είναι μπλοκ κυλίνδρων με μελετημένα ακουστικά χαρακτηριστικά, αντικραδασμικός άξονας τοποθετημένος στο κάρτερ – παγκόσμια πρωτιά για τρικύλινδρο κινητήρα, δομική απομόνωση του συστήματος ψεκασμού καυσίμου, καδένες χρονισμού με ανάστροφη οδόντωση και καλύμματα κινητήρα σχεδιασμένα για μείωση των θορύβων.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v