Tsantali Asia: Κυριαρχεί στην αγορά της Κίνας!

Εδώ και κάμποσο καιρό, νομίζω δεν υπάρχει οινοποιός, αλλά και οινοπαραγωγική χώρα στον κόσμο, που να μην έχει βάλει "στο μάτι" την Κινέζικη αγορά. Η αγορά της Κίνας θεωρείται το "Ελ Ντοράντο" στον σύγχρονο κόσμο του κρασιού, όχι μόνο λόγω του μεγέθους της, αλλά και χάρη στα τεράστια περιθώρια ανάπτυξης (τουλάχιστον) σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση κρασιού. Σε αυτήν ακριβώς την αγορά, μια Ελληνική οινοποιία έχει ήδη "καρφώσει" τη δική της σημαία, έχει ήδη καταφέρει σημαντική διείσδυση και προσβλέπει σε ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη. Πρόκειται για την Οινοποιία Τσάνταλη, και θα δείτε τι εννοώ, με τη βοήθεια των (εντυπωσιακών) αριθμών που ακολουθούν.


Έχουμε και λέμε λοιπόν: Από τα 1,34 δις κατοίκους της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, η αγορά κρασιού υπολογίζεται ότι αφορά σε περίπου 200 εκατομμύρια. Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία (2009) η κατά κεφαλήν κατανάλωση κρασιού είναι περίπου 1 λίτρο ετησίως, και αναμένεται να φτάσει τα 6-7 λίτρα μέσα στα επόμενα 2 χρόνια. Η χώρα παράγει κρασί, ωστόσο το εμφιαλωμένο κρασί (κυρίως από Γαλλία, Χιλή, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Αργεντινή και Νότιο Αφρική) κυριαρχεί και παρουσιάζει σταθερά ανοδικές τάσεις. Μάλιστα, η Κίνα θεωρείται η χώρα με το υψηλότερο ποσοστό αύξησης στις πωλήσεις κρασιού στον κόσμο αυτή την στιγμή!

Πώς εξηγείται αυτό το φαινόμενο σε μια χώρα που σίγουρα δεν έχει παράδοση στην παραγωγή αλλά και στην κατανάλωση κρασιού; Σύμφωνα με τις πηγές μου, η Κινέζικη κυβέρνηση, σε μία προσπάθεια να αποτρέψει την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών με βάση το ρύζι (το οποίο αποτελεί βασικό διατροφικό αγαθό για τη χώρα), έχει ξεκινήσει από τo 1987 καμπάνια ενημέρωσης και προβολής των αλκοολούχων ποτών που παράγονται από φρούτα, αλλά και του κρασιού συγκεκριμένα. Από τότε το κρασί κατακτά συνεχώς μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, αλλά και στην καθημερινότητα του Κινέζου καταναλωτή.

|ig:1-3|

Η Οινοποιία Τσάνταλη ήταν μία από τις πρώτες που διείσδυσαν στην Κινέζικη αγορά. Σήμερα, έχοντας συμπληρώσει 4 χρόνια παρουσίας στη χώρα, δραστηριοποιείται μέσω της θυγατρικής της, Tsantali Asia, που έχει έδρα στο Hong Kong και απασχολεί προσωπικό 10 ατόμων. Διαθέτει ήδη 25 ιδιόκτητες κάβες, εξυπηρετώντας, πέρα από το Hong Kong, τις καίριες επαρχίες Shangai, Fujian, Cantone, Guangxi, ενώ έχει στόχο τις 150-200 κάβες μέσα στην επόμενη 3ετία. Οι ετικέτες της διανέμονται ήδη σε περισσότερα από 250 σημεία (εστιατόρια, ξενοδοχεία, κάβες), τα οποία υπολογίζονται να φτάσουν τα 1500 στην 3ετία. Πέρα από τις δικές της ετικέτες, προμηθεύει και white label (house wine) ετικέτες σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, διοργανωτές εκδηλώσεων, αλλά και επιλεγμένους ιδιώτες πελάτες. Οι πωλήσεις της ξεπέρασαν τις 250.000 φιάλες το 2011, ενώ η εταιρεία διευρύνει συνεχώς το δίκτυο διανομής της, με στόχο την σταθερή αύξηση των πωλήσεων κατά 30% ετησίως. Τέλος, αξίζει να σας πω ότι η Tsantali Asia, εκτός από κρασί, διανέμει στην Κινέζικη αγορά και ελαιόλαδο από τη Χαλκιδική, την Κρήτη και τη Μυτιλήνη, ενώ προγραμματίζει τον εμπλουτισμό του portfolio της και με άλλα Ελληνικά προϊόντα.


Ήθελα από καιρό να ασχοληθώ με το πολύ σημαντικό αυτό Ελληνικό επίτευγμα, και ένα σχετικό άρθρο στον τελευταίο Οινοχόο μου έδωσε το έναυσμα. Είναι προφανές το πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζουμε την εξαγωγική δυναμική του Ελληνικού κρασιού στις μεγάλες αγορές, ειδικά μέσα στο δύσκολο και απαισιόδοξο κλίμα των ημερών που ζούμε. Έχω σκοπό να ασχοληθώ περαιτέρω με την Οινοποιία Τσάνταλη, καθώς σε ένα από τα επόμενα ταξίδια μου εντός Ελλάδας πρόκειται να επισκεφτώ τις εγκαταστάσεις της τόσο στη Ραψάνη, όσο και στο Άγιο Όρος. Αναμένεται συνέχεια λοιπόν...

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v