Opel Grandland X 1.6 CDTI 120 ίππων Auto: έμφαση στην άνεση και στην οικονομία

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Grandland X 1.6 CDTI 120 ίππων S/S, Auto 6T στην ντίζελ εκδοχή του και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Opel Grandland X 1.6 CDTI 120 ίππων Auto: έμφαση στην άνεση και στην οικονομία

Παρά τα θέματα που έχουν προκύψει με τους ρύπους των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, τα μοντέλα με μεγάλο αμάξωμα και ανάλογο βάρος που εξοπλίζονται με κινητήρα ντίζελ, εξακολουθούν να είναι κατάλληλα για όσους κινούνται κυρίως εκτός του αστικού περιβάλλοντος και κάνουν συχνά ταξίδια.

Το σημαντικότερο πλεονέκτημα τους είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, καθοριστικό στοιχείο για την διαμόρφωση του κόστους χρήσης. Όμως για να γίνει η απόσβεση της υψηλότερης τιμής τους σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα πρέπει να διανύονται τουλάχιστον 15.000 χλμ. τον χρόνο και ο προγραμματισμός να προβλέπει την διατήρηση του αυτοκινήτου στον ιδιοκτήτη του τουλάχιστον για τέσσερα χρόνια.

Η δοκιμή έγινε με το νέο Opel Grandland X 1.6 CDTI 120 ίππων S/S, Auto 6T. Πρόκειται για την πετρελαιοκίνητη εκδοχή του μεγαλύτερου SUV της γερμανικής φίρμας. Στο πακέτο του εξοπλισμού του αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου μήκους 4,47 μ. ξεχωρίζει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων(έξτρα). Η μονάδα αυτόματης επιλογής των σχέσεων μειώνει σημαντικά την κόπωση του οδηγού κυρίως όταν το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται σε διαδρομές που είναι απαραίτητες οι συνεχείς αλλαγές των σχέσεων στο κιβώτιο.



Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή, ο πετρελαιοκινητήρας έχει την ικανότητα να κινήσει το αυτοκίνητο ακόμη και όταν είναι φορτωμένο με τέσσερις ενήλικες και τις αποσκευές τους. Το μοτέρ που καταναλώνει ντίζελ αποδίδει ισχύ 120 ίππων στις 3.500 σ.α.λ. Καθοριστικό ρόλο στην απόδοση του κινητήρα παίζει και η υψηλή ροπή 30,4 χλγμ. που είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ. Όπως συμβαίνει σε κάθε κινητήρα ντίζελ η παροχή μεγάλης ποσότητας ροπής από χαμηλά είναι μια θετική επίδραση που συμβάλει στην απρόσκοπτη κίνηση του αυτοκινήτου.

Το αυτόματο κιβώτιο έχει καλή λειτουργία και συνεργάζεται ικανοποιητικά με τον πετρελαιοκινητήρα. Επιτυχημένη είναι και η επιλογή των σχέσεων για να εξασφαλισθεί η ομαλή κίνηση του αυτοκινήτου. Οι σχέσεις αλλάζουν αυτόματα με ομαλό τρόπο και χωρίς να προβληματίζουν τον οδηγό, που είναι αφοσιωμένος στον χειρισμό του αυτοκινήτου. Ωστόσο, η απουσία περισσότερων σχέσεων - η συγκεκριμένη μονάδα διαθέτει έξι σχέσεις- έχει σαν αποτέλεσμα την μειωμένη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα, την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου και την αύξηση του θορύβου όταν το μοτέρ πιεστεί.



Στη δοκιμή η μέση κατανάλωση ήταν 6,9 λίτρα/100χλμ., μια αποδεκτή τιμή που όμως θα ήταν μικρότερη αν το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είχε άλλες προδιάγραφες και κυρίως περισσότερες σχέσεις. Ιδανική επιλογή θα ήταν μια μονάδα οκτώ σχέσεων. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 4,6 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 118 γραμ./χλμ.

Θετικά σχόλια για την διαμόρφωση της καμπίνας και την επιλογή των υλικών. Οι σχεδιαστές εξασφάλισαν άνετο χώρο για τέσσερις ενήλικες επιβάτες ενώ σχετικά άνετα θα καθίσει και ο πέμπτος επιβάτης. Καθοριστικό ρόλο στην ευρυχωρία έπαιξε το μακρύ μεταξόνιο των 2.675 χιλ. Ο χώρος των αποσκευών έχει χωρητικότητα από 514 – 1.652 λίτρα. Η υψηλότερη τιμή παρέχεται όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό που αξίζει να τονισθεί είναι το χαμηλό επίπεδο θορύβου στη καμπίνα από την λειτουργία του κινητήρα. Τα αναβαθμισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοτέρ καθώς και η αποδοτική ηχομόνωση συμβάλουν στο χαμηλό επίπεδο θορύβου που υπάρχει στην ευρύχωρη καμπίνα. Το ταξίδι είναι άνετο και οι επιβάτες δεν καταπονούνται από κραδασμούς και ενοχλητικούς θορύβους. Μάλιστα οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές υιοθέτησαν στοιχεία από τα αντίστοιχα premiumμοντέλα για να εξασφαλίσουν άνετο ταξίδι.



Όσον αφορά τα υλικά κατασκευής είναι καλής ποιότητας και μαλακά στο μεγαλύτερο ποσοστό τους. Ανταποκρίνονται στη θέση του αυτοκινήτου στην αγορά και επιτρέπουν στη μάρκα να διεκδικήσει πωλήσεις από την ανώτερη κατηγορία των SUV. Πρόσθετα πλεονεκτήματα της γερμανικής πρότασης είναι η καλή ποιότητα κατασκευής και το προσεκτικό φινίρισμα. Στοιχεία τα οποία αποτελούν το σήμα κατατεθέν της φίρμας με την μεγάλη και ένδοξη ιστορία στον χώρο του αυτοκίνητου.

Διαθέτει την τελευταία γενιά συστημάτων IntelliLink συμβατών με Android Auto και Apple CarPlay καθώς και το σύστημα προσωπικής συνδεσιμότητας και υποστήριξης OnStar που περιλαμβάνει Wi-Fi Hotspot και πρόσθετες υπηρεσίες όπως κράτηση δωματίου σε ξενοδοχείο και αναζήτηση χώρου στάθμευσης. Τα Smartphone φορτίζονται ακόμα και ασύρματα.

Η τιμή του Opel Grandland X 1.6 CDTI 120 ίππων S/S, Auto 6T καθορίστηκε στα 27.300 ευρώ. Πρόκειται για μια καλή τιμή ανά εκτιμηθεί προσεκτικά το υπόβαθρο του αυτοκινήτου, η προσπάθεια να συμπεριληφθούν πολλά στοιχεία τα οποία συναντάμε στα premium μοντέλα και το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού.

Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις αφορούν τις αδυναμίες του αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων και την υψηλή κατανάλωση. Αν διέθετε το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων που υπάρχει στον καινούργιο πετρελαιοκινητήρα 2.000 κ.εκ. απόδοσης 177 ίππων, θα έπαιρνε υψηλότερη βαθμολογία.

Συμπέρασμα: Το Opel Grandland X είναι το καλύτερο μοντέλο στη γκάμα της γερμανικής φίρμας ανεξαρτήτως κατηγορίας. Αξίζει τα λεφτά του και είναι μια εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν ένα ικανό, άνετο και ασφαλές SUV και διανύουν αρκετές χιλιάδες χλμ. κάθε χρόνο. Η ποιότητα κατασκευής, η στιβαρή δομή, ο πλούσιος εξοπλισμός και η υψηλή τεχνολογία συμβάλουν στην αναβάθμιση της σχέσης του οδηγού με την αυτοκίνηση. Το μεγαλύτερο SUV τηςOpel, προϊδεάζει τους λάτρεις της αυτοκίνησης για το τεχνολογικό υπόβαθρο και τα χαρακτηριστικά των νέων μοντέλων της γερμανικής φίρμας που θα κυκλοφορήσουν το 2019.

ΠΗΓΗ ΑΠΕ - ΜΠΕ 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v