Η Ford πρώτη και στην αυτόνομη οδήγηση

Η Ford κατέλαβε την πρώτη θέση στη κατάταξη των καλύτερων στον τομέα της αυτοματοποιημένης οδήγησης.
Η Ford πρώτη και στην αυτόνομη οδήγηση

Η αυτόνομη οδήγηση είναι μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις της αυτοκίνησης. Στο πλαίσιο της ετήσιας ανεξάρτητης έρευνας Navigant Research, η Ford κατέλαβε την πρώτη θέση στη κατάταξη των καλύτερων στον τομέα της αυτοματοποιημένης οδήγησης. Στην αξιολόγηση στρατηγικής και κατασκευής συστημάτων αυτοματοποιημένης οδήγησης της Navigant, η Ford ήρθε πρώτη ανάμεσα σε 18 εταιρείες αυτοκίνητης και τεχνολογίας από όλο τον κόσμο.

Πρόκειται για μία σημαντική αναγνώριση επειδή η Navigant εφαρμόζει μία συνολική προσέγγιση ως προς τις απαιτήσεις της έλευσης των αυτόνομων οχημάτων στην αγορά σε κλίμακα, εμβαθύνοντας πέρα από το βαθμό προόδου του εξοπλισμού και του λογισμικού που κυριαρχεί στα πρωτοσέλιδα.

Και ενώ η μάρκα κάνει άλματα στην εξέλιξη του εξοπλισμού (hardware), γνωστού και ως πλατφόρμα αυτόνομων οχημάτων (Autonomous Vehicle Platform), και του λογισμικού (Virtual Driver System) δοκιμάζοντας ένα στόλο αυτόνομων οχημάτων Fusion Hybrid σε πίστες και δημόσιους δρόμους της χώρας από το 2013, υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά μέχρι να δούμε τα αυτόνομα οχήματα στην αγορά.

Πρωτίστως, το ‘κλειδί’ είναι η ενσωμάτωση. Οι πλατφόρμες υλισμικού και λογισμικού πρέπει να ενσωματωθούν σε ένα αποδοτικό σύστημα οχήματος υψηλής ποιότητας. Αυτό είναι περίπλοκη υπόθεση, καθώς τα διάφορα τα ηλεκτρικά και μηχανικά συστήματα πρέπει να ‘μιλάνε’ μεταξύ τους, κάτι που απαιτεί εξέλιξη των δευτερευόντων ενεργοποιητών ελέγχου.

Η διαχείριση ενέργειας πρέπει να βελτιστοποιηθεί, καθώς το υπολογιστικό σύστημα απαιτεί σημαντική ισχύ. Ο κινητήρας και το κιβώτιο πρέπει να ρυθμιστούν με στόχο τη μεγιστοποίηση της απόδοσης. Και η ανάρτηση πρέπει να σεταριστεί έτσι ώστε να προσφέρει μία απολαυστική εμπειρία ταξιδιού.

Επόμενη πρόκληση είναι η δυνατότητα παραγωγής. Η κατασκευή του ‘αυτοκινητιστικού τμήματος’ ενός αυτόνομου οχήματος δεν είναι εύκολη υπόθεση. Η Ford έχει τους ικανότερους εργαζόμενους στον κόσμο στους τομείς μηχανολογίας και παραγωγής. Καθημερινά στις εγκαταστάσεις παραγωγής της μάρκας σε όλο τον κόσμο, οι εργαζόμενοί μας συναρμολογούν όλα τα περίπλοκα συστήματα που ανέφερα παραπάνω και δημιουργούν παγκοσμίου κλάσης οχήματα– και το κάνουν εκατοντάδες φορές την ημέρα.

Μέσα από τη συνεργασία τους, οι ομάδες μηχανολογίας και παραγωγής είναι σε θέση να προσφέρουν την υψηλής ποιότητας, αξιόπιστη εμπειρία που θα απαιτούν οι πελάτες από ένα αυτόνομο όχημα. Καθώς τα αυτόνομα οχήματα θα καλύπτουν πολλά χιλιόμετρα,  θα μοιάζουν περισσότερα με τα σημερινά ταξί παρά με οχήματα ιδιωτικής χρήσης, με αποτέλεσμα η ποιότητα να παίζει κρίσιμο ρόλο για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην καταπόνηση της μεγάλης χρήσης.

Όλο αυτό είναι το αυτοκινητιστικό κομμάτι στην εξίσωση. Υπάρχουν και δύο ακόμα κρίσιμα σημεία για την έλευση των αυτόνομων οχημάτων στην αγορά.

 «Σύμφωνα με τα σχέδιά μας, τα αυτόνομα οχήματα αρχικά θα χρησιμοποιούνται σε υπηρεσίες μετακίνησης όπως σε στόλους ride hailing (μίσθωσης οχημάτων), ride sharing (κοινοχρησίας οχημάτων) ή package delivery (διανομής πακέτων) δήλωσε ο Raj Nair, Executive Vice President, Product Development, & Chief Technical Officer Ford Motor Company. Για να ενταχθούν όμως σε μία υπηρεσία μετακίνησης και να παρέχουν στοιχεία όπως διεπαφή χρήστη και πλοήγηση από σημείο σε σημείο, είναι απαραίτητο να υπάρχει ένας πάροχος υπηρεσιών. Επιπλέον, κάποιος πρέπει να διαθέτει και να συντηρεί τα οχήματα. Εμείς στη Ford, έχουμε δημιουργήσει το Ford Smart Mobility LLC για να υποστηρίξουμε την στρατηγική εμπορευματοποίησης, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου διαχείρισης και λειτουργίας των οχημάτων».


Περισσότερες πληροφορίες στο www.ford.gr

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v