Δεν πιάνεται!

Στην 87η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Toyota πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του ανανεωμένου Yaris.
Δεν πιάνεται!
Το Toyota Yaris, δείχνει άτρωτο από τις επιθέσεις που δέχεται. Οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα ήθελαν να έχουν ένα τόσο ολοκληρωμένο supermini στη γκάμα τους.

Στην 87η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η ιαπωνική φίρμα πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του ανανεωμένου Yaris. Η Toyota υλοποίησε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης ύψους 90 εκατομμυρίων ευρώ για να ενισχύσει την επιτυχία του Yaris, εισάγοντας νέα στιλιστικά στοιχεία και εκδόσεις, αναβαθμίζοντας την οδική συμπεριφορά και ασφάλεια  και λανσάροντας ένα νέο, πολύ αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.5. Καταγράφοντας ήδη πολύ ισχυρά αποτελέσματα πωλήσεων, το ανανεωμένο Yaris στοχεύει να φτάσει σε ακόμα μεγαλύτερα ύψη.

Το αυτοκίνητο συνέχισε να αυξάνει το μερίδιό του στην κατηγορία B (supermini) στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης από το 2011 που λανσαρίστηκε η τρίτη γενιά του μοντέλου, ξεπερνώντας πέρσι το 6,5% και τις 208.000 μονάδες. Σχεδίαση, ποιότητα, επιδόσεις και ασφάλεια είναι πρωταρχικά κριτήρια αγοράς και βρίσκονται στο επίκεντρο του προγράμματος βελτιώσεων Toyota.

Η υβριδική ισχύς παραμένει ένα μοναδικό επιχείρημα πωλήσεων για το μοντέλο, ένα σύστημα που αυτή τη στιγμή συγκεντρώνει πάνω από το 40% όλων των ευρωπαϊκών πωλήσεων του Yaris. Το Yaris έχει μία ισχυρή ευρωπαϊκή κληρονομιά, καθώς κατασκευάζεται στην παραγωγική μονάδα της Toyota (Toyota Motor Manufacturing France) στην Valenciennes από το 2001. Η παραγωγή πέρασε τα τρία εκατομμύρια μονάδες το 2016, με τα αυτοκίνητα, εκτός της Ευρώπης, να εξάγονται και σε όλο τον κόσμο, όπως Αφρική, Β. Αμερική και στις αγορές Μ. Ανατολής στην Ασία.

Η Toyota ανέθεσε το σχεδιασμό του Yaris στο ευρωπαϊκό στούντιο σχεδίασης. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που οι αλλαγές που αποφασίστηκαν για το Yaris στην Ευρώπη θα υιοθετηθούν στο αδερφικό μοντέλο Vitz που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.

Επιχειρώντας κάτι πολύ πιο ουσιαστικό από ένα απλό facelift στη μέση του κύκλου ζωής, το πρόγραμμα των 90 εκατομμυρίων ευρώ περιλαμβάνει την υιοθέτηση 900 και πλέον νέων εξαρτημάτων για τη βελτίωση της σχεδίασης, των δυναμικών επιδόσεων και της ασφάλειας του αυτοκινήτου. Η νέα εμφάνιση με σημαντικές στιλιστικές αλλαγές μπροστά και πίσω, είναι προϊόν του στούντιο σχεδίασης  ED2 της Toyota στη Νότια Γαλλία.

Η ομάδα του ED2, εδώσε μία πιο δυναμική εμφάνιση με περισσότερο ‘νεύρο’, που παράλληλα θα αποπνέει φινέτσα και ποιότητα. Για το σκοπό αυτό, τα εμπρός και πίσω τμήμα του αυτοκινήτου αποκτά νέα σχεδιαστική δομή με ισχυρότερη τρισδιάστατη ποιότητα, μεγαλύτερη έμφαση στις οριζόντιες γραμμές για τη δημιουργία οπτικού πλάτους, και χαμηλότερο κέντρο βάρους. Επίσης υιοθετήθηκαν νέοι προβολείς που προσφέρουν καλύτερη απόδοση. Δύο νέες αποχρώσεις έχουν προστεθεί στη γκάμα του Yaris – Hydro Blue και Tokyo Red, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό σε δέκα.

Η έμφαση στις αλλαγές του εσωτερικού ήταν να διατηρηθεί η τολμηρή και μοντέρνα εμφάνιση της καμπίνας, με νέες ταπετσαρίες και διάκοσμο και αναβαθμισμένα όργανα και χειριστήρια με στόχο τη βέλτιστη εργονομία και απόδοση HMI (human-machine interface). Ο πίνακας οργάνων του οδηγού έχει νέα διάταξη δύο αναλογικών οργάνων που πλαισιώνουν μία νέα έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών πληροφοριών 4,2 ιντσών - στάνταρ από την έκδοση Mid.

Διαφορετικές πληροφορίες και δεδομένα οχήματος μπορούν να επιλέγονται και να ρυθμίζονται μέσω των διακοπτών ελέγχου στο τριάκτινο τιμόνι, το οποίο φέρει νέα διακοσμητικά σε piano black (από τη Mid και πάνω). Ένα νέο χρωμιωμένο διακοσμητικό πλαισιώνει τα όργανα, προσδίδοντας μία πρόσθετη νότα ποιότητας.

Άλλες αλλαγές αφορούν τους νέους αεραγωγούς τύπου φτερωτής, τον μπλε φωτισμό οργάνων και μία πιο σύγχρονη εκδοχή της οθόνης πολυμέσων και των χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα, μαζί με δύο νέους διακόπτες που είναι πιο απέριττοι σε εμφάνιση και πιο εύχρηστοι σε λειτουργία.

Το ανανεωμένο Yaris σηματοδοτεί το λανσάρισμα ενός νέου τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.5 στη γκάμα που αντικαθιστά την τρέχουσα μονάδα 1.33. Ο νέος κινητήρας εξελίχθηκε με γνώμονα τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6c και τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου RDE (Real Driving Emission), ενώ την παραγωγή του έχει αναλάβει η Toyota Motor Industries Poland.

Ο κινητήρας είναι μέλος της οικογένειας Toyota ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency), και υιοθετεί νέα τεχνικά χαρακτηριστικά για καλύτερες επιδόσεις και πιο απολαυστική οδήγηση, με ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης έως 12%.

Ο κινητήρας 1.5 αποδίδει μέγιστη ισχύ 111 ίππους και μέγιστη ροπή 13,6 χλγμ. στις 4.400 σ.α.λ. Συγκριτικά με τον 1.33, είναι 0,8΄΄ ταχύτερος στην επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα (11,0΄΄ έναντι 11,8΄΄), ενώ στην ταχύτητα προσπέρασης με 5η σχέση η βελτίωση είναι πάνω από ένα δευτερόλεπτο, πετυχαίνοντας το 80 – 120 χλμ./ώρα σε 17,6΄΄ συγκριτικά με τα 18,8΄΄.

Το Yaris παραμένει μοναδικό στην κατηγορία B που διατίθεται με υβριδικό σύστημα κίνησης. Η κορυφαία και φιλική προς το χρήστη τεχνολογία της Toyota προσφέρει εξαιρετική κατανάλωση και τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων στην κατηγορία (από 75 γραμ.CO2/χλμ.).
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v