Τι άλλο θα δούμε από την Toyota;

Αφού μας παρουσίασε την τεχνολογία Plug-in Hybrid Vehicle, η Toyota λανσάρει την δεύτερη γενιά του Prius Plug-in Hybrid.
Τι άλλο θα δούμε από την Toyota;
Η κούρσα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι συναρπαστική. Τα πιο δυνατά άλογα του κόσμου τρέχουν με ξέφρενη ταχύτητα. Είναι ακούραστα, συνδυάζουν τις ικανότητες στο τρέξιμο με την τακτική και οποίο προετοιμασθεί καλύτερα, αυξάνει τις πιθανότητες να τερματίσει πρώτο.

Η Toyota, έχει αποδείξει την αξία της και στον τεχνολογικό τομέα. Είναι η πρώτη εταιρεία που προσέφερε στον κόσμο την τεχνολογία PHV (Plug-in Hybrid Vehicle). Τώρα με το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς Prius Plug-in Hybrid, κάνει το επόμενο βήμα για την επίτευξη του στόχου μείωσης εκπομπών CO2 από ολόκληρο το στόλο της κατά 90% μέχρι το 2050, με τη χρήση τεχνολογιών HV (Hybrid Vehicle) PHV, EV (Electric Vehicle) και FCV (Fuel Cell Vehicle).

Η δεύτερη γενιά του Prius Plug-in Hybrid, προσφέρει πολυάριθμες, προηγμένες τεχνολογικές καινοτομίες, ανάμεσα στις οποίες δύο πρωτιές για την Toyota – σύστημα θέρμανσης μπαταρίας και σύστημα ηλεκτροκίνησης Dual Motor, και δύο παγκόσμιες πρωτιές – ένα φωτοβολταϊκό σύστημα οροφής που αυξάνει την ηλεκτρική αυτονομία και κλιματισμό με αντλία θερμότητας ψεκασμού αερίου.

Με ηλεκτρική αυτονομία που έχει υπερδιπλασιαστεί - πάνω από 50 χλμ. και τελική ταχύτητα EV αυξημένη από 85 σε 135 χλμ./ώρα, το νέο Prius Plug-in Hybrid αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο άλμα προόδου σε απόδοση, επιδόσεις, καινοτομία και στυλ, υπηρετώντας πιστά το στόχο της Toyota για τη δημιουργία του  οικολογικού αυτοκινήτου.

Στη καρδιά του νέου Prius Plug-in Hybrid βρίσκεται η τελευταία γενιά της προηγμένης τεχνολογίας PHV της Toyota, που προσφέρει στους οδηγους δύο αυτοκίνητα σε ένα, ακόμα πιο προηγμένο πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης και μία πλήρως ηλεκτρική εμπειρία οδήγησης με διπλάσια αυτονομία σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου.

Η σημαντική αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας από 25 χλμ. σε 50 χλμ. απορρέει από τεχνολογικές βελτιώσεις σε τρεις θεμελιώδεις τομείς: βέλτιστη εξέλιξη μπαταρίας, μεγιστοποίηση EV επιδόσεων και πιο αποδοτικό συνολικό αεροδυναμικό πακέτο.

Τοποθετημένη κάτω από τον πίσω χώρο αποσκευών, η μπαταρία ιόντων λιθίου μεγάλης χωρητικότητας είναι ζωτικής σημασίας για την υπερδιπλάσια αύξηση ηλεκτρικής αυτονομίας του νέου Toyota PHV, που υπερβαίνει τα 50 km. Η χωρητικότητα της μπαταρίας έχει διπλασιαστεί αντίστοιχα από 4,4 σε 8,8 kWh. Εν τούτοις, ο όγκος της μπαταρίας έχει αυξηθεί μόνο κατά 66% -από 87 σε 145 λίτρα, και στα 120 κιλά, είναι μόνο 50% βαρύτερη από την προκάτοχό της.

Η ηλεκτρική ισχύς έχει επίσης αυξηθεί κατά 83% χάρη στην εξέλιξη του πρώτου υβριδικού συστήματος κίνησης της Toyota που υιοθετεί Dual Motor Drive System. Ένα νέο, πολύ συμπαγές μονόδρομο κιβώτιο επιτρέπει στη γεννήτρια του υβριδικού συστήματος να λειτουργεί σαν δεύτερος ηλεκτροκινητήρας που αυξάνει την ηλεκτρική κινητήρια ισχύ για καλύτερη επιτάχυνση, πιο συναρπαστικές επιδόσεις και μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα, μειώνοντας σημαντικά τη συχνότητα εκκίνησης του κινητήρα.

Ακόμα πιο περιορισμένη χρήση του κινητήρα ενώ το Prius Plug-in Hybrid λειτουργεί σε EV drive mode διασφαλίζει η βελτιωμένη απόδοση του νέου συστήματος PHV που βασίζεται στην 4η γενιά της πλήρως υβριδικής τεχνολογίας, η οποία τροφοδοτεί το νέο Prius με αρκετές προηγμένες, νέες τεχνολογίες.

Το σύστημα κλιματισμού (A/C) λειτουργεί τώρα μέσω μιας αντλίας θερμότητας ψεκασμού αερίου – παγκόσμια τεχνολογική πρωτιά – που θα θερμαίνει την καμπίνα σε εξωτερικές θερμοκρασίες μέχρι -100 C, χωρίς λειτουργία του κινητήρα, μειώνοντας επομένως τις επιπτώσεις που έχει η θέρμανση της καμπίνας τόσο στην κατανάλωση όσο και στην ηλεκτρική αυτονομία.

Πολύ πιο αποδοτική από τη θέρμανση μέσω του κινητήρα ή τα ηλεκτρικά καλοριφέρ υψηλής ισχύος, η αντλία θερμότητας μπορεί να θερμάνει αποδοτικά το εσωτερικό χρησιμοποιώντας τη θερμότητα που απορροφά από τον εξωτερικό αέρα. Ο μηχανισμός ψεκασμού αερίου που τοποθετείται στο σύστημα αντλίας διασφαλίζει αποτελεσματική θέρμανση ακόμα και με χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες.

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της φόρτισης, ένα νέο σύστημα θέρμανσης μπαταρίας, θα θερμαίνει τα κελιά σε αποδοτική θερμοκρασία λειτουργίας, με κρύες εξωτερικές συνθήκες μέχρι -200 C. Αυτό διασφαλίζει ότι τόσο η ισχύς όσο και η απόδοση της μπαταρίας διατηρούνται σε επαρκές επίπεδο για ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων των χαμηλών  θερμοκρασιών στην ηλεκτρική αυτονομία της μπαταρίας, με την πλήρη ισχύ να είναι διαθέσιμη από την εκκίνηση ακόμα και σε πολύ ψυχρές συνθήκες.

Η μέγιστη ισχύς φόρτισης έχει αυξηθεί από 2 σε 3,3 kW, ενώ η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται πλήρως μέχρι 65% ταχύτερα, σε μόλις 2 ώρες με τη φίσα Type II Mode III Mennekes, και 3 ώρες και 10 λεπτά σε μία στάνταρ οικιακή πρίζα.

Η διαδικασία φόρτισης είναι τώρα προγραμματιζόμενη εβδομαδιαία σε καθημερινή βάση και περιλαμβάνει τη δυνατότητα ταυτόχρονης φόρτισης και προ-ψύξης ή προ-θέρμανσης της καμπίνας.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v