Premium και ξερό ψωμί

Κόντρα σε όλα τα προγνωστικά η αγορά των ακριβών αυτοκινήτων σημείωσε ανοδική πορεία στην Ελλάδα το 2016.
Premium και ξερό ψωμί

Στην Ελλάδα όλα γίνονται. Αυτό λέμε συχνά, όταν διαπιστώνουμε ότι συμβαίνουν πράγματα τα οποία δεν ταιριάζουν στις οικονομικές συνθήκες που ζούμε τα τελευταία χρόνια. Ένα ακόμη παράδοξο είναι η κίνηση στην αγορά των πολυτελών αυτοκίνητων το 2016.


Ενώ θα περίμενε κάνεις ότι η αγορά των ακριβών αυτοκινήτων θα σημείωνε πτώση σε ότι αφορά τον όγκο των πωλήσεων, λόγω της οικονομικής κρίσης, τελικά καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων και σαφής προτίμηση των αγοραστών στα ακριβά γερμανικά μοντέλα.


Τα γερμανικά προϊόντα με τέσσερις ρόδες έχουν τον τρόπο τους να σαγηνεύουν τον οδηγό και να παίρνουν μια ξεχωριστή θέση στη καρδιά του εραστή της αυτοκίνησης.


Το ταμπλό των πωλήσεων των καινούργιων πολυτελών αυτοκινήτων για το 2016 έγραψε τα εξής:


- Η Mercedes πούλησε 4.432 καινούργια αυτοκίνητα υψηλής αξίας. Μερικά μοντέλα της ξεπερνούν και τις 100.000 ευρώ. Η αύξηση του όγκου των πωλήσεων της άγγιξε το εντυπωσιακό νούμερο 23,7%. Το 2015 είχε βάλει πινακίδες σε 3.584 αυτοκίνητα. Η πρωτοφανής επίδοση της μάρκας με σήμα το αστέρι, οφείλεται στην έξυπνη εμπορική πολιτική της, η οποία αναδεικνύει τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μοντέλων και την μοντέρνα σχεδίαση τους.

Κυρίως, η αύξηση στις πωλήσεις ήρθε από τις επιτυχημένες συμφωνίες με τις εταιρείες που διαχειρίζονται τις εταιρικές πωλήσεις κάθε μορφής(ενοικιάσεις, εμπορικοί στόλοι, ιδιωτικές πωλήσεις, leasing, κ.α.). Αν και τα μοντέλα της Mercedes δεν έχουν ξεπεράσει την ικανότητα των μοντέλων της BMW στον τομέα της οδηγοκεντρικής προσέγγισης, κατάφεραν να είναι μπροστά στην ελληνική αγορά. Η Mercedes είναι η πρώτη premium μάρκα στην ελληνική αγορά.
Κατέλαβε το 5,6% από τη συνολική πίττα των πωλήσεων και κατατάχθηκε στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης. Μια επιτυχία πρώτου μεγέθους, η οποία έρχεται να ανεβάσει σε τρεις τις συνεχόμενες χρονιές που η μάρκα κόβει πρώτη το νήμα στην ελληνική αγορά της κρίσης και της ανέχειας.

- Η BMW, όμως ήταν η πρωταθλήτρια του 2016, στον τομέα της αυξητικής τάσης του συνολικού όγκου των πωλήσεων καινούργιων πολυτελών αυτοκινήτων. Ξεκίνησε δυναμικά τη περασμένη χρόνια ανεβάζοντας συνεχώς τον ρυθμό των ταξινομήσεων και πουλώντας πανάκριβα αυτοκίνητα σε όσους μπορούσαν να τα αποκτήσουν. Ο ρυθμός ανόδου της γερμανικής μάρκας στην Ελλάδα της κρίσης ήταν εντυπωσιακός και αποτελεί μια καλή εργασία για τους επιστήμονες που ασχολούνται με τις επιδράσεις της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα.

Η μάρκα που έχει σκοπό την οδηγική απόλαυση και την ευχαρίστηση του οδηγού ακόμη και όταν η ταχυτητα είναι 250 χλμ./ώρα, χτύπησε την κορυφή στον τομέα της αύξησης των πωλήσεων. Το νούμερο που θα θυμούνται για χρόνια τα στελέχη της μάρκας στην Ελλάδα και στη Γερμανία είναι 28,1%.


Ακολούθησε πρωτοποριακή εμπορική πολιτική έκανε αποδοτικές συνεργασίες και κατέλαβε τη δεύτερη θέση στη κατηγόρια των premium αυτοκινήτων. Η θέση της στη γενική λίστα των πωλήσεων είναι στο νούμερο εννέα και το ποσοστό της στη συνολική πίτα των πωλήσεων ανέρχεται στο 4,9%. Πούλησε 3.843 καινούργια ακριβά αυτοκίνητα.

- Η Audi, πάλεψε με αξιοθαύμαστο τρόπο να ξεπεράσει τις συνέπειες από το dieselgate. Η αμιγώς ελληνική αντιπροσωπεία Kosomocar, βρέθηκε σε δύσκολη θέση. Τα κατάφερε όμως να περιορίσει τις απώλειες χάρη στην έξυπνη εμπορική πολιτική και την εμμονή της να μην αλλοιώσει τις αξίες της. Η πτώση του όγκου των πωλήσεων ήταν μόνο 1,9% σε σχέση με το 2015.

Πούλησε 2.618 καινούργια αυτοκίνητα που σε μεγάλο ποσοστό είχαν και το πρόσθετο πλεονέκτημα της τετρακίνησης. Κατέλαβε τη δέκατη τρίτη θέση στη γενική λίστα και το ποσοστό της στη πίτα ήταν 3,3%. Το 2017, ξεκίνησε δυναμικά. Έχει την ευκαιρία να απολαύσει τους καρπούς και από το λανσάρισμα του ολοκαίνουργιου Q2.

- Η Volvo, δυσκολεύτηκε να ανέλθει την κλίμακα των πωλήσεων τη χρονιά που έφυγε. Οι ενέργειες της και η αλλαγή των κινητήρων επηρέασαν αρνητικά τις πωλήσεις της σουηδικής μάρκας. Το αρνητικό αποτέλεσμα στον όγκο των πωλήσεων που σημειώθηκε το 2016 είναι πρωτοφανές.

Η πτώση είναι μεγάλη και δυστυχώς έφτασε στο 32,1% για το δωδεκάμηνο του 2016, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015. Δόθηκε μεγάλο βάρος στο νέο XC90 και μειώθηκε η δύναμη κρούσης στα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας. Η αγορά κατέταξε τη Volvo στη δέκατη έκτη θέση. Το ποσοστό της στη συνολική πίτα των πωλήσεων συρρικνώθηκε στο 1,8%, αφού πούλησε μόνο 1.458 καινούργια αυτοκίνητα.

Το 2015 είχε διαθέσει στην ελληνική αγορά 2.148 αυτοκίνητα. Φέτος, θα επιχειρηθεί η ανασυγκρότηση της εμπορικής πολιτικής. Αρχικά δίνει έμφαση στο νέο S90.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v