H ριψοκίνδυνη οδήγηση και οι νέοι

Η ριψοκίνδυνη οδήγηση βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας, πρωτότυπης καμπάνιας της Ford. Δείτε το βίντεο.
H ριψοκίνδυνη οδήγηση και οι νέοι
του Σπύρου Ρέκκα

Όσοι θέλουν να παραδεχθούν τα λάθη που έκαναν στη νεαρή ηλικία τους, κατά την διάρκεια μια ειλικρινούς συζήτησης μάλλον θα αναφερθούν και στις παράτολμες ενέργειες που έκαναν κατά την διάρκεια της οδήγησης. Κάθε νέος οδηγός διψάει για εμπειρίες πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου που εξασφάλισε είτε ‘’δανείσθηκε’’ τις νυχτερινές ώρες από τον πατέρα του.

Σε όλο τον κόσμο, τα τροχαία ατυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου για νεαρά άτομα. Στην Ευρώπη, οι νέοι έχουν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες να σκοτωθούν σε τροχαία ατυχήματα. Οι έρευνες δείχνουν ότι η διάσπαση της προσοχής και η χρήση αλκοόλ ευθύνονται για τους περισσότερους θανάτους νέων ηλικίας 18-24 ετών το καλοκαίρι.

Έρευνα της Ford μεταξύ περισσότερων από 6.500 νεαρών Ευρωπαίων δείχνει ότι το 43% έχει στείλει SMS, το 36% έχει τηλεφωνήσει, το 11% έχει παρακολουθήσει βίντεο στο κινητό ενώ οδηγεί, και το 13% έχει οδηγήσει μετά από κατανάλωση αλκοόλ.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι το 26% είχε κάποιο ατύχημα, ενώ το 20% έχει βρεθεί σε αυτοκίνητο που το σταμάτησε η αστυνομία. Το καλοκαίρι, όταν τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα είναι στο φόρτε τους, το 68% τον οδηγών αντιμετωπίζει πιο χαλαρά το θέμα της οδικής συμπεριφοράς.

Η Ford δημοσιεύει το κωμικό βίντεο για τους “Blown Ups” – ‘φουσκωτοί ενήλικες’ που είναι σχεδιασμένοι για να αποτρέπουν την ριψοκίνδυνη συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 41% οδηγεί πιο ριψοκίνδυνα όταν έχει φίλους στο αυτοκίνητο, και μέχρι το 57% οδηγεί με μεγαλύτερη ασφάλεια με πιο μεγάλους συγγενείς. Το πρόγραμμα Ford Driving Skills for Life προσφέρει δωρεάν εκπαίδευση για νεαρούς οδηγούς. Μέχρι το τέλος του 2016, το πρόγραμμα θα έχει εκπαιδεύσει πάνω από 20.000 οδηγούς σε 13 ευρωπαϊκές χώρες.

Στην Ευρώπη, οι νεαροί 18 – 24 ετών αποτελούν το 8% του συνολικού πληθυσμού αλλά δυστυχώς και το 15% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Στο καλοκαίρι, το πρόβλημα επιδεινώνεται καθώς οι νέοι ηλικίας 18 – 24 ετών συγκεντρώνουν το 21% όλων των θανάτων από τροχαία ατυχήματα το καλοκαίρι.

Η ριψοκίνδυνη συμπεριφορά θεωρείται κύριος παράγοντας σύμφωνα με τις στατιστικές οι οποίες δείχνουν επίσης ότι μεταξύ του 2004 και του 2013, 62.000 νέοι σκοτώθηκαν σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Σύμφωνα με την αναφορά του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, η κακή εκτίμηση του δρόμου, η επιρροή από ουσίες ή το στρες και η διάσπαση της προσοχής είναι από τις πιο συνηθισμένες αιτίες εμπλοκής των νεαρών οδηγών σε ατυχήματα.

Το 57% των νεαρών οδηγών παραδέχεται επίσης ότι οδηγεί με μεγαλύτερη ασφάλεια όταν βρίσκονται στο αυτοκίνητο οι γονείς ή οι παππούδες του, ενώ το 41% δήλωσε ότι έχει την τάση να οδηγεί πιο ριψοκίνδυνα με φίλους.

Ανάμεσα στις χαρές της καλοκαιρινής οδήγησης είναι τα ταξίδια με το αυτοκίνητο, τα μουσικά φεστιβάλ και η παραλία. Η έρευνα έδειξε ότι το 68% των νέων νιώθει πιο χαλαρό στην οδήγηση κατά τις θερινούς μήνες, και το 54% αφαιρείται βλέποντας κάποια ελκυστική παρουσία στο δρόμο.

Από τους ερωτηθέντες, το 45% παραδέχτηκε ότι θα έμπαινε στον πειρασμό να οδηγήσει ένα υπέρβαρο και γεμάτο από φίλους αυτοκίνητο, το 25% ότι θα δεχόταν να μπει στο αυτοκίνητο με κάποιον που γνωρίζει ότι είναι μεθυσμένος, και το 24% ότι θα οδηγούσε έχοντας πάρει ναρκωτικά. Ενώ ο αριθμός όσων επισκέπτονται φεστιβάλ αυξάνεται. Συνολικά, το 41% πιστεύει ότι μερικές φορές οδηγεί παράτολμα, το 26% ότι έχει εμπλακεί σε ατύχημα και ότι το 20% ότι έχει βρεθεί σε αυτοκίνητο που το έχει σταματήσει η αστυνομία.

Συνολικά, το 93% θεωρεί ότι έχει τα κατάλληλα οδηγικά προσόντα – αλλά το 54% παραδέχεται ότι δεν οδηγεί πάντα με απόλυτη ασφάλεια. Οι νεαροί άνδρες έχουν τριπλάσιες πιθανότητες από τις κοπέλες να διασπαστεί η προσοχή τους βλέποντας μία ελκυστική παρουσία στο δρόμο. Οι νεαροί άνδρες έχουν μεγαλύτερη τάση να οδηγούν γρήγορα, να χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα και να οδηγούν μεθυσμένοι.

Στη Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Βρετανία, από τους ερωτηθέντες, οι Γάλλοι οδηγοί έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να τους σταματήσει η αστυνομία ενώ οδηγούν. Οι Γερμανοί ανησυχούν λιγότερο για την πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα. Οι Ιταλοί κάνουν τη μεγαλύτερη χρήση κινητών τηλεφώνων, ενώ οι Ισπανοί τείνουν να οδηγούν ριψοκίνδυνα όταν μεταφέρουν φίλους. Οι Βρετανοί οδηγοί έχουν τη μεγαλύτερη συχνότητα ατυχημάτων από διάσπαση της προσοχής εξ αιτίας μιας ελκυστικής παρουσίας στο δρόμο.

Το πρόγραμμα της Ford DSFL που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στην Αμερική πριν από 13 χρόνια, προσφέρει τώρα σεμινάρια σε Βέλγιο, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Ρουμανία, Ρωσία, Ισπανία, Τουρκία και ΗΠΑ. Τα μαθήματα καλύπτουν αναγνώριση κινδύνων, έλεγχο του οχήματος, έλεγχο της ταχύτητας και του όγκου καθώς και τους κινδύνους που προκαλούνται από την οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ, οδήγηση μετά από χρήση ναρκωτικών ουσιών, και λήψη selfies – μετά από προηγούμενη έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ford το 2014, αποκαλύφθηκε ότι 1 στους 4 νεαρούς οδηγούς έχει ποζάρει για μία “selfie” πίσω από το τιμόνι.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v