Η Μόντσα υποδέχεται την F1

Λίγες ημέρες απέμειναν για το ιταλικό Grand Prix το οποίο θα διεξαχθεί στον «Ναό της Ταχύτητας», την Μόντσα.
Η Μόντσα υποδέχεται την F1
του Σπύρου Ρέκκα

Το Σαββατοκύριακο θα διεξαχθεί το ιταλικό Grand Prix στη Μόντσα. Εκεί τα μονοθέσια επιλέγουν διαμόρφωση πολύ χαμηλής αεροδυναμικής απόδοσης καθώς "Ο ναός της ταχύτητας" έχει μερικές από τις πιο γρήγορες ευθείες του προγράμματος F1. Η μέση γόμα P Zero White (άσπρο σιρίτι) και η μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι) επιλέχθηκαν για το ιταλικό Grand Prix. Πρόκειται για γόμες με πολλές ιδιότητες ώστε να μπορούν να ισορροπήσουν τις μοναδικές απαιτήσεις της Μόντσα για απόδοση και αντοχή. Η γόμα και ο σκελετός των ελαστικών δοκιμάζονται σκληρά κατά τη διάρκεια ενός γύρου λόγω των υψηλών φορτίων που φτάνουν τα 4.5g αλλά και από τα δυνατά χτυπήματα στα διάσημα κερμπ.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Η Μόντσα είναι πάντα ένας από τους κορυφαίους αγώνες της σεζόν με απίστευτη ιστορία και ατμόσφαιρα. Φέτος επιλέξαμε μέση και μαλακή γόμα αντί για μέση και σκληρή που είχαμε πέρυσι. Πιστεύουμε πως οι γόμες αυτές ταιριάζουν στη Μόντσα και στην έμφαση που δίνει αυτή η πίστα στην ταχύτητα.
Αναμένομε ένα λογικό βαθμό φθοράς και πτώσης της απόδοσης. Η δουλειά που θα γίνει κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών θα είναι πολύ σημαντική στην επιλογή της βέλτιστης στρατηγικής. Καθώς οι δυο γόμες θα έχουν παραπλήσια απόδοση αυτό δημιουργεί πολλές επιλογές. Τα μονοθέσια αγωνίζονται στη Μόντσα με ελάχιστες κλίσεις στις αεροτομές αυτό αυξάνει τη δουλειά των ελαστικών στη φάση της πέδησης και της επιτάχυνσης. Καθότι το αεροδυναμικό φορτίο είναι πολύ χαμηλό εναπόκειται στα ελαστικά να παράγουν όλη τη μηχανική πρόσφυση. Το πάτημα πάνω στα κερμπ στη Μόντσα είναι μια συνολική πρόκληση για τα ελαστικά μας καθώς απαιτείται αντοχή αλλά και απόδοση. Ολοκληρώσαμε την έρευνα γύρω από το τι συνέβη στο ελαστικό του Vettel στο Σπα. Τα λεπτομερή συμπεράσματα από την τεχνική μας ανάλυση θα παρουσιαστούν στη Μόντσα».

Μια γρήγορη πίστα σαν τη Μόντσα είναι πιο απαιτητική για τα ελαστικά από μια αργή πίστα καθώς όλες οι δυνάμεις που ασκούνται συντελούν στην αύξηση της θερμοκρασίας ειδικά στον ώμο του ελαστικού. Υπάρχουν σημαντικά πλευρικά φορτία στη Μόντσα λόγω των παρατεταμένων στροφών όπως είναι η Παραμπόλικα αλλά και μεγάλα φορτία στο διαμήκη άξονα λόγω της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης. Με το αεροδυναμικό φορτίο να είναι ελάχιστο στη Μόντσα οι οδηγοί πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα τα πίσω ελαστικά αποφεύγοντας το σπινάρισμα στη φάση της επιτάχυνσης. Η επιλογή χαμηλής αεροδυναμικής απόδοσης γίνεται για να μεγιστοποιηθεί η τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 360 χλμ./ωρα.

Ο Lewis Hamilton κέρδισε πέρυσι ακολουθώντας στρατηγική 1 pit stop στον αγώνα των 53 γύρων όπου χρησιμοποιήθηκαν η μέση και η σκληρή γόμα. Ο οδηγός της Mercedes ξεκίνησε με τη μέση γόμα και έβαλε τη σκληρή στον 25ο γύρο.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v