Η BMW εξελίσσει τις κυψέλες καυσίμου

Η BMW με την συνεργασία της Toyota εξελίσσει τις δικές της μονάδες κυψελών καυσίμου, συμβάλλοντας έτσι στην περιβαλλοντική προστασία.
Η BMW εξελίσσει τις κυψέλες καυσίμου
του Σπύρου Ρέκκα

Η επόμενη σελίδα στην ιστορία της αυτοκίνησης σχετικά με τις μονάδες παράγωγης ισχύος θα ασχολείται κυρίως με την ανάπτυξη και την εφαρμογή των κυψελών καυσίμου. Οι καινοτομικές διατάξεις που εδώ και πολλά χρόνια έχουν δημιουργηθεί στα εργαστήρια των αυτοκινητοβιομηχανιών και βρίσκουν εφαρμογή σε μικρό αριθμό μοντέλων, τώρα παίρνουν πιο σημαντικό ρόλο στη κίνηση των αυτοκίνητων.

Η BMW με την συνεργασία της Toyota εξελίσσει τις δικές της μονάδες κυψελών καυσίμου. Οι κυψέλες καυσίμου έχουν την ικανότητα να ενώνουν το αποθηκευμένο υδρογόνο με το ελεύθερο οξυγόνο της ατμοσφαίρας και να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια, η οποία κινεί ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες. Είναι μονάδες μηδενικών ρύπων, αφού, εκτός από την ηλεκτρική ενέργεια, παράγεται και καθαρό νερό.

Η BMW ασχολείται με την έρευνα και εξέλιξη των συστημάτων κίνησης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου πάνω από 15 χρόνια. Και η συνεργασία με την Toyota που ξεκίνησε το 2013 έχει επιταχύνει περαιτέρω την πρόοδο με σκοπό την οριστικοποίηση εγκεκριμένων εξαρτημάτων για ένα Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) μέχρι το 2020. Η κυψέλη καυσίμου, επιτρέπει την οδήγηση μηδενικών ρύπων σε συνδυασμό με τη δυναμική συμπεριφορά μιας BMW, υψηλή αυτονομία και σύντομους χρόνους ανεφοδιασμού.

Επιπλέον, το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου προσφέρει δυνατότητα ενσωμάτωσης σε μία ειδική αρχιτεκτονική οχήματος. Επομένως, τα FCEV του μέλλοντος θα ωφελούνται από την απεριόριστη ελευθερία στην εξέλιξη καινοτόμων σχεδιαστικών και χωροταξικών λύσεων, παρόμοιων με αυτών που επιτρέπει η αρχιτεκτονική LifeDrive στα μοντέλα BMW i με eDrive.

Στο πλαίσιο της έρευνας και των εργασιών εξέλιξης στον τομέα της τεχνολογίας κίνησης, η BMW έχει επικεντρωθεί στη χρήση του υδρογόνου ως πηγής ενέργειας πάνω από 30 χρόνια τώρα.

Το 2006, αποκαλύφθηκε το πρώτο πολυτελές σεντάν για καθημερινή χρήση με κινητήρα καύσης υδρογόνου, η BMW Hydrogen 7. Πριν από 15 χρόνια περίπου, η γερμανική μάρκα άρχισε να επικεντρώνεται στα συστήματα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Σε επίπεδο ενεργειακής απόδοσης, επιδόσεων και καθημερινής πρακτικότητας έχει επιτευχθεί μία σταθερή πρόοδος με την παρούσα τεχνολογία, η οποία μετατρέπει το υδρογόνο σε ισχύ για ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αντί να την καίει μέσα σε έναν κινητήρα.

Τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων έρευνας και εξέλιξης στον τομέα τον συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο BMW Group Innovation Days 2015. Το όχημα δοκιμών, που βασίζεται σε μία BMW Σειρά 5 Gran Turismo, επιχειρεί μία επίδειξη ενός τέτοιου συστήματος σύμφωνα με το προφίλ και το χαρακτήρα της μάρκας. Αυτό συνδυάζει οδήγηση χωρίς ρύπους με σπορ επιδόσεις, οδηγική άνεση και υψηλή αυτονομία. Κύρια χαρακτηριστικά:

- Ηλεκτροκινητήρας με 180 kW/245 ίππων, ηλεκτρονικά ισχύος και μπαταρία υψηλής τάσης για ενδιάμεση αποθήκευση ενέργειας, έχει εξελιχθεί σαν έκδοση της τεχνολογίας BMW eDrive για αυτοκίνητα BMW i και νέα plug in υβριδικά μοντέλα.

- Αποθήκευση υδρογόνου με τη μορφή ενός δοχείου στο τούνελ μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Πρότυπο βιομηχανίας 700 bar, τεχνολογία δοχείου CGH2 και κρυογονικού δοχείου πίεσης (CCH2) πατέντα της μάρκας.

- Για την αποθήκευση αέριου υδρογόνου σε χαμηλές θερμοκρασίες και με πίεση 350 bar, λειτουργική αυτονομία πάνω από 500 χλμ.

- Κυψέλες καυσίμου, κέλυφος και περιφερειακά συστήματα: πρώτα αποτελέσματα από τη συνεργασία μεταξύ BMW και Toyota, πάνω στην τεχνολογία Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV).
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v