Νέα γενιά αθόρυβων κινητήρων ντίζελ της Opel

Η γνωστή φίρμα συνεχίζει την επέλασή της λανσάροντας 17 ολοκαίνουργιους κινητήρες ντίζελ.
Νέα γενιά αθόρυβων κινητήρων ντίζελ της Opel
του Σπύρου Ρέκκα

Η Opel λανσάρει τη νέα γενιά αθόρυβων κινητήρων ντίζελ οι οποίοι διακρίνονται για την πολιτισμένη λειτουργία τους. Η προϊοντική επέλαση της Opel είναι σε πλήρη ανάπτυξη με 27 νέα μοντέλα και 17 νέους κινητήρες να λανσάρονται μεταξύ 2014 και 2018. Έτσι, οι κινητήρες ντίζελ για κάθε σειρά μοντέλου θα εκσυγχρονιστούν πλήρως. Σήμερα η Opel έχει ήδη την πιο σύγχρονη γκάμα κινητήρων στην ιστορία της. Με το λανσάρισμα του νέου 2.0 CDTI το πρώτο εξάμηνο του 2015, μία νέα γενιά αθόρυβων ντίζελ διατίθεται για μοντέλα από το Corsa μέχρι το Insignia σε τρεις κατηγορίες κυβισμού. Αυτές οι μονάδες 1.300, 1.600 και 2.000 κυβ. εκατ. έχουν εξελιχθεί σύμφωνα με μία κοινή φιλοσοφία: Βελτιωμένη απόδοση και μείωση όλων των ειδών των ρύπων. Βελτιωμένη απόκριση και ροπή στις χαμηλές στροφές. Εξαιρετικά μειωμένα επίπεδα θορύβων και κραδασμών για βελτίωση της άνεσης.

Ο νέος 1.3 CDTI μόλις λανσαρίστηκε με το νέο Corsa – το οποίο ήδη απαριθμεί πάνω από 120.000 παραγγελίες. Αυτός ο κινητήρας διατίθεται σε εκδόσεις ισχύος 75 ιππων και 95 ιππων, με μέγιστη ροπή 19,2 χλγμ. Είναι πολύ πιο αθόρυβος από τον προκάτοχό του στην προηγούμενη γενιά Corsa και προσφέρει καλύτερη απόκριση. Υπερσυμπιεστές νέας γενιάς διασφαλίζουν ομαλή οδηγησιμότητα και επιτάχυνση στις χαμηλές στροφές με ελάχιστη παραγωγή θορύβου. Και οι δύο εκδόσεις συνοδεύονται από τεχνολογία Start/Stop στάνταρ. Η πιο οικονομική έκδοση Corsa diesel – με 95 ίππων, αυτοματοποιημένο κιβώτιο Easytronic 3.0 και σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης – μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 στα 82 γραμ./χλμ. και την κατανάλωση στα 3,1 λίτρα/100χλμ. στο μικτό κύκλο. Σαν αποτέλεσμα πιστοποιείται με τη Γερμανική ετικέτα ενεργειακής απόδοσης A+.

Η νέα γενιά αλουμινένιου τετρακύλινδρου κινητήρα 1.6 ντίζελ είναι το αστέρι της συμπαγούς κατηγορίας. Έχοντας εκθειαστεί από τον ειδικό τύπο ως ο πιο αθόρυβος ντίζελ, έκανε το ντεμπούτο του στο Zafira Tourer στα τέλη του 2013 με ισχύ 136 ίππους. Σύντομα ακολούθησε μία έκδοση 120 ίππων. Ο 1.6 CDTI διατίθεται επίσης για το Meriva (με 95,110 και 136 ίππους), το Astra (110 και 136 ίππους), και το σπορ Astra GTC (136 ίππους). Ο νέος 1.6 turbo ντίζελ θεωρείται ο πιο αθόρυβος και αποδοτικός της κατηγορίας.

Ο κινητήρας αυτός διατίθεται και με το Opel Mokka και εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη λειτουργία, τη χαμηλή κατανάλωση (μόλις 4,1 λιτρα/100 χλμ. στο μικτό κύκλο, που ισοδυναμεί με 109 γραμ.CO2/χλμ.) και τη δύναμή του. Το Mokka 1.6 CDTI επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,9’’ δευτ., και από 80 στα 120χλμ./ωρα με 5η σχέση σε 9,9’’.

Ο κορυφαίος των νέων ντίζελ της Opel, o πολιτισμένος 2.0 CDTI, μόλις λανσαρίστηκε. Η νέα τετρακύλινδρη μονάδα προσφέρει εντυπωσιακή ροπή 40,6 χλγμ. και η μέγιστη ισχύ 170 ιππων επιτυγχάνεται στις 3.750 σ.α.λ. Επιταχύνει το Insignia από 0 στα 100 χλμ./ωρα σε 9’’ μόλις μέχρι την τελική ταχύτητα των 225 χλμ./ωρα. Φέτος την άνοιξη, ο νέος 2.0 CDTI θα λανσαριστεί επίσης στο ZafiraTourer (170 ιππων) και στη συνέχεια σε περισσότερα μοντέλα Opel όπως το Cascada cabrio.

Όπως και οι υπόλοιποι κινητήρες diesel της Opel, ο νέος 2.0 CDTI πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6. Οι οδηγοί θα μπορούν να τον απολαμβάνουν χωρίς τύψεις, αφού η νέα γενιά ντίζελ της Opel προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα εκπομπών ρύπων εφάμιλλα με ενός βενζινοκινητήρα. Η μεγάλη αδυναμία των μεγάλων diesel, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου, αποτελεί παρελθόν. Το Insignia συνοδεύεται από σύστημα Επιλεκτικής Αναγωγής Καυσαερίων Blue Injection της Opel - Selective Catalytic Reduction (SCR), που αφαιρεί τα οξείδια του αζώτου (NOx) από τα καυσαέρια του κινητήρα. Μικρές ποσότητες AdBlue, ένα αβλαβές υγρό που αποτελείται από ουρία και νερό, ψεκάζονται στη ροή των καυσαερίων πριν από τον καταλύτη SCR και μετά από το φίλτρο μικροσωματιδίων - Diesel Particulate Filter (DPF). Το διάλυμα διασπάται άμεσα σε αμμωνία (NH3), που απορροφάται από τον καταλύτη SCR. Στη συνέχεια, τα οξείδια του αζώτου (NOx) των καυσαερίων μετατρέπονται σε αβλαβές άζωτο και υδρατμούς μέσω της χημικής αντίδρασης με την αμμωνία.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v