Peugeot Exalt: Φτιαγμένο από παλιές εφημερίδες

Με εντυπωσιακό αμάξωμα και πρωτοποριακές τεχνολογίες, το φουτουριστικό Exalt αναμένεται να τραβήξει τα βλέμματα στο Διεθνές Σαλόνι του Παρισιού.
Peugeot Exalt: Φτιαγμένο από παλιές εφημερίδες
του Σπύρου Ρέκκα

Τα μελλοντικά αυτοκίνητα εκτός των άλλων πλεονεκτημάτων θα προσφέρουν και υπηρεσίες στη προσπάθεια των εταιρειών να μειώσουν το οικολογικό αποτύπωμα τους σε όλο τον κύκλο της ζωής τους. Και όταν αναφέρω κύκλο της ζωής τους εννοώ από τη χρονική περίοδο που ξεκινά από την ημέρα που θα αρχίσει να κατασκευάζεται μέχρι τη στιγμή που θα βρεθεί στη μονάδα ανακύκλωσης. Ένα καλό παράδειγμα αυτής της τάσης είναι το πρωτότυπο μοντέλο της Peugeot, το οποίο πρόκειται να αποκαλυφθεί σύντομα κάτω από τον παρισινό ουρανό.

Το Peugeot Exalt θα βρίσκεται σε περίοπτη θέση στο λαμπρό περίπτερο της μάρκας στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από τις 4-19 Οκτωβρίου.

Στο πρωτότυπο μοντέλο Exalt, η εξωτερική επιφάνεια του αμαξώματος είναι σε γκρίζα απόχρωση ‘ακατέργαστου χάλυβα’, μιμούμενο την επιδερμίδα του δέρματος καρχαρία. Καλύπτεται με την ειδική επίστρωση Shark Skin, η οποία συμβάλει στη βελτίωση των αεροδυναμικών επιδόσεων. Οι τεχνικοί εκμεταλλεύθηκαν την ειδική επίστρωση καθώς και τα άλλα αεροδυναμικά βοηθήματα (πίσω διαχύτης, ενσωματωμένη αεροτομή οροφής, αεροδυναμικοί καθρέφτες), για να επιτύχουν χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής μόλις 0,6.
Στο εσωτερικό, η ομάδα σχεδίασης για να προσδώσει νέα χαρακτηριστικά χρησιμοποίησε μεγάλη ποσότητα ξύλου. Αυτή τη φορά όμως δεν πήρε ποσότητα ξύλου από τις καθιερωμένες πήγες αλλά προτίμησε το ξύλο ειδικών προδιαγραφών που φτιάχτηκε από την επεξεργασία ανακυκλωμένου χαρτιού εφημερίδων!

Να τονίσω, το μικρό δερμάτινο τιμόνι, το πίνακα οργάνων που βρίσκεται τοποθετημένος μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού και τις δύο αναδιπλούμενες οθόνες αφής οι οποίες δίνουν πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες όπως υπολογιστή ταξιδίου, ηχοσύστημα, πλοήγηση, αυτόματο κλιματισμό κ.α.. Επειδή η ποιότητα του αέρα κυρίως στις μεγάλες πόλεις υποβαθμίζεται συνεχώς, η γαλλική μάρκα δημιούργησε ένα μηχανισμό καθαρισμού του αέρα και των εσωτερικών επιφανειών.

Το πρωτοποριακό σύστημα διαχείρισης του αέρα ονομάζεται Pure Blue. Όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και στο εσωτερικό δεν υπάρχουν επιβάτες, αυτό το σύστημα «αποστειρώνει» κατά κάποιο τρόπο τις εσωτερικές επιφάνειες ψεκάζοντάς τις βακτηριοκτόνες και μυκητοκτόνες ουσίες. Όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση, ένα ειδικό ενεργό φίλτρο φροντίζει να καθαρίζει τον αέρα που μπαίνει στην καμπίνα, κατακρατώντας τις οργανικές ουσίες και τα μικροσωματίδια, εξασφαλίζοντας έτσι στους επιβάτες ένα απόλυτα καθαρό και υγιεινό περιβάλλον, σημειώνεται στην ανακοίνωση. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο πρωτότυπος μηχανισμός ανοίγματος της πίσω πόρτας. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική που διαθέτει ηλεκτροκινητήρα για το άνοιγμα, εξασφαλίζει περιορισμένες διαστάσεις της πίσω πόρτας και αποκαλύπτει ένα μεγάλο χώρο αποσκευών.

Το νέο πρωτότυπο πεντάθυρο σεντάν έχει μήκος 4,7μ. και βάρος που δεν ξεπερνά τα 1.700 κιλά. Εικάζεται ότι θα αποτελέσει το πρώτο στάδιο του νέου προγράμματος κατασκευής μιας νέας πολυτελούς μπερλίνας. Εξοπλίζεται με υβριδικό σύστημα, το οποίο απαρτίζεται από έναν βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, συνολικής απόδοσης 340 ίππων. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο βενζινοκινητήρας THP 1.6 ενώ πίσω κάτω από το πάτωμα του χώρου των αποσκευών έχει τοποθετηθεί ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 50 kW. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι κατάλληλος για τις μετακινήσεις εντός πόλης. Η συνολική ισχύς είναι 340 ίπποι και η κίνηση μεταδίδεται και στους δυο άξονες. Αναμένονται εντυπωσιακές επιδόσεις και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v