SPECIALSΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

Ο Δαυίδ, ο Γολιάθ και η μπίρα

Μια τολμηρή καμπάνια της ζυθοποιίας ΕΖΑ ανοίγει τη συζήτηση για τον ανταγωνισμό ανάμεσα σε κολοσσούς και εγχώριες προσπάθειες.

Ο Δαυίδ, ο Γολιάθ και η μπίρα

Τολμηρή, ίσως ακόμη και προκλητική, η καμπάνια της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης για τις ελληνικές μπίρες τσαλακώνει επιδεικτικά την πολιτική ορθότητα και στρέφεται ευθέως κατά των πανίσχυρων, πολυεθνικών ανταγωνιστών της.

Με τίτλο «διεκδικούμε χώρο για την Ελλάδα» η καμπάνια της ΕΖΑ αναδεικνύει τις ολιγοπωλιακές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί εδώ και αρκετές δεκαετίες στην αγορά μπίρας. Κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, ειδικές εκπτώσεις και πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα για αποκλειστική διάθεση προϊόντων… αθέμιτες πρακτικές που λίγο πολύ όλοι υποψιαζόμασταν, όταν από το ψιλικατζίδικο της γειτονιάς, μέχρι την ταβέρνα στο πιο απομονωμένο νησί οι επιλογές μας για μπίρα ήταν δύο, ή-στην καλύτερη περίπτωση-… τρεις.

Κανείς δεν «έπεσε από τα σύννεφα» με τα στοιχεία που παρουσιάζει η ΕΖΑ. Αυτό που κάνει αίσθηση, ωστόσο, είναι ότι τολμά να καταγγείλει επωνύμως τους δύο πολυεθνικούς ομίλους που ελέγχουν την αγορά, κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στον χώρο της επικοινωνίας των εταιριών.

Αποτελεί η νέα καμπάνια «χτύπημα κάτω από τη ζώνη»; Σε ένα γήπεδο που το «fairplay» μοιάζει με ανέκδοτο, η ΕΖΑ έχει κάθε ηθικό δικαίωμα να πει τα πράγματα με το όνομά τους και να διεκδικήσει την εφαρμογή κανόνων ισότιμου ανταγωνισμού. Ο «χώρος για την Ελλάδα» που διεκδικεί η ΕΖΑ δεν στηρίζεται σε έναν στείρο εθνοκεντρισμό, αλλά στο δικαίωμα κάθε εταιρείας, ξένης ή ελληνικής, να δραστηριοποιείται κάτω από τους ίδιους κανόνες.

Σήμερα η Ελλάδα καλείται να στηριχθεί στις δυνάμεις της και να μπει σε τροχιά πραγματικής ανάπτυξης. Για να γίνει αυτό υπάρχει μια προϋπόθεση. Να αλλάξουν όλα αυτά που δεν αφήνουν την πραγματική δυναμική της να απελευθερωθεί. Δεν είναι σίγουρο ότι η καμπάνια της ΕΖΑ θα αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά. Τα συμφέροντα είναι μεγάλα και καλά εδραιωμένα. Ωστόσο, λειτουργεί σαν αφύπνιση για τους καταναλωτές, την κοινωνία και την Πολιτεία σε ένα ζήτημα που ξεπερνά την ταυτότητα της αυθεντικά ελληνικής μπίρας, σε ένα ζήτημα που αφορά την ίδια τη χώρα.

Πώς μπορούμε να είμαστε κοντά στις ελληνικές εταιρίες; Στηρίζοντάς τις στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού. Αυτό θα είναι για το καλό όλων μας.

SPONSORED LINKS

"Διαστροφή: η ηδονή που δεν έχεις δοκιμάσει."

Louis Aragon, 1897-1982, Γάλλος συγγραφέας & ποιητής

  • 1866 - Ο Γεώργιος Σκούφος αναλαμβάνει δήμαρχος Αθηναίων.

    1915 - Χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά χημικά όπλα (μάχη του Υπρ, Α' Παγκόσμιος Πόλεμος).

    1931 - Εγκαινιάζεται στην Αθήνα το Μουσείο Μπενάκη.

    1941 - Β' Παγκόσμιος Πόλεμος: Βυθίζεται έξω από τις Λαγούσες νήσους το αντιτορπιλικό Ύδρα.

© 2002-2018 MEDIA2DAY