Facebook vs. Twitter: Ο πόλεμος των… social κόσμων

Ποιες είναι οι τελευταίες εξελίξεις στον αγώνα δρόμου μεταξύ των δύο γιγαντιαίων social networks; Ποιο «υπερτερεί» μέχρι στιγμής και γιατί; Τι λένε οι χρήστες των δύο δικτύων και οι αναλυτές; Social απαντήσεις για status και… τιτιβίσματα.
Facebook vs. Twitter: Ο πόλεμος των… social κόσμων
Status ή tweet; Hashtag ή τιτίβισμα; Facebook ή Twitter; Η σύγκριση ανάμεσα στα δύο μεγαλύτερα social networks μπορεί εκ πρώτης όψεως να φαίνεται άνιση, μιας και το δημιούργημα του Zuckerberg έχει περισσότερους χρήστες σε παγκόσμια κλίμακα, όμως το Twitter σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες «μεγαλώνει» κατά έντεκα χρήστες το δευτερόλεπτο και αυτό σίγουρα θα πρέπει να το λάβουμε υπόψη στη σύγκριση των δύο δικτύων.

Οι αριθμοί (δεν) λένε πάντα την αλήθεια

Για την ακρίβεια, η αγαπημένη microblogging υπηρεσία πολλών ξεπέρασε το milestone των 500 εκατομμυρίων χρηστών και συνεχίζει ακάθεκτη, την ίδια στιγμή που αρκετοί χρήστες του Facebook αρχίζουν να το εγκαταλείπουν κατά… εκατομμύρια . Οι μεγαλύτερες «απώλειες» καταγράφονται στην Αμερική (περίπου 6 εκατομμύρια), στον Καναδά αλλά και σε χώρες της Ευρώπης κυρίως στην Βρετανία, στην Ρωσία και στην Νορβηγία.

Όσον αφορά πάντως τους ενεργούς καθημερινά χρήστες του Facebook, αυτοί ανέρχονται στα 522 εκατομμύρια, ενώ αναμένεται να ξεπεράσουν το ένα δισεκατομμύριο μέχρι το τέλος του 2012.Το Τwitter από την άλλη πλευρά αριθμεί 170 εκατομμύρια ενεργούς καθημερινά χρήστες. Μεγάλη διαφορά; Σίγουρα. Όμως η microblogging υπηρεσία κερδίζει αργά αλλά σταθερά έδαφος, στον άτυπο αγώνα δρόμου με το Facebook.

O λαγός και η χελώνα

Ο αγώνας δρόμου ανάμεσα στα δύο δίκτυα, χαρακτηρίζεται από πολλούς σαν την αναμέτρηση ανάμεσα στον λαγό και την χελώνα. Στον κόσμο των social networks, το Facebook μοιάζει με τον γρήγορο και πονηρό λαγό, ενώ το Twitter με την «χαλαρή» και προσεκτική χελώνα. Αυτός ο αγώνας, δεν θα κριθεί από το ποιος θα είναι γρηγορότερος, αλλά από το ποιος θα έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και θα κερδίσει την εμπιστοσύνη των χρηστών.

Το Facebook εκτοξεύθηκε σε δημοσιότητα, επειδή «μοιράστηκε» με τρίτες εταιρείες τεράστιες ποσότητες δεδομένων για τους χρήστες του, ακόμα και αν συχνά το έκανε με τρόπους οι οποίοι σχολιάστηκαν αρνητικά από τους υπέρμαχους της προστασίας των προσωπικών δεδομένων στο Internet. Επανειλημμένα (δείτε εδώ και εδώ πότε) , το Facebook ξεπέρασε κάθε όριο στο συγκεκριμένο θέμα, κάνοντας δημόσια όσα δεδομένα ήταν μέχρι πρότινος είχαν δηλωθεί ως προσωπικά από τους χρήστες. Τους έσπρωξε δηλαδή, στο να μοιραστούν ακόμα περισσότερα πράγματα, αρκετές φορές καταπατώντας τους αρχικούς όρους χρήσης της ιστοσελίδας.

Το αποτέλεσμα; Σύμφωνα με έρευνα του CNBC, το 59% των χρηστών του Facebook έχουν λίγη ή καθόλου εμπιστοσύνη στην ιστοσελίδα όσον αφορά την φύλαξη των προσωπικών τους δεδομένων. Το Twitter από την άλλη πλευρά, είχε άλλη προσέγγιση. Η εταιρεία δεν έκανε ποτέ δημόσιες τις προσωπικές πληροφορίες των χρηστών της όταν εισήγαγε νέα χαρακτηριστικά στο δίκτυο. Σε αντίθεση με το Facebook, το Twitter δεν άλλαζε κάθε τρεις και λίγο τις ρυθμίσεις απορρήτου και κάπως έτσι κέρδισε την εμπιστοσύνη των χρηστών του.

Άκρως απόρρητο

Η διαφορά στην προσέγγιση των δύο εταιρειών στον τομέα του απορρήτου, είναι εμφανής και στην παρουσίαση των υπηρεσιών τους. Για παράδειγμα, την περασμένη εβδομάδα το Twitter παρουσίασε μια υπηρεσία η οποία βελτιώνει τις προτάσεις για το ποιους χρήστες αξίζει να ακολουθήσουμε (suggested users). Για να δουλέψει αυτή η νέα υπηρεσία, το Twitter έπρεπε να κάνει κάποιου είδους «υποκλοπές» όσον αφορά τα ενδιαφέροντα των χρηστών, την τοποθεσία και το επάγγελμά τους. Αντέδρασε κανείς; Κανένας απολύτως, αφού οι χρήστες είχαν να επιλέξουν για το αν θέλουν να χρησιμοποιήσουν την νέα αυτή υπηρεσία.

Το ακριβώς αντίθετο δηλαδή με το timeline του Facebook, το οποίο μπήκε... με το ζόρι.

Σίγουρα το Twitter έχει κάνει και λάθη, ιδιαίτερα τους πρώτους μήνες που «βγήκε» online και έπεφτε θύμα ανελέητου hacking, ρισκάροντας έτσι το απόρρητο των προφίλ. Σε μακροπρόθεσμη βάση πάντως, όπως επισημαίνουν οι New York Times, οι χρήστες εμπιστεύονται περισσότερο το Twitter συγκριτικά με τον social αντίπαλό του.

«Το Twitter δεν θα πεθάνει ποτέ»

Ανεξαρτήτως ρυθμίσεων απορρήτου πάντως, πολλοί αναλυτές προβλέπουν τον «θάνατο» του Facebook. Ένας από αυτούς, ο Ρόκο Πεντόλα, γράφει στο CNBC: «Για να γίνει το Facebook ελκυστικό» σημειώνει, «η εταιρεία θα πρέπει να βάλει μέικ απ και να φτιάξει τα μαλλιά της. Το Twitter δεν τα έχει ανάγκη. Ένα τζιν, ένα άσπρο μπλουζάκι και αθλητικά αρκούν».

Όπως γράφει, το Facebook θα ακολουθήσει το δρόμο του MySpace και θα επιστρέψει ως… μετενσάρκωση κάτι άλλου: «Αυτό ακριβώς έγινε και με την εφημερίδα. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, η εφημερίδα πέθανε και επέστρεψε ως Twitter. Μπορεί να μην το γνωρίζετε ακόμα ή να μην το χρησιμοποιείτε με αυτόν τον τρόπο, αλλά το Twitter είναι η μοντέρνα εκδοχή της εφημερίδας. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να μάθεις γρήγορα και οτιδήποτε συμβαίνει στον κόσμο, από την αυλή του σπιτιού σου ως την άλλη μεριά της Γης».

«Το Twitter δεν θα πεθάνει ποτέ», λέει με σιγουριά ο Πεντόλα. « Δεν χρειάζεται να εξελιχθεί-αισθητικά, στυλιστικά, κλπ όσο το Facebook, επειδή το περιεχόμενό του αλλάζει συνεχώς. Για την ακρίβεια, αλλάζει κάθε στιγμή». Ο θάνατος πάντως του Facebook, κατά τον Πεντόλα, θα επέλθει δέκα με είκοσι χρόνια αργότερα. «Και αυτό στην εποχή μας είναι μια αιωνιότητα», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Η μάχη των… χρηστών

Τι λένε οι χρήστες των δύο social network για την μάχη γιγάντων ανάμεσα στα δύο social network;

Alex Kats: Facebook, γιατί το twitter den exei like!

Katerinaki Maragou: Facebook για να μην χρειάζεται να σκεφτώ μια ώρα κάτι πριν το ποστάρω.

Irene Dimitriadi: Twitter γιατί δεν ποστάρει κανείς τι έφαγε και τι ώρα έχεσε ή το στριγκάκι του και μπορείς να ενημερώνεσαι συνέχεια, πιο ποιοτικά και καλύτερα. Για μένα αποτελεί μέσο ενημέρωσης.

Nick Rou: Twitter γιατί δεν έχει instagram.

Alex Kats: Τελικά Twitter. Από την ώρα που έγραψα το comment, λαμβάνω χιλιάδες notifications με τα υπόλοιπα comments.

George Kokouvas: Facebook γιατί έχει περισσότερο κόσμο και ανοίγει το μάτι σου.

Akis Kontakis: Twitter για newsfeed και όχι για κουτσομπολιό.

Ted Diakos: Facebook, γιατί είναι πιο προσωπικό και προσφέρι πολλά περισσότερα.

Vasilis Koutsouflakis: Facebook γιατί γίνεται πιο εύκολα γελοιός.

Anatolios Kazimirov: Facebook ένεκα δυνατότητας άμεσης ομιλίας, φωτογραφιών και ύπουλης παρακολούθησης μέσω του ρουφιάνου στα δεξιά.

Nearhos Novak: Facebook ξεκάθαρα λόγω ΧΟΛΗΣ (κάφρικης Page)
 
Panagiotis Velissaris: Τίποτα από τα δύο γιατί έχουν υποκαταστάσει την κοινωνικοποίηση.

Χρήστος Mole: Facebook για τον κονφορμισμό και τα εύκολα smartphone apps.

Εσείς ποιο προτιμάτε;
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v