Νέο MINI Countryman: Το ανοιξιάτικο δώρο στην οδηγοκεντρική προσέγγιση

Η MINI λανσάρει τη νέα γενιά του Countryman, που κατασκευάζεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και… φέρνει την άνοιξη.

Νέο MINI Countryman: Το ανοιξιάτικο δώρο στην οδηγοκεντρική προσέγγιση

Το MINI δημιουργήθηκε το 1959 από τον Έλληνα σχεδιαστή αυτοκινήτων Άλεκ Ισιγόνη. Πολύ σύντομα, η μεγάλη επιτυχία του MINI έκανε και τον «πατέρα» του αυτοκινήτου διάσημο σε όλο τον κόσμο. Αλλά ο Ισιγόνης τόνιζε συνεχώς «Δεν εφηύρα εγώ το MINI, το σχεδίασα». Το MINI έγινε το βρετανικό αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ιστορία και που κατασκευαζόταν μέχρι το 2000.

Η επόμενη καθοριστική στιγμή στην ιστορία της εμβληματικής βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η εξαγορά της από την BMW. Το MINI αποκτά νέες προδιάγραφες, εισβάλει στον κόσμο της οδηγοκεντρικής προσέγγισης και καταγραφεί ρεκόρ πωλήσεων. Η δημιουργία της μάρκας MINI περιλαμβάνει και το μεγαλύτερο μοντέλο Countryman με χαρακτηριστικά SUV.

Νέα γενιά του MINI Countryman

Τώρα την άνοιξη του 2024, η MINI λανσάρει τη νέα γενιά του Countryman, που κατασκευάζεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Κατά την διάρκεια της πανελλαδικής παρουσιάσης του νέου MINI Countryman είχαμε την εύκαιρα να αξιολογήσουμε και να οδηγήσουμε την έκδοση 1.5 170 ίππων. Το νέο μοντέλο έχει εντυπωσιακή εμφάνιση και σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις. Η ποιότητα κατασκευής έχει αναβαθμιστεί ενώ εκτιμήσαμε ιδιαίτερα την αύξηση του διαθέσιμου χώρου για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους.

Ειδικότερα, είναι μεγαλύτερο σε ύψος και μήκος κατά έξι και δεκατρία εκατοστά αντίστοιχα, αισθητά μεγαλύτερο συγκρινόμενο με τον προκάτοχό του. Με φαρδύτερους θόλους τροχών, χαρισματικό χαρακτήρα και σύγχρονη μινιμαλιστική σχεδίαση με καθαρές επιφάνειες, το αυτοκίνητο κάνει τώρα ακόμα πιο αισθητή την παρουσία του.

Μήκος 4.433 χιλ., πλάτος 1.843 χιλ. και ύψος 1.656 χιλ. Η αύξηση του μεταξονίου στα 2.692 χιλ. συμβάλλει στην περαιτέρω αναβάθμιση της άνεσης.

Η νέα και βελτιωμένη σε επίπεδο αεροδυναμικής σχεδίαση συμβάλει στη βελτίωση της κατανάλωσης, κάτι που έχει θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον.

Περισσότεροι χώροι

Στο εσωτερικό, προσφέρει περισσότερους χώρους. Το ταμπλό στην πλευρά του οδηγού δεν απαιτεί την παρουσία πρόσθετης οθόνης: όλο το σχετικό περιεχόμενο προβάλλεται στο προαιρετικό head-up display. Αυτή η αναγωγή στα ουσιώδη βελτιώνει την ορατότητα προς τα εμπρός, διαμορφώνοντας το ευρύχωρο εσωτερικό με έξυπνα σχεδιασμένα, υψηλής ποιότητας εξαρτήματα.

Τα καθαρά σχήματα στο cockpit και ο αυξημένος χώρος στα εμπρός καθίσματα χαρίζουν στο εσωτερικό μια μοντέρνα, ευάερη αίσθηση. Ο οδηγός και ο συνοδηγός απολαμβάνουν αισθητά βελτιωμένη άνεση, με σχεδόν 3 εκατοστά επιπλέον πλάτος στην περιοχή των ώμων και των αγκώνων. Το πλάτος για τους ώμους των επιβατών στα πίσω καθίσματα έχει επίσης αυξηθεί κατά 2,5 εκατοστά.

Σπορ καθίσματα

Η προαιρετική πανοραμική ηλιοροφή κάνει το εσωτερικό ιδιαίτερα φωτεινό και φιλικό, με το εμπρός μισό τμήμα της να μπορεί να ανοίξει. Τα σπορ καθίσματα διατίθενται στη βασική έκδοση και στην έκδοση JCW, καθώς και με προαιρετική ηλεκτρική ρύθμιση με λειτουργία μνήμης. Προαιρετικά, η λειτουργία μασάζ μπορεί να προσφέρει πρόσθετη χαλάρωση. Ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, το φαρδύ, ρυθμιζόμενο κεντρικό υποβραχιόνιο αυξάνει την άνεση.

Το πίσω τμήμα είναι λιτό αλλά και ευρύχωρο. Η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να ρυθμιστεί κατά τον διαμήκη άξονα σε μια διαδρομή μήκους έως και 13 εκατοστά. Έτσι επιτυγχάνεται εξαιρετική ευρυχωρία στην περιοχή των ποδιών ή πρόσθετη χωρητικότητα στο χώρο αποσκευών.

Η πλάτη των τριών πίσω καθισμάτων ρυθμίζεται επίσης μεμονωμένα σε έξι θέσεις και σε γωνία έως και 12 μοίρες. Αυτό σημαίνει ότι το κάθισμα δύναται να προσφέρει είτε τη δυνατότητα ανάκλισης είτε την υποστήριξη μιας όρθιας θέσης φιλοξενίας των πίσω επιβατών. Με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο, ακόμη και ογκώδη αντικείμενα μπορούν να μεταφερθούν εύκολα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει χωρητικότητα 460 έως 1.450 λίτρα.

Κεντρική οθόνη OLED

Η κεντρική οθόνη OLED θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς με την υψηλή της ανάλυση και, για πρώτη φορά, το στρογγυλό σχήμα της. Όπως και το στρογγυλό όργανο του προηγούμενου μοντέλου, η νέα κεντρική οθόνη αποτελεί το χαρακτηριστικό γνώρισμα της καμπίνας με μία εντελώς νέα αίσθηση και ευέλικτες λειτουργίες. Ως πίνακας οργάνων, το MINI Interaction Unit αποτελεί κέντρο εμπειρίας και άνεσης. Χάρη στο MINI Operating System 9, όλες οι λειτουργίες του οχήματος μπορούν να ελέγχονται διαισθητικά με αφή ή με φωνητικό έλεγχο. Η οθόνη στο ανασχεδιασμένο cockpit έχει μετακινηθεί πιο κοντά στους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων, για καλύτερη πρόσβαση. Η διάμετρος της λεπτής οθόνης αφής, η οποία διαθέτει υψηλής ποιότητας γυάλινο περίγραμμα, έχει αυξηθεί στα 240 χιλ. Η λογική λειτουργίας της θυμίζει τα γνωστά πρότυπα των smartphones.

Η μοντέρνα γραφική αναπαράσταση του περιεχομένου επικεντρώνεται στα ουσιώδη. Η επάνω περιοχή περιέχει σχετικές πληροφορίες που έχουν να κάνουν με το όχημα, όπως η ταχύτητα κίνησης και η κατάσταση της μπαταρίας.

Νέας σχεδίασης μπάρα διακοπτών

Κάτω από το ταμπλό, η σχεδίαση είναι ιδιαίτερα προσεγμένη σε εμφάνιση και επηρεασμένη από την παράδοση της μάρκας. Η νέας σχεδίασης μπάρα διακοπτών εξασφαλίζει ότι οι διάφορες λειτουργίες πραγματοποιούνται μέσω πέντε διαφορετικών επιλογών. Αυτό επιτρέπει την άμεση πρόσβαση σε σημαντικές λειτουργίες (χειρόφρενο, επιλογέας ταχυτήτων, πλήκτρο start/stop, εναλλαγή experience modes, έλεγχος έντασης ήχου). Ταυτόχρονα, εξαλείφεται η ανάγκη ύπαρξης επιλογέα ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα, με αποτέλεσμα να απελευθερώνεται περισσότερος αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα.

Εκτός από τις μεγαλύτερες ποτηροθήκες, το ταμπλό περιλαμβάνει επίσης έναν μεγάλο ανοιχτό αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη μπάρα διακοπτών ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει κινητά τηλέφωνα σε θέση εύκολης πρόσβασης και ταυτόχρονα να τα φορτίζει.

Στο νέο MINI Countryman, πολυάριθμες λειτουργίες μπορούν να ελέγχονται με τον πρώτο ολοκληρωμένο φωνητικό βοηθό της μάρκας. Το MINI Intelligent Personal Assistant ενεργοποιείται με τον χαιρετισμό "Hey MINI" ή από το μπουτόν push-to-talk στο τιμόνι.

Η αλληλεπίδραση μέσω φωνητικού ελέγχου πραγματοποιείται στη στρογγυλή οθόνη OLED με τη μορφή ενός animation γραφικών στοιχείων, τυπογραφίας και ενός avatar.

Κατά τη διάρκεια του διαλόγου με τον οδηγό, το MINI Intelligent Personal Assistant μαθαίνει συνεχώς και είναι σε θέση να αναλαμβάνει καθημερινά καθήκοντα σε επαναλαμβανόμενες διαδρομές. Χρησιμοποιώντας γεωγραφικά δεδομένα, για παράδειγμα, το όχημα μπορεί να μάθει να ανοίγει αυτόματα το παράθυρο όταν εισέρχεται σε ένα χώρο στάθμευσης. Ως αποτέλεσμα, οι καθημερινές μετακινήσεις γίνονται πιο άνετες και προσωποποιημένες.

Αναβαθμισμένη ασφάλεια

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης: άνετη οδήγηση με αναβαθμισμένη ασφάλεια. Είναι το πρώτο όχημα με συστήματα υποβοήθησης επιπέδου 2 που επιτρέπουν την ημιαυτόνομη οδήγηση.

Εκτός από το γνώριμο Automatic Active Cruise Control, το Steering & Lane Assistant υποστηρίζει την πλευρική καθοδήγηση ως μέρος του προαιρετικού πακέτου Driving Assistant Plus. Η σαφής διάταξη των ενδείξεων, των χειριστηρίων και των λειτουργικών χαρακτηριστικών εξασφαλίζουν ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας.

Το ολοκληρωμένο πακέτο επιλογών Driving Assistant Professional περιλαμβάνει μια νέα λειτουργία που βοηθά τον οδηγό να αλλάξει λωρίδα με βάση την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες του οχήματος και άλλα συστήματα υποβοήθησης, ο βοηθός εντοπίζει τα κενά στην κυκλοφορία που είναι απαραίτητα για την αλλαγή λωρίδας προς την έξοδο και διασφαλίζει ότι το όχημα κινείται με τη βέλτιστη ταχύτητα για την υποβοηθούμενη αλλαγή λωρίδας.

Για πρώτη φορά, το Countryman προσφέρει επίσης ημιαυτόνομη οδήγηση σε διαδρομές που μοιάζουν με αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα. Μέχρι αυτή την ταχύτητα, ο οδηγός μπορεί να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι με την προϋπόθεση ότι συνεχίζει να παρακολουθεί με προσοχή την κυκλοφορία. Ο οδηγός πρέπει να είναι έτοιμος να στρίψει και να φρενάρει ανά πάσα στιγμή. Αυτή η λειτουργία βασίζεται στα υπόλοιπα συστήματα υποβοήθησης, αναλαμβάνοντας τόσο την καθοδήγηση κατά τον διαμήκη και πλευρικό άξονα εντός της τρέχουσας λωρίδας κυκλοφορίας.

Το νέο MINI Countryman διατίθεται τώρα με κινητήρες βενζίνης. Προσφέρεται ως MINI Countryman C με κίνηση στους εμπρός τροχούς, ως MINI Countryman S ALL4 με σύστημα τετρακίνησης και ως μοντέλο αυξημένης απόδοσης με τετρακίνηση στην έκδοση MINI Countryman JCW ALL4. Το νέο MINI Countryman θα είναι επίσης διαθέσιμο σε έκδοση diesel.

Στο πρόγραμμα της πανελλαδικής παρουσίασης του νέου MINI Countryman, υπήρχε και η δυνατότητα για σύντομη δοκιμή της έκδοσης C που αξιοποιεί το γνωστό τρικύλινδρο μοτέρ 1.5 με ισχύ 170 ίππους, στη νότια περιοχή της Αττικής.

Όπως διαπιστώσαμε στη σύντομη δοκιμή σε ασφάλτινο τερέν η νέα γενιά του αυτοκινήτου έχει τα κύρια στοιχεία που δημιουργούν την οδηγοκεντρική συμπεριφορά. Δεν απώλεσε το σημαντικότερο χαρακτηριστικό των μοντέλων MINI, που εκτιμούν οι απαιτητικοί οδηγοί. Το ακριβές και άμεσης απόκρισης σύστημα διεύθυνσης βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη σωστή πορεία. Το σύστημα συνδυάζει εύκολο, άνετο και άριστο έλεγχο του οχήματος, ενώ παράλληλα απαλλάσσει τον οδηγό από τις μονότονες και λιγότερο απαιτητικές πτυχές της οδήγησης.

Η έκδοση C, αξιοποιεί το γνωστό τρικύλινδρο μοτέρ 1.5 με ισχύ 170 ίππους και ροπή 280 Nm. Επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε 8,3΄΄, τελική 212 χλμ./ώρα. Η ενσωματωμένη ήπια υβριδική τεχνολογία χρησιμοποιείται για την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση ενισχύοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις επιταχύνσεις με ηλεκτρική ισχύ 14 kW. Επίσης, συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων(συνδυασμένη κατανάλωση 6,5 - 6,1 λίτρα/100χλμ., εκπομπές CO2 146 - 138 γραμ./χλμ. Ο τιμοκατάλογος για το νέο MINI Countryman C ξεκινά από τα 34.500 ευρώ, S ALL4 2.0 218 ίπποι 44.600 ευρώ, John Cooper Works ALL4 2.0 300 ίπποι 57.750 ευρώ, Diesel 2.0 163 ίπποι, 39.900 ευρώ, Electric 204 ίπποι 43.950 ευρώ και SE ALL4 313 49. 950 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v