Νέα BMW X3: απολαυστική οδήγηση και όταν αγριεύει ο καιρός

Ταξιδεύουμε στα Καλάβρυτα για να οδηγήσουμε την τρίτη γενιά του X3 και μεταφέρουμε εντυπώσεις από το γερμανικό μοντέλο.
Νέα BMW X3: απολαυστική οδήγηση και όταν αγριεύει ο καιρός
αποστολή στα Καλάβρυτα

Η BMW έχει το χάρισμα να δημιουργεί οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα. Κατέχει τα σκήπτρα στη premium κατηγορία σε αυτόν τον τομέα, παρά τις συνέχεις προσπάθειες των ανταγωνιστών της, να την ξεπεράσουν. Η οδηγική απόλαυση είναι συνυφασμένη με την γερμανική μάρκα που πρόσθεσε στη γκάμα της, την τρίτη γενιά του Χ3.

Όσον αφορά την σχεδίαση του αμαξώματος δεν παρατηρούνται σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το απερχόμενο αυτοκίνητο. Η BMW όπως και η Audi πιστεύουν ότι πρέπει να διατηρήσουν τη φόρμα που έκανε γνωστή την μάρκα σε όλο τον κόσμο. Μπροστά οι διάφορες επικεντρώνονται στη σχεδίαση της μάσκας και των φωτιστικών σωμάτων. Πίσω οι σημαντικότερες παρεμβάσεις αφορούν τα φωτιστικά σώματα καθώς την διαμόρφωση των επιμέρους τμημάτων.

Η πρώτη πανελλήνια παρουσίαση του νέου SUV έγινε σε μια περιοχή με ξεχωριστό φυσικό κάλλος, τα Καλάβρυτα. Οι εξωτερικές διαστάσεις της νέας X3 παραμένουν ίδιες σε μεγάλο βαθμό, αλλά το μεγαλύτερο κατά 5 εκατ. μεταξόνιο, το μακρύ καπό και ο κοντός εμπρός πρόβολος ενισχύουν την δυναμική εμφάνιση του πολυτελούς αυτοκινήτου.

Όπως διαπιστώθηκε, το εσωτερικό της νέας BMW X3 ακολουθεί την παράδοση της μάρκας που θέλει την δημιουργία ενός οδηγοκενετρικού cockpit. Το αυτόματο σύστημα ελέγχου κλιματισμού τριών ζωνών, προσθέτει ανεξάρτητα χειριστήρια θερμοκρασίας για τους πίσω επιβάτες, επιπλέον αυτών του οδηγού και του συνοδηγού.

Οδηγός και συνοδηγός έχουν στη διάθεση τους κλιματιζόμενα, δερμάτινα καθίσματα(έξτρα), τα οποία εκτός από το μηχανισμό θέρμανσης για τις κρύες ημέρες, διαθέτουν ενεργό εξαερισμό για μεγιστοποίηση της άνεσης στις υψηλές θερμοκρασίες.

Η γωνία των στάνταρ διαιρούμενων 40:20:40 αναδιπλούμενων πλατών πίσω καθισμάτων μπορεί να ρυθμίζεται ατομικά και σε διάφορα στάδια χάρη στην προαιρετική λειτουργία cargo, που απασφαλίζει με τηλεχειρισμό στις πλάτες από το χώρο αποσκευών, αυξάνοντας τη χωρητικότητά του από τη στάνταρ τιμή των 550 λίτρων στα 1600 λίτρα.

Έξτρα, παρέχεται μεγάλη, πανοραμική, κρυστάλλινη ηλιοροφή. Το παρμπρίζ με ακουστικό κρύσταλλο στάνταρ συμβάλλει στα εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θορύβου του εσωτερικού. Τα δύο εμπρός πλαϊνά παράθυρα διατίθενται επίσης προαιρετικά με ακουστικό κρύσταλλο, που περιορίζει την είσοδο του θορύβου του αέρα που παράγεται γύρω από τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών μέσα στην καμπίνα κυρίως στις υψηλές ταχύτητες.

Κλειδώνει και ξεκλειδώνει με το προαιρετικό BMW Display Key(έξτρα) γνωστό από τη BMW Σειρά 7 και BMW Σειρά 5. Το BMW Display Key προσφέρει μία ολόκληρη σειρά πρόσθετων λειτουργιών, όπως ενημέρωση του οδηγού για το επίπεδο καυσίμου ή προσεχείς εργασίες σέρβις/συντήρησης καθώς και για το αν τα παράθυρα και η ηλιοροφή είναι κλειστά. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη λειτουργία του προαιρετικού, βοηθητικού καλοριφέρ.

Διαθέτει κατανομή βάρους 50:50, πλήρως αναθεωρημένο πλαίσιο και σύστημα τετρακίνησης xDrive, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του το 2003 με το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς BMW X3. Το σύστημα προσφέρει πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους και βελτιώνει και τη δυναμική συμπεριφορά. Επικοινωνεί με το Dynamic Stability Control (DSC) οπότε η κατανομή ισχύος μεταξύ και των τεσσάρων τροχών μπορεί να μεταβάλλεται συνεχώς.

Με τον στάνταρ διακόπτη Driving Experience Control, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ διαφόρων προγραμμάτων – π.χ. ECO PRO, COMFORT, SPORT και SPORT+ modes (μόνο στα 30i, 30d και M40i).

Ανακοινώθηκε ότι, μειώθηκε το βάρος με τη χρήση πλαστικών, προηγμένων συνθετικών υλικών και αυξημένη χρήση εξαρτημάτων αλουμινίου στα συστήματα του κινητήρα και της ανάρτησης. Είναι μέχρι 55 κιλα ελαφρύτερη από τα αντίστοιχα προηγούμενα μοντέλα με παρόμοιο εξοπλισμό. Η αεροδυναμική βελτιστοποίηση έχει σημαντικά αποτελέσματα: Cd = 0.29. Πέρα από τις αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες αναλογίες της, διαθέτει πρόσθετη προστασία κάτω τμήματος αμαξώματος, με ιδιαίτερα εκτεταμένες ποδιές. Περαιτέρω βελτιώσεις, όπως ο ανασχεδιασμός της αεροτομής οροφής με αεροδυναμικά πτερύγια στα πλευρά και ο ενεργός έλεγχος αεραγωγών ολοκληρώνουν τα αεροδυναμικά μέτρα.

Το τελευταίο, ρυθμίζει τη ροή αέρα ψύξης του κινητήρα, των φρένων και του συστήματος κλιματισμού (A/C) με ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία και προσφέρει αεροδυναμικά οφέλη και περαιτέρω δυνατότητες εξοικονόμησης ενέργειας και διαχείρισης θερμότητας.

Διαθέτει τις ίδιες off-road ικανότητες με την προκάτοχό της. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος – 204 χιλ. – διασφαλίζει ομαλή διέλευση όχι μόνο στο χώμα ή στην άμμο ή το χιόνι αλλά και στους δρόμους της πόλης με σαμαράκια. Η γωνία προσέγγισης (25.7°) και η γωνία αναχώρησης (22.6°) μαζί με τη γωνία ράμπας 19.4° επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να ανταπεξέρχεται έντονες κλίσεις και εμπόδια. Και με βάθος βύθισης 500 χιλ., μπορεί να διασχίζει και υδάτινα περάσματα με ευκολία.

Η πρώτη δοκιμή έγινε με την BMW X3 xDrive 20d που συνδυάζεται με αυτόματο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic. Ο κινητήρας ντίζελ 2.000 κ.εκ. αποδίδει ισχύ 190 ίππων και μέγιστη ροπή 40,6 χλγμ. από τις 1.750 εως τις 2.500 σ.α.λ. Η ισχύς του κινητήρα είναι υπεραρκετή για να κινήσει το αυτοκίνητο.

Ο πετρελαιοκινητήρας αποδίδει από χαμηλά και εξασφαλίζει που καλές επιδόσεις. Ο θόρυβος από την λειτουργία του είναι περιορισμένος. Στο δρόμο το γερμανικό αυτοκίνητο κινείται με χαρακτηριστική άνεση. Το πρώτο στοιχείο που προσλαμβάνει ο οδηγός είναι η πολύ καλή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Θυμίζει λιμουζίνα και δεν επηρεάζεται η κίνηση του ακόμη και όταν το κοντέρ δείξει απαγορευμένες ταχύτητες.

Η μέση κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο ακολουθώντας τα όρια ταχύτητας ήταν 7,7 λίτρα/100χλμ. Εργοστασιακή κατανάλωση 5,4 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 142 γραμ./χλμ. Η BMW X3 xDrive20d ολοκληρώνει το τεστ επιτάχυνσης 0 – 100 χλμ./ώρα σε 8´´και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 213 χλμ./ώρα. Η τιμή της βασικής έκδοσης της νέας BMW X3 xDrive 20d καθορίστηκε στα 59.900 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v