«Καυτό» Toyota Yaris GRMN

Η κορυφαία σπορ έκδοση του ιαπωνικού σουπερμίνι ανεβάζει κατακόρυφα επιδόσεις και… θερμοκρασία.
«Καυτό» Toyota Yaris GRMN
Στην 67η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, η Toyota παρουσίασε τις εξελίξεις που πραγματοποίησε στο Toyota Yaris GRMN. Οι εκτενείς εργασίες εξέλιξης συνεχίστηκαν για το Toyota Yaris GRMN από τότε που έκανε το δημόσιο ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, εν όψει της προετοιμασίας για το μοντέλο υψηλών επιδόσεων που μπαίνει στην παραγωγή στο τέλος της χρονιάς.

Ειδική ομάδα μηχανικών έχει βελτιώσει τις επιδόσεις και εξελίξει την οδική συμπεριφορά του σε ένα κέντρο δοκιμών κοντά στην πίστα του Nurburgring. Το Yaris GRMN είναι εμπνευσμένο και επηρεασμένο από το Yaris WRC, το αυτοκίνητο με το οποίο η Toyota επέστρεψε με επιτυχία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA (WRC).

Την έμφαση στις επιδόσεις προδίδουν οι ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου BBS 17 ιντσών, τα μεγαλύτερα φρένα, η κεντρική οβάλ απόληξη εξαγωγής, και ένα ειδικό φινίρισμα που αποτυπώνει τα αγωνιστικά χρώματα – λευκό, μαύρο και κόκκινο - της Toyota GAZOO Racing. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας κινητήρας 1.8-L, ρυθμισμένος να παράγει 212 DIN hp και να ωφελείται από την ύπαρξη ενός υπερσυμπιεστή, μοναδικό χαρακτηριστικό στα hatchback υψηλών επιδόσεων κατηγορίας B.

Από το 2015 που ολοκληρώθηκε το πρώτο Yaris GRMN concept, ένα πρωτότυπο στάλθηκε στις εγκαταστάσεις της Toyota κοντά στη θρυλική αγωνιστική πίστα του Nurburgring στη Γερμανία. Εδώ μία επίλεκτη ομάδα βελτιωτών της Toyota από Ευρώπη και Ιαπωνία, τελειοποίησε την οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, δουλεύοντας τόσο στην πίστα του Nordschleife όσο και ποικίλους δρόμους της περιοχής – από γρήγορες Autobahns μέχρι ορεινές διαδρομές με πολλές στροφές. Η Toyota πιστεύει ότι εάν ένα αυτοκίνητο μπορεί να αποδείξει τις ικανότητές του σε αυτό το περιβάλλον, τότε μπορεί οπουδήποτε.

Τα αρχικά του GRMN - Gazoo Racing Meister of Nurburgring - προδίδουν τον προσπάθεια που έχει επενδυθεί στο αυτοκίνητο. GAZOO Racing είναι το αγωνιστικό τμήμα της Toyota, ενώ το Meister of the Nurburgring, αναφέρεται στους ‘μάγους’ της βελτίωσης που εργάζονται στην περιβόητη πίστα.  Η ομάδα που δουλεύει πάνω στο αυτοκίνητο έχει εξελιχθεί μέσα από τη συμμετοχή στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, σε στενή συνεργασία με τους επαγγελματίες των αγώνων και μέσα από προγράμματα εξέλιξης σπορ αυτοκινήτων. Επίσης αξιοποίησε στοιχεία από την εμπειρία που απέκτησε η Toyota GAZOO Racing από αγώνες στην πίστα.

Η καρδιά του Yaris GRMN είναι ο τετρακύλινδρος, 16-βάλβιδος κινητήρας του 1.798 κυβ. εκ. εξοπλισμένος με υπερσυμπιεστή Magnusson Eaton και ευφυή μεταβλητό χρονισμό Dual VVT-i για τις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής. Ο κινητήρας 2ZR-FE κατασκευάζεται από τη Toyota Manufacturing UK και είναι ειδικά προσαρμοσμένος για χρήση με την μικρότερη πλατφόρμα του Yaris.

Με λόγο συμπίεσης 10:1, αποδίδει μάξιμουμ 212 ίππους στις 6.800 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 25,4 χλγμ. στις 5.000 σ.α.λ. Μεταδίδοντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ο κινητήρας πετυχαίνει επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα σε περίπου 6,3΄΄. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230΄χλμ./ώρα. Με χαμηλό απόβαρο μόλις 1.135 κιλα, το Yaris GRMN πετυχαίνει την καλύτερη αναλογία ισχύος/βάρους στην κατηγορία του, στα 5,35 κιλά/1 ίππο.

Μόλις 400 Yaris GRMN θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη, σε εκδόσεις RHD & LHD. Η τιμή είναι 29.900 ευρώ, με διάφορες παραλλαγές ανάλογα με τη φορολογία και τους τοπικούς παράγοντες που ισχύουν σε κάθε αγορά.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v