Ξεχωριστές αγωνιστικές περγαμηνές

Η Ford παρουσίασε στη Γενεύη μια ανασκόπηση των αγωνιστικών περγαμηνών της που… χάνονται στα βάθη του αιώνα.
Ξεχωριστές αγωνιστικές περγαμηνές

H κληρονομιά της Ford στους αγώνες είναι μεγάλη. Οι υψηλές επιδόσεις και οι αγώνες είναι δύο στοιχεία συνυφασμένα με το DNA της Ford, από την εποχή που ο Henry Ford - πριν από 116 χρόνια - νίκησε στον αγώνα των Sweepstakes με το αγωνιστικό του “999”, έχοντας αντίπαλο τον Alexander Winton – το μεγαλύτερο οδηγό αγώνων εκείνη την εποχή στην Αμερική.

Στη Γενεύη, η Ford παρουσιάζει τις ξεχωριστές περγαμηνές της. Πάνω από μισό αιώνα της ιστορίας της στους αγώνες και στις υψηλές επιδόσεις με εκθέματα που ανήκουν στη συλλογή Ford Heritage Collection.

Ανάμεσά τους:

• Μια ρέπλικα του αγωνιστικού Ford GT40 Mk2 του 1966 – με τον 7-λιτρο V8 κινητήρα –  το οποίο οδήγησαν προς τη νίκη οι Bruce McLaren και Chris Amon στις 24 Ώρες του Le Mans το 1966.

• Μία ρέπλικα του Ford Escort MK1 που νίκησε στον αγώνα Λονδίνο – Μεξικό του 1970, ο οποίος προσμετρούσε στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ράλι. Το αυτοκίνητο αυτό, ανακατασκευασμένο και με κινητήρα 1,8 λίτρων Ford Cosworth BDA, πήρε τη νίκη και στην επαναναδιοργάνωση του ιστορικού αγώνα το 1995, με το αρχικό, νικηφόρο πλήρωμα των Hannu Mikkola και Gunnar Palm.

• Μία έκδοση δρόμου του Ford Escort RS Cosworth του 1992, του αγωνιστικού Group A που συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), με 2-λιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 230 ίππων και τετρακίνηση.

Φέτος, η Ford γιορτάζει τα 50 χρόνια από τη γέννηση του αγωνιστικού V8 κινητήρα Ford Cosworth DFV (double-four-valve) ο οποίος πέτυχε 155 νίκες και 12 τίτλους οδηγών σε διάστημα 15 χρόνων, καθώς και δύο νίκες στις 24 Ώρες του Le Mans – ανάμεσά τους κι εκείνη του αγωνιστικού Mirage GR8 το 1975, το οποίο επίσης δίνει το παρών στη Γενεύη.

Ελαφρύς, με συμπαγείς διαστάσεις και ισχυρός, ο αλουμινένιος 3-λιτρος κινητήρας σχεδιάστηκε για να αποτελεί τμήμα του σασί αγωνιστικού αυτοκινήτου. Είχε τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο εκκεντροφόρους για κάθε πλευρά κυλίνδρων.

Το καινοτόμο πνεύμα που εισήγαγε ο κινητήρας Ford Cosworth DFV αντανακλάται 50 χρόνια αργότερα στους κινητήρες Ecoboost της Ford – από τον ολοκαίνουργο τρικύλινδρο Ecoboost 1.5 έως τον V6 Ecoboost των 3,5 λίτρων με τα δύο turbo, τον οποίο φορούσε το αγωνιστικό Ford GT που πήρε τη νίκη στο Le Mans το 2016.

«Οι αγώνες ήταν πάντοτε η κινητήρια δύναμη της καινοτομίας στη Ford», δήλωσε ο Dave Pericak, Global Director της Ford Performance. «Σήμερα το team της Ford Performance σε όλο τον κόσμο είναι υπεύθυνο για την εξέλιξη αυτοκινήτων, από το αγωνιστικό Ford GT μέχρι την επόμενη γενιά του Fiesta ST. Το ομαδικό πνεύμα συνεργασίας μας δίνει τη δυνατότητα να προσφέρουμε απολαυστική εμπειρία οδήγησης σε κάθε πελάτη μας, κάνοντας πιο προσιτές, τις τεχνολογίες αιχμής που αποσκοπούν στη βελτίωση των επιδόσεων».


Περισσότερες πληροφορίες στο www.ford.gr

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v