H Γαλλία έδωσε το τελικό χτύπημα στα ντίζελ

Η Γαλλία αναμένεται να απαγορεύσει την κυκλοφορία των ντιζελοκίνητων οχημάτων, επισπεύδοντας τις διαδικασίες για την κατάργησή τους από το 2025.
H Γαλλία έδωσε το τελικό χτύπημα στα ντίζελ
Η αυγή του 2017 δεν είναι μια στιγμή χαράς για τα οχήματα που εξοπλίζονται με κινητήρες ντίζελ. Από την πρώτη εργάσιμη ημέρα αυτής της χρονιάς, θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την κατάργηση των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων. Λίγο πριν έρθει η νέα χρονιά, η υπουργός Περιβάλλοντος της Γαλλίας Σεγκολέν Ρουαγιάλ, έδωσε το στίγμα των προθέσεων της.

Η Σεγκολέν Ρουαγιάλ, θέλει να επεκτείνει το μέτρο της απαγόρευσης των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων στη Γαλλία. Συγκεκριμένα η υπουργός, επιδιώκει την απαγόρευση της κυκλοφορίας όλων των ντιζελοκίνητων οχημάτων στη Γαλλία.

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη δήλωση που άλλαξε την εικόνα των αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ στη Γαλλία έγινε πέρσι από την δήμαρχο του Παρισιού, Αν Ινταλγκό. Η δήμαρχος ζήτησε να ισχύσει το μέτρο της απαγόρευσης των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων στο Παρίσι από το 2025.

Η Σεγκολέν Ρουαγιάλ, γνωρίζει ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις από την εφαρμογή της καθολικής απαγόρευσης των ντίζελ και ζήτησε από τώρα να προετοιμασθούν οι πολίτες και οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Αξίζει να τονισθεί ότι στη Γαλλία από την Κυριακή 1/1/2017, αυξήθηκαν οι τιμές του ντίζελ. Από χθες, το ντίζελ επιβαρύνθηκε με 4 λεπτά το λίτρο.

Όπως είναι γνωστό, αύξηση της φορολογίας του ντίζελ και άλλων καυσίμων έγινε και στην Ελλάδα από την Κυριακή 1/1/2017, αλλά για διαφορετικούς λόγους που έχουν σχέση με την αύξηση των κρατικών εσόδων.

Η Σεγκολέν Ρουαγιάλ, στηρίζει την θέση της στα προβλήματα που δημιουργούν στον άνθρωπο και στο περιβάλλον τα ντιζελοκίνητα οχήματα. Υποστηρίζει τους επιστήμονες που έχουν αποδείξει εδώ και πολλά χρόνια ότι τα μικροσωματίδια που εκλύονται από την καύση του ντίζελ ευθύνονται για επικίνδυνες ασθένειες ακόμη και για τον θάνατο αθώων πολιτών. Επίσης, ζήτησε να καταργηθούν όλα τα φορολογικά προνόμια που δίδονται στα ντιζελοκίνητα οχήματα κάθε τύπου.

Οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων πλέον πρέπει να εξετάσουν με αλλά κριτήρια το αυτοκίνητο που θα επιλέξουν. Αν υποθέσουμε ότι αγοράσουν φέτος ένα αυτοκίνητο με κινητήρα ντίζελ, το 2025, θα έχει ήδη συμπληρώσει οκτώ χρόνια ζωής.

Δηλαδή, θα έχει ολοκληρώσει το μεγαλύτερο ποσοστό από τον κύκλο ζωής του. Εκτιμάται ότι αν ισχύσουν οι απαγορεύσεις στη Γαλλία και σε άλλες χώρες ακόμη και ένα άριστα συντηρημένο ντιζελοκίνητο θα έχει τότε ελάχιστη αξία.

Ενδιαφέρον θα έχουν και οι αντιδράσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών που πρέπει να προσαρμόσουν την παραγωγή τους και να αναθεωρήσουν τα πλανά που σχετίζονται με την απόσβεση των δαπανών τους για τα ντίζελ οχήματα.

Ειδικότερα, οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες PSA (Peugeot- Citroen) και Renault, έχουν κατασκευάσει μια σειρά από κινητήρες ντίζελ που κατέχουν την πρώτη θέση στην αξιολόγηση των τεχνικών χαρακτηριστικών τους. Καταναλώνουν μικρή ποσότητα ντίζελ και εκπέμπουν περιορισμένη ποσότητα επικίνδυνων ρύπων.

Είναι άδικο να καταργηθούν όλοι οι κινητήρες ντίζελ και να χαθεί η προσπάθεια των επιστημόνων να μετριάσουν τις συνέπειες από την καύση του καυσίμου αυτού.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v