240 ίπποι με λίγα καύσιμα. Τι άλλο να ζητήσεις;

Το νέο Passat αποδίδει μέσω του πανίσχυρου τετρακύλινδρου κινητήρα του 240 ίππους με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση καυσίμου. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
240 ίπποι με λίγα καύσιμα. Τι άλλο να ζητήσεις;

του Σπύρου Ρέκκα

Η VW, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει κοιτάζει μπροστά και δημιουργεί νέες προτάσεις υψηλών προδιαγραφών. Στους στόχους της περιλαμβάνεται και η κατάκτηση της πρώτης θέσης στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων. Η νέα ιδέα που μας βάζει σε πειρασμό είναι το δημοφιλές Passat με πανίσχυρο κινητήρα.

Η VW προσφέρει τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο ντίζελ 2.000 κ.εκ. όλων των εποχών. Πρόκειται για τον υψηλής τεχνολογίας 2.0 BiTDI που αποδίδει 240 ίππους. Η μέγιστη ροπή των 50,6 χλγμ. διατίθεται από τις 1.750 σ.α.λ. Παρά την εξαιρετική απόδοση ισχύος, ο 2.0 BiTDI καταναλώνει μόλις 5,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 139 γραμ. CO2/χλμ. Εξασφαλίζει στο Passat κορυφαίες επιδόσεις, με επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 6,1’’ και τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα.

Μερικά ακόμη στοιχεία για το καινούργιο καλούδι:

- Ο BiTDI 240 προσφέρεται αποκλειστικά με νέο 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «ξηρού τύπου» (DSG), ειδικά εξελιγμένο για κινητήρες υψηλής ροπής. Μέχρι τώρα τα 7-ταχυτα DSG (πιο μικρά και ελαφριά σε σχέση με τα 6-ταχυτα) τοποθετούνταν σε κινητήρες με μέγιστη ροπή έως 25,6 χλγμ.

 - Λόγω το υψηλού επιπέδου ροπής, η μάρκα προσφέρει την κορυφαία έκδοση BiTDI με στάνταρ τετρακίνηση 4MOTION.

 - Για να επιτευχθεί η υψηλή ειδική ισχύς των 120 ίππων ανά λίτρο κυβισμού, εξελίχθηκε μία συμπαγής μονάδα Bi-Turbo με τουρμπίνες υψηλής και χαμηλής πίεσης. Οι δύο τουρμπίνες λειτουργούν παράλληλα, αλλά όχι ανεξάρτητα. Σε χαμηλές ταχύτητες περιστροφής, λειτουργεί ο συμπιεστής υψηλής πίεσης -  ο οποίος διαθέτει μεταβλητή γεωμετρία. Από τις 4.000 σ.α.λ., το μεγαλύτερο μέρος των καυσαερίων φτάνει στο λεγόμενο συμπιεστή χαμηλής πίεσης. Σε ταχύτητες περιστροφής των 165.000 σ.α.λ., ο δεύτερος συμπιεστής αναπτύσσει απόλυτη πίεση υπερπλήρωσης έως και 3,8 bar.

- Ο στροφαλοθάλαμος, ο στρόφαλος, οι μπιέλες και τα έμβολα προσαρμόστηκαν στη μέγιστη πίεση καύσης των 200 bar. Επιπλέον, τοποθετήθηκε μία νέα κυλινδροκεφαλή «High-Performance».

- Λόγω της υψηλής πίεσης υπερπλήρωσης, απαιτείται και ανάλογο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου. Για αυτόν τον λόγο, εξελίχθηκε ένα νέο σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης με πιεζοηλεκτρικά μπεκ 10-οπών που επιτρέπουν την ομοιογενή κατανομή του ψεκασμού καυσίμου στο θάλαμο καύσης. Αυτό το σύστημα επιτρέπει πιέσεις ψεκασμού μέχρι 2.500 bar.

- Τοποθετώντας τον οξειδωτικό καταλύτη, το φίλτρο σωματιδίων diesel και το σύστημα SCR (μείωση εκπομπών NOx με την χρήση AdBlue) κοντά στον κινητήρα, τα εξαρτήματα ελέγχου ρύπων αντιδρούν ταχύτερα. Ο νέος 2.0 BiTDI πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων Euro 6.

- Αλλαγές ταχυτήτων σε χαμηλές στροφές χωρίς κραδασμούς. Για βελτιστοποίηση της άνεσης στις χαμηλές   στροφές του κινητήρα, ένα φυγοκεντρικό εκκρεμές χρησιμοποιείται στο κιβώτιο DSG του 2.0 BiTDI.

Χάρη σε αυτό – και παρά την ιδιαίτερα υψηλή ροπή του κινητήρα – έχουν χαμηλώσει πάρα πολύ τα σημεία αλλαγών σχέσεων (στροφές κινητήρα). Το όφελος είναι διπλό, καθώς επιτυγχάνεται μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και πλήρη εξάλειψη των κραδασμών στις χαμηλές στροφές.

Το νέο Passat 2.0 BiTDI 240 DSG 4MOTION διατίθεται σε ένα επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο σε σχέση με τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό των υπόλοιπων εκδόσεων Passat, περιλαμβάνει: Προβολείς Full LED, Ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις (DCC), Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό εμπρός και πίσω (XDS+), Σύστημα επιλογής οδηγικού προφίλ, και Σύστημα εξατομίκευσης όλων των συστημάτων του αυτοκινήτου (key Personalization).

Η ενδεικτική λιανική τιμή με απόσυρση είναι 42.600 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v