Ευφυές σύστημα φωτισμού στο νέο Opel Astra

Ένα ευφυές σύστημα φωτισμού υπόσχεται ότι θα διαθέτει η νέα γενιά του Opel Astra, το οποίο θα παρουσιαστεί στη Φρανκφούρτη.
Ευφυές σύστημα φωτισμού στο νέο Opel Astra
του Σπύρου Ρέκκα

Το μεγαλύτερο μειονέκτημα στη νυχτερινή οδήγηση είναι η απόδοση των φώτων. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξελίσσουν διάφορες τεχνολογίες φωτισμού και προσπαθούν να αυξήσουν την απόδοση και την διάρκεια ζωής των φώτων. Ένα ευφυές σύστημα φωτισμού υπόσχεται ότι θα διαθέτει η νέα γενιά του Opel Astra που θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (17 – 27 Σεπτεμβρίου 2015). Φέρνει το καινοτομικο IntelliLux LED matrix light με αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα φώτων για πρώτη φορά στην κατηγορία του, κάνοντας την κορυφαία τεχνολογία φωτισμού προσιτή στο ευρύ κοινό. Έχοντας λανσάρει τον προσαρμοζόμενο φωτισμό bi-xenon στην τρέχουσα γενιά Astra, η Opel πρωτοπορεί και πάλι στην τεχνολογία φωτισμού με το επόμενο συμπαγές bestseller της.

Μετά από αρκετά χρόνια προετοιμασίας το νέο, πατενταρισμένο σύστημα της IntelliLux full-LED είναι τώρα έτοιμο να μπει στην παραγωγή. Μέχρι σήμερα, ένα τέτοιο σύστημα αποτελούσε αποκλειστικότητα οχημάτων της πολυτελούς κατηγορίας. Αποτελούμενα από 16 τμήματα LED – οκτώ σε κάθε πλευρά του οχήματος – το νέο σύστημα προσαρμόζει αυτόματα και συνεχώς το μήκος και την κατανομή της δέσμης φωτός σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας. Στην πορεία, συνεργάζεται με την εμπρός κάμερα Opel Eye η οποία, ανιχνεύει την παρουσία άλλων κινούμενων οχημάτων, ώστε τα τμήματα LED που πιθανόν θα ‘τύφλωναν’ τους αντίθετα ερχόμενους οδηγούς απενεργοποιούνται και ενεργοποιούνται αυτόματα.

Μόλις το όχημα απομακρύνεται από μία αστική περιοχή, ενεργοποιείται αυτόματα η μεγάλη σκάλα φώτων και παραμένει πάντα αναμμένη. Αυτό μεταφράζεται σε σημαντική αύξηση της ασφάλειας όπως επιβεβαιώνεται σε μελέτη που διεξήγαγε το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Darmstadt με την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία LightSightSafety. Η μελέτη αποκαλύπτει ότι με ταχύτητες 80 χλμ./ωρα, οι οδηγοί ανιχνεύουν αντικείμενα στο πλάι του δρόμου περίπου 30-40 μ. νωρίτερα σε σχέση με τα συμβατικά φώτα αλογόνου ή τη μεσαία σκάλα φώτων xenon. Αυτό τους προσφέρει περίπου 1,5 δευτερόλεπτα περισσότερο χρόνο για να αντιδράσουν, για παράδειγμα όταν ξαφνικά εμφανίζονται ζώα στο δρόμο.

Εκτός από τις πολλές αυτόματες δέσμες μεσαίας και μεγάλης σκάλας φώτων, το IntelliLux LED προσφέρει επίσης ειδικό πρόγραμμα φωτισμού αυτοκινητόδρομου που αυξάνει περαιτέρω την ασφάλεια τη νύχτα. Τέλος μία ειδική λειτουργία φωτισμού υποδοχής διευκολύνει την είσοδο και έξοδο από το Astra στο σκοτάδι. Τελευταίο αλλά σημαντικό, το νέο σύστημα φωτισμού έχει χαροποιήσει τους σχεδιαστές.

Πριν, το μέγεθος του κελύφους των προβολέων εξαρτιόταν κυρίως από την πιο ακριβή τεχνολογία που προστάτευε αλλά τώρα ο προβολέας καθορίζεται μόνο από τον βασικό λαμπτήρα. Χάρη στα μικρά LED που χρησιμοποιούνται στο φως matrix, μελλοντικά, τα φώτα θα μπορούν να σχεδιάζονται πολύ πιο περίτεχνα και κομψά. Επομένως θα είναι ξεπερασμένες οι μηχανικές, περίπλοκες μονάδες ελέγχου που απαιτούν πολύ χώρο και υπερμεγέθη κελύφη.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v