25 Χρόνια Opel Calibra

Δυόμισι δεκαετίες άκρως επιτυχημένης πορείας κλείνει φέτος το Opel Calibra και το γιορτάζει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
25 Χρόνια Opel Calibra
του Σπύρου Ρέκκα

Μετά την επιτυχία των Manta, Opel GT και Monza, το αεροδυναμικό Calibra συνέχισε τη συνταγή επιτυχίας της Opel γιορτάζοντας την πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) το 1989, πριν από 25 χρόνια. Ήταν ένα εξαιρετικά ‘προχωρημένο’ πρωτότυπο, πολύ μπροστά από την εποχή του με τον καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας από όλα τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, ανεξάρτητη ανάρτηση και ημι-υστερούντες βραχίονες στον πίσω άξονα, προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης (AWD) και υπερσύγχρονους βενζινοκινητήρες με καταλυτικούς μετατροπείς κλειστού βρόγχου, στάνταρ. Με τέτοια προσόντα, το 1990, το Calibra κέρδισε επάξια το περίοπτο Χρυσό Τιμόνι, το πλέον αναγνωρισμένο βραβείο αυτοκινήτου της Γερμανίας.

Ο βασικός 2.0 κινητήρας με 115 ίππους επιτάχυνε τον παγκόσμιο πρωταθλητή αεροδυναμικής της Opel μέχρι την τελική ταχύτητα των 203 χλμ./ώρα, ενώ με τη 16-βάλβιδη έκδοση 150 ίππων έφτανε τα 223 χλμ./ώρα. Παρά τις εντυπωσιακές επιδόσεις, το Calibra 16V είχε κατανάλωση μικτού κύκλου μόλις 7,7 λίτρα/100 χλμ. Με άλλα λόγια, διέθετε σπορ εμφάνιση και επιδόσεις χωρίς συμβιβασμούς σαν ένα γνήσιο προϊόν Opel. Αυτός ο συνδυασμός αξιών αποτελεί παράδοση για τα coupé της Opel. Το θρυλικό Manta ήδη είχε ωφεληθεί από την τεχνολογία μαζικής παραγωγής του Ascona, και το Calibra αντίστοιχα από το συγγενικό μοντέλο Opel Vectra. Έτσι, τα Manta και Calibra ήταν προσιτά dream cars που έγιναν cult coupés χάρη στην επιτυχημένη συνταγή σπορ επιδόσεων με οικονομία και αξιοπιστία, και τώρα θεωρούνται περιζήτητα classic cars.

Το Calibra συνδύαζε συναρπαστική σχεδίαση με βελτιστοποιημένη αεροδυναμική και πρακτικότητα. Η πίσω πόρτα με το μεγάλο άνοιγμα παρείχε εύκολη πρόσβαση σε έναν ευέλικτο χώρο αποσκευών μέχρι 980 λίτρων. Παρά το σχήμα του, το μακρύ μεταξόνιο του Calibra διασφάλιζε άφθονους χώρους και ανέσεις για τέσσερις επιβάτες. Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός περιλάμβανε υδραυλικό τιμόνι, πεντατάχυτο κιβώτιο πυκνής κλιμάκωσης, ηχοσύστημα έξι ηχείων και φυμέ κρύσταλλα παραθύρων. Ανάμεσα στις προαιρετικές επιλογές ήταν A/C, τετρατάχυτο αυτόματο κιβώτιο και ηλεκτρική ανακλινόμενη/συρόμενη ηλιοροφή.

Όταν λανσαρίστηκε το 1990, ένα υψηλής ποιότητας σύστημα AWD ήταν διαθέσιμο προαιρετικά στην αγορά επιπλέον της στάνταρ τετρακίνησης για τους δύο δίλιτρους κινητήρες. Το Calibra 4x4 εντυπωσίασε με την εξαιρετική πρόσφυση, την σταθερότητα πέδησης και την απόλυτα ασφαλή οδηγική συμπεριφορά. Οι μεγαλύτερες αγορές του Calibra ήταν η Γερμανία, Βρετανία, Ιταλία, Ισπανία και Γαλλία. Η βασική έκδοση 115 hp ήταν πρώτη στους πίνακες πωλήσεων με την παραγωγή να ξεπερνά τις 130.000 μονάδες, και ακολούθησε η έκδοση 2.0L 150 hp, από την οποία κατασκευάστηκαν πάνω από 61.000 μονάδες.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v