Και εξωπλανήτες που μοιάζουν με την Γη;

Εξωπλανήτες με γήινα χαρακτηριστικά, γήινα βακτήρια με εξω-γήινα χημικά στοιχεία; Η υπόθεση της ύπαρξης ζωής σε άλλα ηλιακά συστήματα δείχνει να βρίσκει όλο και περισσότερα στοιχεία για να στηριχθεί.
Και εξωπλανήτες που μοιάζουν με την Γη;
Όλο και πιο κοντά στην ιδέα ότι δεν είναι είμαστε μόνοι μας στο σύμπαν ερχόμαστε μέρα με τη μέρα, καθώς συνεχώς έρχονται στο φως της δημοσιότητας νέες ανακαλύψεις που προκαλούν το ενδιαφέρον για ακόμα βαθύτερες αναζητήσεις από πλευράς επιστημόνων. Η ανακάλυψη της NASA ενός βακτηρίου με διαφοροποιημένο DNA από αυτό που μέχρι χθες γνωρίζαμε στον πλανήτη Γη, δεν ήταν η μόνη σπουδαία ανακοίνωση της χθεσινής ημέρας. Λίγες ώρες νωρίτερα, το περιοδικό Nature δημοσίευσε έρευνα επιστημόνων σύμφωνα με την οποία μετρήθηκε για πρώτη φορά η ατμόσφαιρα που περιβάλλει έναν «υπερ-γήινο εξω-ηλιακό πλανήτη». Η είδηση, όμως, δεν είναι ακριβώς αυτή.

Ο πλανήτης GJ 1214b είναι τρεις φορές μεγαλύτερος από την Γη και περίπου επτά φορές βαρύτερος. Το πραγματικό ενδιαφέρον του, όμως, είναι ότι πρόκειται για τον πρώτο πλανήτη του είδους του που βρέθηκε να έχει ατμόσφαιρα –ένα εντελώς γήινο χαρακτηριστικό. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τους επιστήμονες ο πλανήτης αυτός είτε έχει πολύ πυκνή ατμόσφαιρα λόγω υδρατμών είτε είναι τυλιγμένος σε πυκνά σύννεφα, όπως η Αφροδίτη. Την οριστική απάντηση θα δώσουν σύντομα τα εκτενέστερα πειράματα που πραγματοποιούνται αυτές τις μέρες.

Τελικά υπάρχει ζωή σε άλλον πλανήτη;
Σύμφωνα με τις τελευταίες ανακαλύψεις, όλα δείχνουν πως όχι μόνο «κάτι γίνεται εκεί έξω», ότι δηλαδή εμφανίζονται στο σύμπαν σταδιακά νέοι εξωπλανήτες με γήινα στοιχεία όπως το άζωτο και ο άνθρακας, αλλά και ότι κάτι πρέπει να έχει γίνει και εδώ. Το βακτήριο που ανακαλύφθηκε σε λίμνη της Καλιφόρνια, το οποίο περιέχει το δηλητηριώδες χημικό στοιχείο αρσενικό, δημιουργεί υποψίες πως –αν υπάρχει και άλλη μορφή ζωής στο Διάστημα- δεν αποκλείεται να έχει «περάσει» κάποια στιγμή και από την Γη. Τίποτα, λοιπόν, δεν αποκλείει το γεγονός να έχουν αναπτυχθεί σε άλλα ηλιακά συστήματα κάποιες μορφές ζωής, οι οποίες να μην είναι ίδιες αλλά και να μην απέχουν δραματικά από την γήινη. Και όλα δείχνουν πως η αλήθεια μιας τέτοιας υπόθεσης δεν θα αργήσει να έρθει στην δημοσιότητα.

Το αμέσως επόμενο ερώτημα που προκύπτει, ωστόσο, είναι: Αν υπάρχει ζωή σε άλλον πλανήτη, τι ακριβώς μπορεί να σημαίνει αυτό για την δική μας;

Πηγή: Nature.com