Βαγγέλης Γερμανός & Ευσταθία: "Το κοινό είναι προβληματισμένο"

Μια θεολόγος και ένας μαθηματικός στήνουν στο Polis Stage ένα πάρτι για φίλους... κάθε ηλικίας. Σε ένα από τα διαλείμματά τους, μίλησαν στο in2life για την αναπάντεχη συνεργασία τους, τη μέχρι τώρα πορεία τους, τη σχέση τους με το κοινό, τον έρωτα και τα μελλοντικά τους σχέδια.
Βαγγέλης Γερμανός & Ευσταθία: Το κοινό είναι προβληματισμένο
της Φιλουμένας Ζλατάνου

Και… η Ευσταθία θέλει… το Γερμανό της. Με τον ευφάνταστο αυτό τίτλο ξεκίνησαν τις παραστάσεις στο Polis Stage μια θεολόγος και ένας μαθηματικός, δυο τραγουδοποιοί που ο καθένας διαβαίνει μια πορεία ξεχωριστή που αγγίζει τις λεπτές χορδές του κοινού. Ο Βαγγέλης Γερμανός με το έργο του να έχει σημαδέψει γενιές και γενιές και η Ευσταθία, με το προσωπικό της στυλ που γοητεύει όλο και περισσότερο κόσμο συναντιούνται επί σκηνής, με τραγούδια αγαπημένα από τη δισκογραφία τους, διανθίζοντάς το πρόγραμμα με blues, ρεμπέτικα και λάτιν κομμάτια, ξεσηκώνοντας το κοινό που δε σταματά να τραγουδά.
Με τη συμμετοχή του συγκροτήματος Calu Cacu, ένα πάρτι στήνεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Polis προσελκύοντας κοινό όλων των ηλικιών και κάνοντας φανερό ότι πολλές φορές συνεργασίες έκπληξη σαν και αυτή, έχουν λόγο και χημεία. Ο Βαγγέλης Γερμανός και η Ευσταθία μίλησαν στο in2life για τη συνάντησή τους επί σκηνής, για την πορεία τους, τον έρωτα και το κοινό.

Πώς προέκυψε η συνεργασία σας;
Β. Γερμανός: Προέκυψε μετά από σύσταση ενός κοινού φίλου. Πήγα και την είδα σε ένα live και μου άρεσε πάρα πολύ και έτσι συμφωνήσαμε να παίξουμε παρεούλα.
Ευσταθία: Πάντα ήθελα να δουλέψω με το Βαγγέλη Γερμανό γιατί τον θαύμαζα και ήρθε αυτή η ώρα. Μετά τη γνωριμία μας, ξεκίνησε αυτή η συνεργασία.

Τι κάνει πετυχημένη μια συνεργασία επί σκηνής;
Ευσταθία: Ο σεβασμός που υπάρχει μεταξύ των συνεργατών και η σύμπνοια. Να μπορεί να ελίσσεται ο συνεργάτης και να προσαρμόζεται στον άλλον. Γιατί δεν είσαι μόνος σου, πρέπει να υπολογίζεις τον άλλον.
Β. Γερμανός: Είναι απαραίτητο να ταιριάζουν τα χνώτα των συνεργατών και να έχουν καλή διάθεση και να μπορούν να δεχτούν την αυτοέκφραση του άλλου, γιατί το τραγούδι είναι αυτοέκφραση. Καλή διάθεση χρειάζεται. Το ζητούμενο είναι οι άνθρωποι να έρχονται κοντά. Ακόμα και στη σύγχρονη επιστήμη οι επιστήμονες μελετάνε τη σχέση μεταξύ πραγμάτων. Αυτό ισχύει και με τους ανθρώπους, ιδιαίτερα και σε μια συνεργασία που ο ένας μπαίνει μέσα στην ψυχοσύνθεση του άλλου.

Κύριε Γερμανέ , πώς αισθάνεστε που το έργο σας συγκινεί γενιές και γενιές;
Αισθάνομαι πάρα πολύ όμορφα γιατί νιώθω ότι πιάνει τόπο η δουλειά μου.

Ευσταθία, πώς αισθάνεσαι που είσαι μια από τις σημαντικότερες νέες τραγουδοποιούς;
Δεν ξέρω αν είμαι από τις σημαντικότερες νέες τραγουδοποιούς. Όλα θα τα δείξει ο χρόνος, όλα τεστάρονται πολύ σκληρά από το πέρασμα του χρόνου αλλά αισθάνομαι ότι δε θα μπορούσα να είμαι τίποτε άλλο από το να είμαι τραγουδοποιός. Εκλαμβάνω θετική ανταπόκριση και αγάπη από τον κόσμο και αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα.

Κύριε Γερμανέ, θα μου μιλήσετε για τον τελευταίο σας δίσκο «Καμικάζι»;
Είναι μία στροφή προς τον πιο λαϊκό ήχο, που ανέκαθεν με συγκινούσε. Κάποια στιγμή αποφάσισα να ασχοληθώ πιο σοβαρά με αυτό και να το μελετήσω γιατί το γουστάρω και είμαι συναισθηματικά δεμένος με αυτό το είδος. Έχω μεγαλώσει στον Πειραιά με αυτούς τους ήχους, οπότε τον περιποιήθηκα στον τελευταίο δίσκο.

Ευσταθία, τι ρόλο έπαιξε ο Σταμάτης Κραουνάκης και η Σπείρα-Σπείρα για σένα;
Εγώ δεν ήμουν της Σπείρα-Σπείρα, απλά είχα συμμετάσχει στις πρώτες πειραματικές παραστάσεις της ομάδας. Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία, όσο ήμουν πιτσιρίκα και έβλεπα τα πράγματα με άλλο μάτι. Ο Σταμάτης Κραουνάκης μου έδωσε πολλά όσον αφορά μια θεατρική προσέγγιση της μουσικής έκφρασης.

Το Φεστιβάλ Τραγουδιού σε βοήθησε στη μετέπειτα πορεία σου;
Βοήθησε πάρα πολύ γιατί έγινα γνωστή στο ευρύ κοινό. Μου άνοιξε μια πόρτα.

Πώς βλέπετε το κοινό;
Ευσταθία: Προβληματισμένο. Στις μέρες μας υπάρχει μεγάλη προσφορά και σύγχυση και γι’ αυτό είναι προβληματισμένο. Υπάρχει ένα κοινό που ξέρει τι θέλει και αυτό προσπαθούμε να προσεγγίσουμε.

Ποια είναι η σχέση σας με τον έρωτα;
Ευσταθία: Όποια είναι στον κάθε άνθρωπο. Το 90% των τραγουδιών έχουν θέμα τον έρωτα. Αν θες να γράψεις ένα πολιτικό ή κοινωνικό τραγούδι χρειάζεται να είναι ερωτικό και να περάσει. Μέσω ερωτικών τραγουδιών μπορείς να κάνεις την πολιτική σου, κάτι που προσπαθώ να κάνω. Το ξερό πολιτικό τραγούδι δεν περνάει, θέλει και συναίσθημα.
Β. Γερμανός: Για να γράψει κανείς για τον έρωτα πρέπει να τον έχει ζήσει κι όχι μια και δυο φορές αλλά συνεχώς. Ο έρωτας είναι η γενεσιουργός αιτία όλων των πραγμάτων. Υπάρχει μια στενή και μακροχρόνια σχέση με τον έρωτα λοιπόν.

Τα επόμενα σχέδιά σας;
Β. Γερμανός: Γράφω τραγούδια, κάνω συνεργασίες και συναυλίες.
Ευσταθία: Εγώ προετοιμάζω ένα cd σε λίγους μήνες, έκπληξη.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v