Βασιλιάς Ληρ: Ο Τσακίρογλου στο hit του φετινού χειμώνα
Σκηνοθεσία πολλών αστέρων από τον Στάθη Λιβαθινό και ο Νικήτας Τσακίρογλου στα καλύτερά του. Ο Βασιλιάς Ληρ στο Παλλάς είναι από τις καλύτερες στιγμές του φετινού θεατρικού χειμώνα.
Παλαιότερο των 360 ημερών
της Κατερίνας Σφοντούρη
Στο κορυφαίο δημιούργημα του Σαίξπηρ, τον «Βασιλιά Ληρ» συναντώνται δύο σημαντικά πρόσωπα του ελληνικού θεάτρου. Ο Νικήτας Τσακίρογλου πρωταγωνιστεί στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός, μεταφέροντας στην πρωτεύουσα (Θέατρο Παλλάς) την ροκ εκδοχή του έργου που παρουσιάστηκε πέρυσι στη Θεσσαλονίκη.
Μέτοχοι στο «σάπιο» βασίλειο του Ληρ Από τους αγαπημένους -σε μια μεγάλη μερίδα του θεατρικού κοινού- σκηνοθέτες, ο Στάθης Λιβαθινός, μας ελκύει με τη τόλμη του, καταθέτοντας την ασυμβίβαστη «ματιά» του στα έργα που αναλαμβάνει. Αφού απέσπασε την περασμένη χρονιά διφορούμενες κριτικές (για τον «Βυσσινόκηπο» του Τσέχωφ), ασχολήθηκε με τον «Βασιλιά Ληρ», μεταφέροντάς τον στο σήμερα.
Η τραγική ιστορία του πεισματάρη τυράννου που ακούει στο όνομα Ληρ, φτάνει στις μέρες μας αντλώντας στοιχεία από την ωμότητα και τη σκληρότητα της εποχής μας. Τη βία και το «παιχνίδι» της εξουσίας έρχεται να μας υπενθυμίσει ο εγωπαθής Ληρ, εξορίζοντας άδικα την αγαπημένη του κόρη. Με παρόμοιο τρόπο δρα ο υπήκοός του, Κόμης του Γκλόστερ, αποκληρώνοντας τον γιο του. Αργά ή γρήγορα όμως, και οι δυο έρχονται αντιμέτωποι με τη σκληρότητα και την εγκατάλειψη. Μονόδρομος πλέον είναι ο πόνος, η τρέλα και η απόγνωση, που οδηγεί στα άκρα.
Με τα φώτα της πλατείας να παραμένουν ανοιχτά για κάποια λεπτά μετά την έναρξη της παράστασης, ο Στ. Λιβαθινός μας δίνει τη δυνατότητα να γίνουμε μέτοχοι στο βασίλειο του Ληρ. Ένα βασίλειο σκοτεινό, μαύρο, «άρρωστο», που κοντεύει να σαπίσει. Εκεί που οι φωτισμοί του Αλέκου Αναστασίου πασχίζουν να δώσουν μια νότα αισιοδοξίας. Γεμάτο σκουπίδια, το σκηνικό της Ελένης Μανωλοπούλου, σηματοδοτεί την «αρρωστημένη» κατάσταση. Στη μεγάλη σκηνή του «Παλλάς» δεν κατοικεί πλέον μόνο η παλιά φεουδαρχική τάξη του Ληρ. Σε αυτή, δίνει το δυναμικό παρόν και η νεότερη γενιά, που μάχεται τους γέρους.