Τι είναι πάλι αυτό το Threads;

Κάθε φορά που λες πως ξέρεις τα social media, τσουπ, ξεπηδάει ένα ακόμη. Τι είναι τώρα αυτό το Threads, και γιατί πρέπει να σε ενδιαφέρει;

Τι είναι πάλι αυτό το Threads;

Μπορούμε αν θες να το πούμε νέτα, σκέτα και απερίφραστα: Το Threads είναι βασικά το Twitter της Meta. Και γιατί έχει Twitter η Meta, ρωτάς; Γιατί ένα τεράστιο κύμα κόσμου (*) έφυγε από το Twitter, που πλέον λέγεται Χ αν δεν έμαθες τα νέα, από όταν το αγόρασε ο Elon Musk. Ο Mark Zuckerberg είδε εκεί μια επιχειρηματική ευκαιρία, και ο Mark Zuckerberg δεν είναι, ως γνωστόν, από τους ανθρώπους που αφήνουν επιχειρηματικές ευκαιρίες να πάνε χαμένες. Και εγένετο Threads.

(*) Πόσο τεράστιο ήταν αυτό το τεράστιο κύμα; Δεν ξέρουμε ακριβώς, αλλά οι περισσότερες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 20 με 30 εκατομμύρια χρήστες. 

Το Threads είναι αδερφάκι του Instagram, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείς να κάνεις login με τους κωδικούς του Instagram, να έχεις το ίδιο username, φωτογραφία προφίλ και bio, και να ακολουθείς τους ίδιους λογαριασμούς που ακολουθείς και στο Instagram. Όλα αυτά αυτόματα, με το πάτημα ενός κουμπιού την πρώτη φορά που θα ανοίξεις το Threads –το όνομα του οποίου, αν αναρωτιέσαι, σημαίνει νήματα ή κλωστές, και κατ’ επέκταση στο internet τις συνομιλίες που δημιουργούνται κάτω από μια αρχική ανάρτηση.

Λόγω διάφορων ενστάσεων που είχε η Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με την ασφάλεια προσωπικών δεδομένων (γνωστοί τζώρες, αλλά να σου πούμε και κάτι; Καλά κάνουν) το Threads άργησε να εμφανιστεί στην Ευρώπη. Για να έρθει τελικά, στις 14 Δεκεμβρίου 2023, η Meta συμβιβάστηκε με τη λύση οι Ευρωπαίοι πολίτες (και μόνο) να έχουμε το δικαίωμα να μπαίνουμε στο Threads ανώνυμα, χωρίς λογαριασμό. Θα το δεις και αυτό σαν επιλογή «συνέχεια χωρίς λογαριασμό», την πρώτη φορά που θα κατεβάσεις το app ή θα ανοίξεις το Threads σε υπολογιστή.

Στον υπόλοιπο κόσμο, το Threads κυκλοφόρησε στις 6 του περασμένου Ιουλίου, και απέκτησε 100 εκατομμύρια χρήστες τις 5 πρώτες μέρες λειτουργίας του, σπάζοντας το ρεκόρ που ως τότε κατείχε το Chat GPT. Η επιτυχία, ωστόσο, δεν μακροημέρευσε: Στα τέλη Ιουλίου, ο αριθμός ενεργών χρηστών είχε πέσει στα 8 εκατομμύρια.

Κατά τα άλλα, δεν έχουμε κάτι φοβερά ενδιαφέρον να σου πούμε: Ο σχεδιασμός είναι σχεδόν πανομοιότυπος με εκείνον του Twitter. Η λογική είναι κι εδώ το micro-blogging, 500 χαρακτήρες σύνολο, ήτοι μια δυο ατάκες, άντε και μια φωτογραφία ή ένα σύντομο βιντεάκι σε κάθε ποστ –αλλά η έμφαση είναι πολύ περισσότερο στο κείμενο, οπότε μπορείς να το πεις και το ανάποδο του Instagram. Σε κάθε ποστ μπορείς να πατήσεις καρδούλα, να σχολιάσεις, να κάνεις retweet (εεε συγνώμη, αναδημοσίευση, απλά το σύμβολο είναι ακριβώς το ίδιο και μπερδευτήκαμε) ή να το στείλεις σε προσωπικό μήνυμα.

Τελευταίο και σημαντικό: Το Threads δεν έχει διαφημίσεις. Αν αισθάνεσαι ότι λείπει ένα «ακόμα» από αυτή την πρόταση, καλά κάνεις: Ο Mark Zuckerberg δήλωσε πως η κεφαλαιοποίηση του Threads θα ξεκινήσει αφότου αυτό αποκτήσει κάποιες εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες. Ο καιρός γαρ εγγύς;

Όπως και να ‘χει, με γεια μας.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v