Πώς να γράψεις ένα βιβλίο αυτογνωσίας που θα έκανε τον Κοέλιο περήφανο

Πάρε σαμπουάν γιατί θα σε λούσουμε με κλισέ, ενόσω παραδίδουμε ταχύρρυθμα μαθήματα συγγραφής ενός βιβλίου αυτογνωσίας.

Πώς να γράψεις ένα βιβλίο αυτογνωσίας που θα έκανε τον Κοέλιο περήφανο

Δεν ξέρουμε αν έχεις επισκεφθεί κάποιο βιβλιοπωλείο το τελευταίο διάστημα. Αν όχι, σταμάτα ό,τι κάνεις και βουρ στο πιο κοντινό σου, μιας και μια βιβλιοβόλτα την ημέρα τον γιατρό της άγνοιας κάνει πέρα. Καλό το μπούμερ ευφυολόγημά μας, δεν λέμε ωστόσο εδώ ήρθαμε για διδαχές αυτοβελτίωσης κι αυτογνωσίας, μιξαρισμένες με κοελικά κλισέ για το σύμπαν που ακούει όσα θέλει κολασμένα η καρδούλα μας και συνωμοτεί με τα υπόλοιπα ηλιακά συστήματα για να το αποκτήσουμε. Αν σταθείς μπροστά στο ράφι με τους τίτλους αυτοβελτίωσης/ αυτογνωσίας αρκεί να απλώσεις το χέρι σου για να πιάσεις ένα, οποιοδήποτε βιβλίο που θα σε διδάξει πώς να αγγίξεις τις ευαίσθητες χορδές της ψυχής σου, πως να ψηλαφίσεις το νόημα της ζωής και πάνω από όλα πώς να συλλαβίσεις την ευτυχία.

Επειδή ωστόσο δεν θέλουμε να σε κουράσουμε, αναγκάζοντάς σε να διαβάσεις εκατοντάδες σελίδες, θα σου μάθουμε τι χρειάζεται προκειμένου να γράψεις ένα βιβλίο αυτοβελτίωσης/αυτογνωσίας για να σου βρίσκεται πάντα εύκαιρο. Πριν ξεκινήσουμε φόρα καλού κακού αδιάβροχο γιατί θα σε ψεκάσουμε με μπόλικες κλισέ αλήθειες.

Ο τραβηχτικός τίτλος είναι όλα τα λεφτά.

Η μισή και βάλε επιτυχία κάθε βιβλίου αυτοβελτίωσης/ αυτογνωσίας κρύβεται στον τίτλο του. Ξέχνα τις ποιητικές και συμβολικές αηδίες και μπες κατευθείαν στο ψητό. Εδώ χρειαζόμαστε σλογκανικό-ατακαδόρικο λόγο που να λέει τα σύκα, σύκα και τη σκάφη, σκάφη. Ένα ερωτηματικό επίσης καλό είναι να υπάρχει μιας και απευθύνεις τον λόγο στους μελλοντικούς σου αναγνώστες που διψούν για τη σοφία σου. Πώς να γίνεις πλούσιος; Πώς να μην νιώθεις σκ@τα; Πώς να γίνεις αφεντικό; Πώς να κλέψεις την κατσίκα του γείτονα και πάει λέγοντας. Όλες εκείνες οι αναπάντητες ερωτήσεις που γυρνούσαν στο κεφάλι σου ενώ λουζόσουν, μπορούν να αποτελέσουν πρώτης τάξεως επιλογή για τον τίτλο του βιβλίου σου.

Με ξένα αποφθέγματα δεν αυτοβελτιώθηκε κανείς

Καλοί κι άγιοι οι συγγραφείς, τραγουδιστές, ηθοποιοί και λοιποί καλλιτέχνες που έγιναν είδωλα κι αφίσες στα δωμάτια μας κι ακόμη καλύτερα τα αποφθέγματά τους, ωστόσο τα τελευταία βρίσκονται μια google-ική αναζήτηση μακριά στον θαυμαστό κόσμο του ίντερνετ. Ο κόσμος περιμένει τα δικά σου αποφθέγματα να διαβάσει. Δεν χρειάζεται να σπαζοκεφαλιάσεις και να αναρωτιέσαι τι και πως με τις ώρες. Παράλλαξε ελαφρώς όσα σου έλεγε η γιαγιά σου πριν πας πρώτη μέρα στο σχολείο κι είσαι άρχοντας/ισσα. Στρίμωξε δηλαδή λίγη λαϊκή σοφία στην ίδια πρόταση που θα αποθεώνεις τη δύναμη της γνώσης και της θέλησης κι όλα θα πάνε καλά. Πρώτο παράδειγμα: Άνθρωπος αγράμματος, δεν μπορεί να ανακαλύψει τους θησαυρούς γνώσης που κρύβονται σε σελίδες βιβλίων και καταλήγει ξύλο απελέκητο, που κανείς δεν θα κάψει στο τζάκι του.

Δεύτερο παράδειγμα: Κάνε υπομονή και διάβασε, ότι μπορείς κι ότι πέσει στα χέρια σου και θα δεις ότι ο ουρανός θα γίνει πιο γαλανός κι η ψυχή σου θα ανθίσει σαν λεμονιά που θαυμάζει ολόκληρη η γειτονιά.

Κέρνα επιτυχία, τσάμπα είναι

Κανείς δεν πρόκειται να διαβάσει έναν/μια  αποτυχημένο/η. Να το θυμάσαι αυτό, όσο παρουσιάζεις το προσωπικό σου success story κατά προτίμηση στα πρώτα κεφάλαια του βιβλίου. Δεν έχει καμία απολύτως σημασία αν το μεγαλύτερο σου επίτευγμα είναι ότι βρέθηκες κατά λάθος παραστάτης στην δευτέρα γυμνασίου. Σημασία έχει να το πλασάρεις με τον ίδιο στόμφο και τον ίδιο αυτοθαυμασμό που θα παρουσίαζες την ανακάλυψη του εμβολίου κατά της Covid-19, πριν την Άστρα Ζένεκα. Συνίσταται η παρακολούθηση ταινιών με τον Ξανθόπουλο που ξεκίνησε ταπεινός και καταφρονεμένος αλλά με την αξία του κι όχι με ξένες πλάτες, κατάφερε να γίνει πρώτο μπουζούκι στην ταβέρνα της γειτονιάς.

Μην το φοβάσαι το κλισέ

Μπορεί να σου ακούγεται βαρετό. Μπορεί να έχεις κουραστεί διαβάζοντας τα ίδια και τα ίδια. Μπορεί να σκέφτεσαι πως τα έχουν γράψει και ξανάγραψει χιλιάδες life-coachers πριν από σένα. Μην έχεις επουδενί δεύτερες σκέψεις. Εμπιστεύσου με όλη τη δύναμη της καρδιάς σου τα κλισέ κι αυτά θα σε ανταμείψουν καθώς στο τέλος της μέρας καταλαβαίνεις πως αυτοί είμαστε και κλισεδιές θέλουμε να διαβάζουμε.

Μίλα λοιπόν για τον φτωχό που έγινε πλούσιος γιατί δεν σκέφτηκε σαν φτωχός αλλά σαν πλούσιος. Κάνε ειδική αναφορά σε εκείνους που ζήσανε ευτυχισμένοι γιατί άδραξαν τη μέρα, επειδή κατάλαβαν πως μια μέρα θα πεθάνουν. Βγάλε το καπέλο και στα παιδιά που μεγάλωσαν κι έγιναν άντρες και γυναίκες, αφεντικά του εαυτού τους. Προσκύνησε τους/ τις σοφούς/ες γέροντες/ισσες που έμαθαν να ζουν με τα λίγα που η ζωή έφερε στον δρόμο τους. Γράψε για τους φίλους σου που δεν σταμάτησαν να ονειρεύονται κι ας ξύπναγαν κάθιδροι την νύχτα μετά από εφιάλτες. Αφιέρωσε ένα ξεχωριστό κεφάλαιο σε εκείνους που συνειδητοποίησαν ότι το παρελθόν πέρασε και δεν γυρνά πίσω, ενώ το παρόν σαν το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ ενωμένο δυνατό και το μέλλον δεν ξέρει κανείς τι θα μας ξημερώσει.

Κάνε μια βαθιά επίκληση στο συναίσθημα

Όσες περισσότερες δακρύβεχτες ιστορίες χωρέσεις στο βιβλίο σου τόσο το καλύτερο και για σένα και για τους αναγνώστες σου. Μίλα τους για απόρριψη, πόνο, δυστυχία, φτώχεια και καταφρόνια. Δανείσου παραδείγματα ανθρώπων που πέρασαν τα πάθη του Χριστού μα δεν τα παράτησαν. Βούτα τις λέξεις σου στην θλίψη και την παρακμή για να νιώσουν στο πετσί τους πως ΕΚΕΙ ΕΞΩ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΣΕΝΑ ΚΑΚΟΜΟΙΡΗ/Α. Βάλε στο κάδρο τα αγαπημένα τους πρόσωπα (γονείς, φίλους, σχέσεις) και υπενθύμισε τους όλα τα λάθη που το 99% των ανθρώπων κάνουν καθημερινά. Τρύγησε τους χυμούς της στεναχώριας του για αυτά που συμβαίνουν στον κόσμο, υποσχόμενος ένα καλύτερο αύριο, μόνο αν ακολουθήσουν τα παραδείγματα επιτυχίας που ανέφερες στο από πάνω κεφάλαιο.

Πείσε τον αναγνώστη σου πως κάθε του απόφαση είναι δική του επιλογή

Προφανώς κι είναι επιλογή του αναγνώστη σου, κάθε του επιλογή στη ζωή του. Εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να του/ης το υπενθυμίζεις ανά 1500-2000 λέξεις (2-3 σελίδες χοντρικά) χρησιμοποιώντας β’ ενικό πρόσωπο σαν να τον/ην ξέρεις από το σχολείο. Πριν τον αποχαιρετήσεις καλό είναι να εξάρεις και το αναγνωστικό του γούστο, καθώς σε κάθε περίπτωση η επιλογή αγοράς του βιβλίου που υπογράφεις είναι το πρώτο βήμα, για να ζήσει αυτός καλά κι εμείς καλύτερα.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v