ΕΥΕΞΙΑΥΓΕΙΑ

Τα μαλλιά σου μπορεί να δείχνουν αν πάσχεις από σχιζοφρένεια

Θα μπορούσε μια ανάλυση στα μαλλιά να αποτελέσει διάγνωση σχιζοφρένειας; Μια πρωτοποριακή επιστημονική προσέγγιση απαντά καταφατικά.

Τα μαλλιά σου μπορεί να δείχνουν αν πάσχεις από σχιζοφρένεια

Μια νέα και αρκετά πρωτότυπη προσέγγιση στην διάγνωση της σχιζοφρένειας πρότεινε μια επιστημονική ομάδα.

Σε αυτήν εδώ τη μελέτη, οι ερευνητές έδειξαν ότι το υδρόθειο ήταν παρόν στους εγκεφάλους των ανθρώπων και στα ποντίκια με συμπτώματα ψυχικών διαταραχών και ότι αυτό λειτουργεί ως βιοδείκτης για αυτήν την ιατρική κατάσταση.

Σύμφωνα με τους ίδιους, τα ευρήματά τους θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην παραγωγή νέου είδους φαρμάκων για την πάθηση, μιας και η τρέχουσα θεραπεία στοχεύει στους μηχανισμούς σεροτονίνης και ντοπαμίνης του εγκεφάλου, και δεν είναι πάντα αποτελεσματική.

Οι μελετητές προκειμένου να διερευνήσουν αν τα ίδια ευρήματα μπορούν να παρατηρηθούν σε ανθρώπους, εξέτασαν τους εγκεφάλους ανθρώπων με σχιζοφρένεια που είχαν ήδη πεθάνει και παρατήρησαν ότι ένα ειδικό ένζυμο βρισκόταν σε υψηλότερες συγκεντρώσεις στους εγκεφάλους των πασχόντων συγκριτικά με τους εγκεφάλους των υγιών ατόμων.

Η ερευνητική ομάδα μελέτησε, επίσης, τα τριχοθυλάκια από 149 άτομα με σχιζοφρένεια και τα συνέκρινε με αυτά 166 υγιών ατόμων. Και πάλι, τα επίπεδα του ενζύμου που παράγει υδρόθειο ήταν υψηλότερα στους πάσχοντες από τη συγκεκριμένη ψυχική διαταραχή.

Πιστεύεται ότι τα υψηλά επίπεδα του ενζύμου οδηγούν σε αλλαγές στην ανάπτυξη του DNA, που συνεχίζονται και στην ενήλικη ζωή.

Ένας από τους συντάκτες της μελέτης, ο Τακέο Γιοσικάβα, του Εργαστηρίου Μοριακής Ψυχιατρικής στο Ιαπωνικό Κέντρο RIKEN για την επιστήμη του εγκεφάλου, δήλωσε στο Newsweek ότι τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή για τη θεραπεία της σχιζοφρένειας έχουν ανακαλυφθεί πάνω από μισό αιώνα πριν αλλά δεν είναι αποτελεσματικά για το 30% των ασθενών.

"Παρόλα αυτά, οι φαρμακευτικές εταιρείες έχουν εγκαταλείψει τις προσπάθειες δημιουργίας νέων φαρμάκων", αναφέρει, προσθέτοντας πως οι αναστολείς των ενζύμων που συνθέτουν υδρόθειο φαίνεται να είναι σημαντικοί για τη θεραπεία της σχιζοφρένειας, τουλάχιστον για τους ασθενείς που δεν μπορούν να βοηθηθούν από τα υπάρχοντα φάρμακα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Δεν είμαστε τίποτα. Αυτό που ψάχνουμε είναι το παν."

Φρήντριχ Χαίλντερλιν, 1770-1843, Γερμανός ποιητής

• 1864 - Νέο Σύνταγμα στην Ελλάδα μετά την Επανάσταση της 3ης Σεπτέμβρη.
    1974 - Πεθαίνει ο Βιτόριο ντε Σίκα, Ιταλός σκηνοθέτης.
    1979 – Πεθαίνει ο Δημήτρης Ψαθάς, δημοσιογράφος και θεατρικός συγγραφέας.
    1985 - Η έκρηξη του ηφαιστείου Νεβάδο ντελ Ρουίς στην Κολομβία δημιουργεί ένα λαχάρ που προκαλεί το θάνατο περίπου 25.000 θανάτους.
    1990 - Ξεκινά τη λειτουργία του ο Παγκόσμιος Ιστός.
    2002 - Το πετρελαιοφόρο πλοίο Prestige βυθίζεται ανοιχτά της Γαλικίας προκαλώντας οικολογική καταστροφή.